וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק הצליח: הח"כים אישרו את מתווה הפיצויים למסעדנים בדרום

20.11.2019 / 17:17

ועדת הכספים אישרה את התקנות שנחשפו בוואלה! NEWS המעגנות פיצויים בגין נזקים עקיפים שספגו בעלי מסעדות ואולמות אירועים עקב פגיעה בפעילות נוכח סבבי ההסלמה. זאת, בתום מאבק של שנה ו-7 חודשים. במסגרת המתווה, מוסדות שבמרחק של עד 7 קילומטרים מהגדר, יזכו לפיצוי

מסעדנים מהדרום נפגשים עם יו"ר ועדת הכספים אחרי שאושר מתווה הפיצויים לנזקים שספגו בעקבות סבבי הלחימה בדרום/עריכה: עמית שמחה

ועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אישרה היום (רביעי) את התקנות המעגנות פיצויים בגין נזקים עקיפים שספגו עקב פגיעה בפעילותם נוכח סבבי ההסלמה בדרום. התקנות יחולו רטרואקטיבית, מחודש מאי 2018, ויהפכו לחלק בלתי נפרד מהתקנות הקבועות. בכך מאבק בן שנה ושבעה חודשים של בעלי אולמות האירועים והמסעדנים בדרום מגיע לסיומו. פרטיו של המתווה נחשפו לראשונה בוואלה! NEWS.

במסגרת המתווה מוסדות אלה יהיו זכאים לפיצויים בגין נזקים עקיפים כבר לאחר 24 שעות של הפסקת פעילות. בנוסף, אולמות אירועים ומוסדות תרבות יזכו לפיצוי עבור כל ביטול אירוע שנגרם במסגרת אירועי הסלמה.

זירת נפילה של רקטה באשקלון, כתוצאה מהנפילה נפצעה אישה בת 65 מרסיסי חלון שהתנפץ. 13 בנובמבר 2019. דוברות משטרת ישראל
נזק שנגרם מפגיעת רקטה בסבב הלחימה אחרון/דוברות משטרת ישראל

הפיצויים מעוגנים במסגרת תיקון בתקנות מס רכוש וקרן פיצויים, הנוגעות ליישובי ספר, שבמרחק של עד שבעה קילומטרים מהגדר, הן בדרום והן באזורים אחרים בארץ, כגון בצפון, הנמצאים בקרבה כזו לגבול. אלה התקנות כפי שאושרו:

מסעדנים מהדרום נפגשים עם יו"ר ועדת הכספים, 20 בנובמבר 2019. אתר רשמי
מסעדנים מהדרום בפגישה עם יו"ר ועדת הכספים גפני/אתר רשמי

מסעדות

מסעדות יהיו זכאיות לקבל פיצוי מלא על נזק ממשי שנגרם להן במידה והייתה הוראה של פיקוד העורף לסגור את העסק או שחל איסור על התקהלות למשך 24 שעות. כל הוכחה שתובא לרשות המסים ותוכיח כי לעסק נגרם נזק בפרק הזמן עליו הכריז פיקוד העורף - תביא לפיצוי מלא בעד הנזק שנגרם לו.

תקנה נוספת קובעת כי מסעדה תוכל לקבל פיצוי על אוכל שהוכן ולא הוגש או התקלקל בגלל מצב בטחוני שהרתיע אנשים מלהגיע. כך למשל, אם הושמע צבע אדום באותו היום, והוכן אוכל שלא הוגש או התקלקל כי אנשים לא נכנסו למסעדה, על בעלי המסעדה להוכיח את הנזק, ובעקבות זאת הם יהיו זכאים לפיצוי מלא. לקבלת פיצוי במסגרת תקנה זו, לא נזקקים בעלי העסקים להנחיה של פיקוד העורף.

אולמות אירועים

בעלי אולמות אירועים שהיו אמורים לארח אירוע שבוטל כתוצאה מהמצב הבטחוני או תקרית בטחונית באזור, יהיו זכאים לקבל פיצוי מלא על ביטול האירוע.

אולמות אירועים יוכלו להוכיח ירידה במחזורים ופגיעה בהכנסות העסק ולקבל פיצוי מלא על הנזק שנגרם במידה והייתה הנחייה של פיקוד העורף על איסור התקהלות או סגירת עסקים למשך 24 שעות.

ועדת הכספים בראשות יו"ר הועדה ח"כ משנה גפני. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"אתם מחזקים אותנו", יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

טרם אישור המתווה, ועדת הכספים קיימה שורת דיונים לקידום התקנות והפיצויים. בתחילה הצהירו אנשי רשות המסים, כי אומנם ישנם עסקים מענפים אלה שנפגעו, אך אין מובהקות לדבר, ולא ניתן להפעילה פרטנית במקרה של ענפים אלה. חברי הוועדה מתחו ביקורת קשה על עמדה זו, ולדרישתם גיבשה הוועדה הצעת חוק, המסדירה פיצויים עבור ענפים אלה. בעקבות פועלה של הוועדה, הגיעו הצדדים כאמור לסיכום בדבר פיצוי בתקנות הקבע הקיימות.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, בירך על המהלך והודה לגורמים המעורבים: "אני מודה לכל הגורמים הנוגעים לדבר, בראש ובראשונה אני מודה לכם המסעדנים ובעלי האולמות, זה שאתם שם ולא זזים מהמקום, אתם מחזקים אותנו. מגיעים לכם כל התודות".

ניר שוחט, מסעדן שנכח בדיון, אמר כי "אני מודה לכל אחד ואחת מכם על מה שעשיתם עבורנו. כולנו תושבי העוטף, חלקנו דתיים, חילונים, שמאל, ימין אך כולנו נושאים את דגל הישראלי הגאה. בשנתיים האחרונות נכנס בישראלי הגאה איזה ספק, כי לא הרקטה הכניעה אותנו, אלא ההבנה שהמדינה מפקירה אותנו. היום החזרתם לנו את הגאווה. תושבי העוטף מבקשים שאם אנחנו בדרך לבחירות שלישיות, אז שהפעם אנחנו רוצים שהם יהיו על פתרון של ממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully