וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי הקלעים של מאמצי התיווך: "הג'יהאד האסלאמי מסרב לדון ברגיעה"

יפעת רוזנברג

13.11.2019 / 8:51

על פי דיווחים, קהיר זימנה את שליח האו"ם למזרח התיכון והשליח הקטארי לדיונים יחד עם ארגוני הטרור בעזה במטרה להביא לסיומה של ההסלמה הנוכחית. בחמאס נענו לניסיונות הרגיעה המצריים, אך התנו את הוצאתם לפועל באישור הג'יהאד האסלאמי

צילום: רויטרס, חדשות ביטחון שדה ואיציק כהן החדשות החמות; עריכה: שאול אדם

הג'יהאד האסלאמי לא נענה למאמצי התיווך המצריים בניסיון להביא לסיום ההסלמה - כך דווח הבוקר (רביעי) בעיתון הלבנוני אל-אחבאר, המקורב לחיזבאללה. מהדיווח עולה כי במסגרת מאמצי התיווך קהיר זימנה אמש את שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב והשליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי. השיחות נערכו בהשתתפות הפלגים הפלסטיניים, ובהם חמאס והג'יהאד האסלאמי, אך אלה הודיעו כי עוד מוקדם לדבר על רגיעה לפחות ב-48 השעות הראשונות ובטרם תגיע תגובה נרחבת על חיסולו של מנהיג הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אבו בהאא אל-עטא.

על פי הדיווח, למרות שהג'יהאד האסלאמי סירב לדון ברגיעה בשלב זה, חמאס הביע היענות למגעים המצריים אך התנה זאת בעמדת הג'יהאד. הפלגים הפלסטיניים סיכמו כי הג'יהאד האסלאמי הוא האחראי העיקרי על התגובה נגד ישראל, שכן "נקמת הדם היא שלו". במידת הצורך, יתר הפלגים יתערבו גם הם בלחימה.

גורמים ברצועת עזה רואים בהסלמה האחרונה "חשבון פתוח" - הזדמנות להכות מכה קשה על ישראל כדי שלא תחשוב פעם נוספת לחסל בכירים בארגוני הטרור.

נזקי תקיפות צה"ל בעזה 13 בנובמבר 2019. רויטרס
נזקי תקיפות צה"ל ברצועת עזה, הבוקר/רויטרס

מאז תחילת ההסלמה, שהחלה אתמול בבוקר לאחר חיסולו של בכיר הג'יהאד, שוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל כ-220 רקטות. אזעקות נשמעו בדרום הארץ ואף בשפלה ובאזור גוש דן. מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט את הרקטות בשיעור של כ-90%. כמו כן, מרבית הנפילות היו בשטחים פתוחים.

בעקבות השיגורים, ביממה האחרונה תוקף צה"ל יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. במהלך התקיפות נהרגו 12 פלסטינים, כולל אל-עטא ואשתו, ונפצעו עשרות נוספים.

עוד בוואלה!

מתכוננים לסבב לחימה נוסף: הלימודים בוטלו בדרום ובשפלה, בגוש דן ילכו לבית הספר

לכתבה המלאה
שיגור רקטה מרצועת עזה במהלך סבבה ההסלמה לאחר החיסול של אבו בהאא אל-עטא, 12 בנובמבר 2019. AP
שיגור רקטה מרצועת עזה לישראל, היום/AP
עשן מתיימר במהלך תקיפת צה"ל ברצועת עזה 13 בנובמבר 2019. מג'די פתחי/TPS, אתר רשמי
תקיפות צה"ל בעזה נמשכות/אתר רשמי, מג'די פתחי/TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully