וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיות פיקוד העורף: חזרה לשגרה בכל אזורי הארץ מלבד יישובי עוטף עזה

עם כניסתה של הפסקת האש לתוקף, ברוב הרשויות הוכרז על חזרה לשגרה, פיקוד העורף ומשרד החינוך הודיעו על הסרת כל המגבלות וחידוש ללימודים ברחבי הארץ, למעט עוטף עזה ומערב לכיש. כל הפרטים - בפנים

צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

פיקוד העורף הודיע הבוקר (חמישי) על הסרת כל המגבלות ברחבי הארץ, מלבד ביישובי העוטף. רוב ההגבלות בנוגע למערב לכיש הוסרו, וניתן שם לצאת לעבודה. עם זאת, פעילויות חינוכיות לא יתקיימו באזור. משרד החינוך הכריז על חזרה ללימודים בכל הארץ, למעט אזורים אלו. זאת, על רקע המשך ההסלמה ושיגורי הרקטות לשטח ישראל, למרות דיווחים על הפסקת אש.

רשויות רבות בדרום הכריזו אף הן על חזרה לשגרה. בבאר שבע, בקריית גת ובמועצה האזורית באר טוביה תחזור מערכת החינוך לפעול בשעה 10:00, בקריית מלאכי ובאשדוד בשעת 09:00. במכללת קיי בבאר שבע יתחדשו הלימודים בשעה 10:00. באשקלון לא יתקיימו לימודים, לבד מלתלמידי החינוך המיוחד, החל משעה 10:00. בתום הערכת מצב בהשתתפות כלל הגורמים הרלוונטיים בעיר, סוכם כי פעילות הפגה תתקיים במקלטים הציבוריים, הקו הפתוח לטיפול נפשי בנפגעי חרדה ימשיך לפעול במספר 2565*, עבודות הניקיון באשקלון יתוגברו, והעירייה והשוק העירוני יפעלו כרגיל. המגבלות על אירועים והתכנסויות הוסרו, ומבין חופי העיר, תתקיים פעילות רק בחוף דלילה.

כוחות פיקוד העורף בזירת פגיעת הרקטה בחצר מפעל בשדרות 13 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
כוחות פיקוד העורף בזירת נפילת רקטה בחצר מפעל בשדרות, היום/ראובן קסטרו

כמו כן, טרם אושר לחדש את תנועת הרכבות בין אשקלון לבאר שבע, ולאור זאת, תחנות שדרות, נתיבות ואופקים עדיין סגורות, נמסר מהנהלת הרכבת.

על פי הנחיות פיקוד העורף, היום לא מותרת יציאה לעבודה בעוטף עזה, למעט עבודות חיוניות. באזור זה, מותרת התכנסות של 100 איש בשטח סגור בלבד. בדן, ירקון, השפלה ודרום השפלה אין מגבלות על יציאה לעבודה וניתן לקיים לימודים.

איזורי הנחיות פיקוד העורף, נובמבר 2019. דובר צה"ל
איזורי הנחיות פיקוד העורף, נובמבר 2019/דובר צה"ל

עמותת נט"ל, המסייעת לנפגעי טראומה על רקע לאומי, פועלת במתכונת חירום. קו הסיוע מאויש עם עשרות מתנדבים ועובדים של העמותה. לצד המוקד הטלפוני גויסו גם אנשי טיפול מקצועיים שמסייעים באמצעות המוקד הטלפוני, פתיחת תשתיות טכנולוגיות רחבות לתמיכה בפלטפורמות הסיוע בעזרת היחידה הקהילתית ועוד. לפנייה לנט"ל: 1800-363-363.

(עדכון ראשון: 13.11, 19:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully