וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל בעוטף עזה: "פעילות צה"ל - הזדמנות למציאות אחרת באזור"

6.12.2019 / 13:24

לראשונה מאז סבב ההסלמה בדרום, נועד כוכבי עם ראשי רשויות מהעוטף ועדכן אותם בהערכת המצב באזור. "פעילות צה"ל הצליחה גם הודות לחוסן של התושבים והיא מאפשרת הזדמנות מיוחדת למציאות אחרת באזור", אמר הרמטכ"ל

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

לראשונה מאז סבב ההסלמה האחרון בדרום, נועד הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, עם ראשי רשויות בעוטף עזה. הרמטכ"ל עדכן הבוקר (שישי) את ראשי הרשויות בעיקרי הערכת המצב ואמר כי "פעילות צה"ל ב'חגורה שחורה' הצליחה גם הודות לחוסן של תושבי העוטף ולהנהגה שלכם, והיא מאפשרת הזדמנות מיוחדת למציאות אחרת באזור". בביקורו נכחו גם מפקד פיקוד הדרום ומפקד אוגדת עזה.

הפגישה התקיימה על רקע הביקורת שהשמיעו אמש ראשי המועצות האזוריות בדרום, בדבר התנהלותה של הנהגת המדינה בכל הקשור לשיתוק הפוליטי. לדבריהם, אי קיומה של הממשלה מקשה על פעילותם ועלול להכניס את המועצות לגירעון, משום שהתקציבים לא מגיעים. "את התקציבים שייחסכו מהימנעות ממערכת בחירות בזבזנית ומיותרת, יש להשקיע בשירותים החיוניים לציבור", אמר ראש מועצת מרחבים ויו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג'. "במערכת החינוך והבריאות אי העברת התקציבים מהווה פגיעה מידית וחמורה", הוסיף חג'ג'.

הרמטכ"ל אביב כוכבי נפגש עם ראשי רשויות בעוטף עזה, 6 בדצמבר 2019. דובר צה"ל, אתר רשמי
הרמטכ"ל כוכבי בפגישתו עם ראשי הרשויות, היום/אתר רשמי, דובר צה"ל

לדברי חג'ג', כתוצאה מהשיתוק של המערכת הפוליטית לא הועברו כספים של הסעות לתלמידים במערכת החינוך. "השיתוק הפוליטי גורם לשיתוק של כול מערכות המדינה, כמעט. את המחיר משלמים כולנו". חג'ג' הוסיף כי "משרדי הממשלה אינם מעבירים את התקציבים השוטפים לרשויות המקומיות. התוצאות הרסניות. אין כסף למימון ההסעות של תלמידי החינוך המיוחד ולתלמידי המועצות, קבלנים לא מקבלים את התשלומים המגיעים להם, השירותים לתושבים נפגעים והרשויות עומדות לפני קיצוצים נוספים, קשים ולא מוצדקים".

עוד אמר ראש מועצת מרחבים כי "אזרחי ישראל נתנו בכם את אמונם והפקידו בידכם את האחריות להנהיג את מדינת ישראל. את התקציבים שייחסכו מהימנעות ממערכת בחירות בזבזנית ומיותרת, יש להשקיע בשירותים החיוניים לציבור, במערכת החינוך והבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully