וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: מטוסי קרב תקפו בצפון רצועת עזה בתגובה לירי הרקטות

8.12.2019 / 7:28

מדובר צה"ל נמסר כי כמה יעדי חמאס הותקפו בצפון הרצועה. דובר הארגון: "הניסיון לכפות משוואה חדשה בשטח ייכשל". כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על ניסיון ירי לעבר מטוסי צה"ל, וכן על פצועים. פורום רשויות העוטף תקפו מוקדם יותר: "הפוליטיקאים עסוקים במשחקי הכיסאות"

צילום: ביטחון שדה, אליסיף בר חיים, סניף בני עקיבא שדרות, עריכה: עמית שמחה

ההסלמה בדרום - כל העידכונים:

  • צה"ל: מטוסי קרב תקפו ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות
  • דיווח פלסטיני: כמה פצועים כתוצאה מתקיפות צה"ל ברצועה
  • דובר חמאס: ההפצצה - המשך התוקפנות של ישראל
  • שלוש רקטות שוגרו משטח רצועת עזה לשדרות; אין נפגעים
  • פורום ראשי העוטף: "מדיניות כושלת בטיפול במצב הביטחוני בדרום"

מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו הלילה (ראשון) כמה יעדי טרור בצפון רצועת עזה - כך נמסר מדובר צה"ל. בין יעדי התקיפה היו מחנה צבאי של חמאס על כלל רכיביו: מחסנים, משרדים ועמדות שמירה. בנוסף, הופצצה עמדה צבאית של הכוח הימי של חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל אתמול בערב. עוד נמסר מדובר צה"ל כי "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל".

דובר חמאס חאזם קאסם האשים כי "הפצצת רצועת עזה הלילה על ידי ישראל היא המשך לתוקפנות על עמנו". הוא טען כי "ניסיונות ישראל לכפות משוואות חדשות בשטח לא יצלחו, להתנגדות יש יכולת עמידה איתנה וזה מה שמכשיל את מדיניות הכיבוש בכל פעם", והוסיף: "עמנו יגבר בסכסוך המתמשך הזה עם הכובש הציוני".

בתוך כך דווח בכלי תקשורת פלסטיניים על ניסיון ירי מצד פעילים ברצועה לעבר מטוסי צה"ל, וכן על כמה פצועים כתוצאה מההפצצות. לפי הערכת גורמי ביטחון, מאחורי השיגור עומדים פעילים "סוררים" שמתנגדים להסדרה ולא בפעילי חמאס.

מדריך מגן על חניכיו בעיר שדרות במהלך התרעת צבע אדום. 7 בדצמבר 2019. אלעד אסולין, באדיבות המצולמים
"הייתה היסטריה". חניכי בני עקיבא בשדרות, אתמול/באדיבות המצולמים, אלעד אסולין

פורום רשויות העוטף ושדרות מסרו אתמול בתגובה לירי על שדרות כי "הערב ראינו שוב את ההרתעה הקלוקלת ואת המדיניות הכושלת בטיפול במצב הביטחוני בעוטף". ביישובים הדגישו כי "אנו נמשיך לפעול ולהיאבק עבור זכותם של כלל תושבי העוטף לחיים נורמליים ולביטחון בסיסי. עשרות אלפי מתושבי מדינת ישראל בסכנת חיים כבר 20 שנה והפוליטיקאים עסוקים במשחקי הכיסאות במקום להתמקד בנושא הבהול של ביטחון תושבי המדינה".

התרעת צבע אדום קטעה את פעילותם של מאות חניכי תנועת בני עקיבא בשדרות, שחגגו אמש בהופעה באולם ספורט בעיר. אחד ממארגני האירוע, דביר סאסי, שחזר כיצד ניסה להרגיע את הילדים המבוהלים. "הייתה היסטריה", תיאר. "בקושי שמענו את הצבע האדום. שמענו פיצוצים ואמרתי לכולם לשכב על הרצפה עם הידיים על הראש. היה מפחיד. עבדנו על ההופעה חודש וזה התפוצץ לנו בפנים".

עוד בוואלה!

שלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה; שתיים יורטו ע"י כיפת ברזל

לכתבה המלאה
חניכי בני עקיבא בשדרות בעת התרעת צבע אדום, 7 בדצמבר 2019. צילום מסך
"דורשים שקט". פעילות בני עקיבא בשדרות, אמש/צילום מסך

סאסי הפנה אצבע מאשימה לעבר הפוליטיקאים, שלטענתו עסוקים במאבקים פנימיים ומפקירים את תושבי הדרום. לדבריו, "חמאס שוב קובע. המלחמות הפנימיות בין הימין לשמאל לא מעניינות אותנו תושבי שדרות. פשוט די, הם רבים ועלינו יורים".

"מאות אנשים הגיעו, הילדים חיכו לאירוע הזה, ובאמצע הנאומים שמענו בומים חזקים", סיפרה מיטל אדרי. "הייתה קטסטרופה". אדרי מתחה אף היא ביקורת על הממשלה ואמרה כי "זאת הסדרה לא לחמש שנים אלא לחמש דקות. אנחנו דורשים שקט. אם זה היה בתל אביב הייתה תגובה חזקה, אולי היו יוצאים למבצע".

זמן קצר לפני הישמע ההתרעה, ביקר ראש עיריית שדרות אלון דוידי באירוע של בני עקיבא בעיר. בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו כתב כי "תמיד מרגש מחדש לברך את סניף בני עקיבא שדרות במוצאי שבת ארגון. תנועת בני עקיבא היא התנועה שגדלתי והדרכתי בה. הצלחתי אפילו לתפוס אותם לסלפי".

(עדכון ראשון: 7/12, 21:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully