וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית הירי בניו ג'רזי: "המרכול הכשר נבחר כיעד מראש לתקיפה"

ראש עיריית ג'רזי סיטי אמר כי החנות בה התרחשה מתקפת הירי סומנה מראש על ידי החשודים. לדבריו, האזור יתוגבר בשוטרים, אך "אין אינדיקציה לאיום נוסף". כלי תקשורת מקומיים זיהו שניים מההרוגים, כחברי הקהילה היהודית, משה דויטש ובעלת המרכול לאה מינדה פרנץ

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש עיריית ג'רזי סיטי, סטיבן פולופ, אמר היום (רביעי) כי המרכול הכשר, בו אירעה תקרית הירי, סומן מראש כיעד לתקיפה על ידי החשודים. זאת בהתבסס על בדיקת מצלמות האבטחה במקום. ראש העיר הודיע כי המשטרה תתגבר את האזור בשבועות הקרובים, אך הדגיש כי "אין אינדיקציה לאיום נוסף". מנהל הבטיחות הציבורית בעיר הכריז אתמול כי אין חשד לטרור, אולם פולופ עדיין לא אמר מפורשות מה המניע לירי והוסיף כי אין מקום לאנטישמיות ושנאה בעיר.

במקביל, כלי תקשורת מקומיים פרסמו את שמותיהם של שניים מארבעת ההרוגים, חברי הקהילה החסידית המקומית - משה דויטש בן 24 ובעלת המרכול לאה מינדה פרנץ, אם לשלושה. פרנץ ניהלה את המרכול יחד עם בעלה, שעזב את המקום רגעים ספורים לפני הירי והלך לתפילת מנחה בבית הכנסת השכונתי. המרכול הוא אחד מהמקומות המרכזיים של הקהילה האורתודוכסית ההולכת וגדלה בעיר, השוכנת מעבר לנהר ההאדסון ושבה חיים כ-270 אלף איש.

קורבן נוסף הוא חוקר המשטרה ג'וזף סילס, בן 40 ואב לחמישה. זהותו של הרוג נוסף טרם ידועה. חמישה בני אדם נוספים, בהם שני שוטרים, נפצעו במהלך חילופי האש שהתפתחו בין שוטרים וכוחות מיוחדים לבין החשודים.

זירת אירוע הירי בניו ג'רזי 10 בדצמבר 2019. AP
"אין אינדיקציה לאיום נוסף". זירת הירי/AP

האירוע החל בסביבות השעה 12:00, בבית קברות מקומי. שם נהרג השוטר מירי שני החשודים, שלפי הדיווחים היו גבר ואישה. כלי תקשורת מקומיים דיווחו קשרו בין העימות במקום לחקירת רצח קודמת שאירעה במקום. לאחר מכן, השניים ברחו מהמקום בוואן גנוב, שהכיל לפי המשטרה מתקן נפץ כלשהו שנבדק על ידי הרשויות, והסתתרו במרכול הכשר במשך שעות שבהן נורו מאות כדורים. במקום נהרגו שלושה אנשים, בטרם החמושים חוסלו בידי המשטרה.

"עמדתי ליד בר הסלטים במרכול ושמעתי שלוש יריות", סיפר עד ראייה. "כדורים ניפצו את שמשת החנות. לפתע ראיתי שני אנשים נכנסים לבושים במעילי גשם שחורים ורובים. הם ניסו לכוון את הנשק אליי, אבל הצלחתי להימלט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
זירת אירוע הירי בניו ג'רזי 10 בדצמבר 2019. AP
שני החמושים חוסלו. זירת הירי/AP

רב בית חב"ד, בית ג'רזי, הרב משה שפירא, סיפר בריאיון ל"כאן ב'" על הקהילה המקומית. לדבריו, "זאת קהילה קטנה. אנשים שם לא חושבים שהם סומנו, חיים פה באושר וזאת קהילה טובה בשבילם. הם בשוק גדול, לפני שעה וחצי הודיעו למשפחות על זיהוי הגופות. זה קשה".

במהלך הירי וההתבצרות, בתי ספר באזור היו בהסגר. זמיר באטלר, תלמיד כיתה ז', אמר שהוא וחבריו שבו לכיתה מהחצר אחרי שהם שמעו את הירי מכיוון המרכול, הנמצא מעבר לרחוב. בתחילה הם חשבו שהיה זה רעם, משום שירד גשם מוקדם יותר באותו היום.

"כולם רצו במדרגות לחפש מקום מבטחים בכיתה", הוא אמר. "חלק מהילדים בכו. אמרו לנו להישאר מאחורי הקיר ולהתכופף".

זירת אירוע הירי בניו ג'רזי 10 בדצמבר 2019. AP
הירי נמשך שעות ארוכות. שוטרים בזירת הירי, אתמול/AP

הבית הלבן מסר אתמול שהנשיא דונלד טראמפ עודכן בהתפתחויות ועוקב אחר ההתרחשויות. "קיבלתי תדרוך על הירי המזעזע שאירע בג'רזי סיטי, ניו ג'רזי. מחשבותינו ותפילותינו עם הקורבנות ומשפחותיהם. אנו נמשיך לעקוב אחר המצב בזמן שאנו מסייעים לרשויות המקומיות והממשלתיות בשטח", כתב בטוויטר.

(עדכון ראשון: 07:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully