וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגיעה מידית וחמורה": ראשי המועצות בדרום זועמים על השיתוק הפוליטי

5.12.2019 / 18:11

ראשי מועצות מקומיות בדרום הארץ טוענים כי התסבוכת הפוליטית מקשה על פעילותם ועלולה גם להכניס את המועצות לגירעון. "השיתוק הפוליטי גורם לשיתוק של כול מערכות המדינה. כולנו משלמים את המחיר", טען יו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג'

מסעדנים מהדרום נפגשים עם יו"ר ועדת הכספים אחרי שאושר מתווה הפיצויים לנזקים שספגו בעקבות סבבי הלחימה בדרום/עריכה: עמית שמחה

(בוידאו: מסעדנים מהדרום נפגשים עם יו"ר ועדת הכספים אחרי שאושר מתווה הפיצויים לנזקים שספגו בעקבות סבבי הלחימה בדרום)

ראשי המועצות האזוריות בדרום תקפו היום (חמישי) את ההתנהלות של הנהגת המדינה וטענו כי המועצות נכנסות לגירעון תקציבי משום שהממשלה משותקת והתקציבים ממנה לא מגיעים. "את התקציבים שייחסכו מהימנעות ממערכת בחירות בזבזנית ומיותרת, יש להשקיע בשירותים החיוניים לציבור", אמר ראש מועצת מרחבים ויו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג'. "במערכת החינוך והבריאות אי העברת התקציבים מהווה פגיעה מידית וחמורה", הוסיף חג'ג'.

לדברי חג'ג', כתוצאה מהשיתוק של המערכת הפוליטית לא הועברו כספים של הסעות לתלמידים במערכת החינוך. "השיתוק הפוליטי גורם לשיתוק של כול מערכות המדינה, כמעט. את המחיר משלמים כולנו". חג'ג' הוסיף כי "משרדי הממשלה אינם מעבירים את התקציבים השוטפים לרשויות המקומיות. התוצאות הרסניות. אין כסף למימון ההסעות של תלמידי החינוך המיוחד ולתלמידי המועצות, קבלנים לא מקבלים את התשלומים המגיעים להם, השירותים לתושבים נפגעים והרשויות עומדות לפני קיצוצים נוספים, קשים ולא מוצדקים".

עוד אמר ראש מועצת מרחבים כי "אזרחי ישראל נתנו בכם את אמונם והפקידו בידכם את האחריות להנהיג את מדינת ישראל. את התקציבים שייחסכו מהימנעות ממערכת בחירות בזבזנית ומיותרת, יש להשקיע בשירותים החיוניים לציבור, במערכת החינוך והבריאות".

הבית ספר בו התלמיד הגיע עם רימון. אתר רשמי
"להשקיע בשירותים החיוניים, בחינוך והבריאות". בית ספר במועצה המקומית רמת נגב/אתר רשמי

במכתב ששיגר שי חג'ג' למנכ"ל משרד החינוך על אי העברת תקציבי ההסעות כתב "אני מתריע לפניך כי הרשויות המקומיות לא יוכלו להמשיך ולספוג את העלויות הגבוהות של הסעות התלמידים".

ערן דורון, יו"ר ועדת החינוך במרכז המועצות וראש המועצה האזורית רמת הנגב, זועם אף הוא על השיתוק של המערכת הפוליטית. הוא טען כי השיתוק הזה "גורם לקריסת תשתית מערכת החינוך של המועצות האזוריות, שתלויות בראש ובראשונה בהסעות תלמידים". הוא הוסיף כי "חוסר האחריות העכשווית גורם לרשויות המקומיות להיכנס לגירעונות אדירים. זו פגיעה מידית וחמורה שמסכנת את המשך קיום הלימודים".

ראשי המועצות טוענים בנוסף לכך, כי תקציבים נוספים שהיו אמורים להגיע אל ספקים וקבלנים מהממשלה לא מגיעים, מה שגורם להם להוצאות נוספות שיובילו לגירעונות. לטענת ראשי המועצות, המשבר התקציבי פוגע אנושות בשירות לתושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully