וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ביטול בית הספר של החגים: אילו עיריות הרימו את הכפפה?

הקיפאון הפוליטי הביא לביטול הסבסוד לתכנית המקיימת לימודים בחגים. עיריות ראשל"צ ורמת גן הודיעו כי יממנו אותה חלקית בחנוכה, וי-ם תקיים פעילות חלופית ליומיים. מנגד, בת"א קראו למדינה לקחת אחריות. אילו עיריות יממנו את התכנית בעצמן ומי יפעילו אותה בתשלום? מדריך

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

כשחג החנוכה בפתח, תכנית חברתיות רבות עדיין תקועות בגלל ממשלת המעבר, אחרי שתי מערכות בחירות ומבלי שברור האם תוקם ממשלה בעתיד הקרוב. בהיעדר יכולת לבנות תקציב שנתי, בוטל הסבסוד לתכנית "בית הספר של החגים" לחג הקרוב, וזאת בעקבות שימוש בתקציב לטובת רפורמה לחינוך המיוחד.

התכנית אפשרה לקיים מסגרות לימודיות בכיתות א' עד ג' למשך חמישה ימים, בסבסוד המדינה. יחד עם זאת, כמה ערים הודיעו כי הן מרימות את הכפפה ומסבסדות בעצמן את התכנית, שרשמה בעבר בהצלחה והקלה על הורים רבים. מהן אותן העיריות, אילו עיריות על תכניות חלופיות ומנגד, אילו הודיעו שלא ישתתפו בסבסוד במקום המדינה?

היום הראשון ללימודים- בית הספר ישגב, תל אביב ספטמבר 2019. ראובן קסטרו
התכנית שהקלה על הורים רבים לא תסובסד. תלמידים בכיתה/ראובן קסטרו

תל אביב-יפו - הפעילות לא תסובסד

בתל אביב-יפו הודיעו כי העירייה לא תספוג את עלויות הפעלת בית הספר של החגים בחופשת החנוכה, העומדות על כ-26 שקלים ליום לכל תלמיד, ול-2.5 מיליון שקלים עבור העירייה, במקום משרד החינוך. "אנחנו מקווים שהממשלה תבין את חשיבות הפרויקט, תיקח אחריות ותפתור סוגייה זו לטובת התלמידים וההורים", אמרו בעירייה. יחד עם זאת, העירייה ממשיכה להפעיל את התוכנית, אך ההורים יצטרפו לספוג את מימונה שיעלה 130 שקלים לכל ילד.

בנין עיריית תל אביב, פברואר 2015. ראובן קסטרו
"מקווים שהממשלה תיקח אחריות". בניין עיריית תל אביב/ראובן קסטרו

רמת גן - סבסוד מלא לפעילות של בית עמנואל

ברמת גן הודיעו כי יספגו את עלות הסבסוד להורים, שעומד על כ-600 אלף שקלים, למרות שהעירייה לא קיבלה מהמדינה תקציב לפעילות זאת. אולם, הסבסוד יהיה רק לתלמידים שרשומים לפעילות ב"בית עמנואל".

ברמת גן, בית הספר של החגים יתקיים למשך חמישה ימים, בין התאריכים 24 עד 30 בדצמבר. ילדים שלוקחים חלק בפעילות השנתית, הן בצהרונים בגני הילדים והן ב"ניצנים פלוס" בבתי הספר, אינם נדרשים לשלם תשלום נוסף עבור הפעילות בחנוכה.

ילדים שאינם רשומים לפעילות של בית עמנואל יוכלו להירשם לפעילות בית הספר של החגים בעלויות הבאות:
08:00-13:00 - 150 שקלים (30 שקלים ליום)
13:00-16:00 (בבתי הספר) - 170 שקלים (על בסיס מקום פנוי בלבד)
13:00-16:30 (בגני הילדים) - 220 שקלים (על בסיס מקום פנוי בלבד)

חולון

בחולון ישתתפו הילדים בחמישה ימים של פעילויות בחנוכה. כשהילדים שנמצאים במסגרת צהרון כול השנה, הן בגני הילדים והן בבתי הספר מכיתות א -ג' ישתתפו בתוכנית במשך חמישה ימים בחנוכה ולא יידרשו לתשלום נוסף. ילדי גני הילדים שאינם בצהרון ישלמו 280 שקלים בין השעות 8:00-13:00 וילדי בתי הספר בכיתות א'-ב' - ישלמו באותן שעות 300 שקלים.

רעננה

עיריית רעננה הודיעה להורים כי תממן בעצמה את ההשלמה של משרד החינוך עבור קייטנת חנוכה לילדי הצהרונים. ילדים אלה ישתתפו בקייטנת חנוכה ללא צורך ברישום וללא גבייה נוספת מההורים. הורים לילדים שאינם שייכים לצהרונים וילדי מועדונית, ומעוניינים שילדיהם ישתתפו בקייטנת חנוכה - ישלמו 215 שקלים. מועד הקייטנה: בין התאריכים 24-26/12 + 29-30/12, ימים ג', ד', ה'+ א', ב'. שעות פעילות הקייטנה לילדי הצהרונים: 08:00-16:30, כולל ארוחת צהריים. שעות פעילות הקייטנה לילדים שאינם בצהרונית: 08:00-13:00, ללא ארוחת צהריים.

ירושלים - תכניות חלופיות ליומיים במהלך החג

בירושלים הודיעו על הקמת תכניות חלופיות כדי להבטיח מסגרת חינוכית עבור הילדים. על פי עיריית ירושלים, התוכנית כוללת הקמת מסגרות ייעודיות לילדים במהלך חופשת החנוכה, בימים ג'-ה', בין התאריכים 12 עד 24 בדצמבר, בין השעות 8:00-13:00, בעלות סמלית ובתמיכת העירייה. הילדים שבמהלך השנה באים ממסגרת ניצנים ימשיכו בה עד לשעה 16:00.

בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי, יופעלו מסגרות בבתי הספר ובגני הילדים, וסכום השתתפות ההורים יעמוד על 80 שקלים בלבד, על מה שכבר שולם במשך השנה עבור שירות זה. גם בחינוך המיוחד, יעמוד סכום השתתפות ההורים על 80 שקלים. ההפרש יסובסד על ידי עיריית ירושלים.

עיריית ירושלים. אייל יצהר גלובס, אתר רשמי
יופעלו תכניות חלופיות. עיריית ירושלים/אתר רשמי, אייל יצהר גלובס

המסגרת תופעל גם עבור הילדים שבשגרה אינם בצהרון ניצנים בבתי הספר ובגני הילדים לכיתות א'-ג', בהשתתפות ההורים בסכום של 170 שקלים, בין השעות 8:00-13:00. עבור גני הילדים, תתאפשר גם פעילות בין השעות 8:00-16:00 בהשתתפות של 300 לכל היום. המסגרות ייפתחו כתלות בכמות הנרשמים בכל מסגרת.

עבור החינוך החרדי, המסגרת תופעל באותם ימים, ג'-ה', בין השעות 08:00-13:00, באופן הבא: בבתי הספר של מעיין החינוך התורני והחינוך העצמאי, תופעל המסגרת בהשתתפות של 135 שקלים. כך גם עבור ילדי החינוך המיוחד. ההפרש יסובסד על ידי עיריית ירושלים.

בנגוע לקייטנות בגני הילדים העירוניים המופעלים על ידי הרשתות - הודעה תישלח בימים הקרובים לאחר קבלת הסכמת הרשתות. ההרשמה בגנים המוזכרים תתבצע דרך מנהל קהילתי ובתי הספר דרך לביא.

אשדוד - סבסוד חלקי של התכנית

באשדוד הודיעו כי קייטנות החגים של ילדי הצהרונים יתקיימו למרות היעדר תקצוב. בעיריית אשדוד, בשיתוף עם סיעת המקומיות והחברה העירונית לתרבות הפנאי, אומרים כי הם פועלים כדי למנוע את ביטול קייטנת החנוכה בשל היעדר תקציבי ממשלה. בתוך כך, הוחלט על קיום הקייטנה בין התאריכים 24-30 בדצמבר בסבסוד העירייה בתוספת של 90 שקלים לכל התקופה לילד. עוד בעירייה הוסיפו כי הסבסוד הוא עבור ילדי הצהרון שנרשמו לחגים, ולכן הגבייה תתבצע באופן אוטומטי.

ראשון לציון - סבסוד לילדים הרשומים לצהרונים

בראשון לציון הודיעו כי בית הספר של החגים יתקיים בסבסוד של העירייה לילדי הצהרונים, שאינם ישלמו כלל על השתתפות בתכנית. בנוסף אליהם, ילדי גן שאינם רשומים לצהרון יישלמו 130 שקלים לכל חמשת הימים, ואילו ילדי בית הספר שאינם רשומים ישלמו 310 שקלים. בנוסף לכך, העירייה מקיימת פעילויות במרכזי הקהילה.

יבנה

ביבנה ישתתפו ילדי הגנים העירוניים ותלמידי כיתות א'-ג' בחמישה ימים של פעילויות בחנוכה. הילדים שנמצאים בצהרון במהלך השנה, בגנים ובבתי הספר מכיתות א -ג' ישתתפו בתוכנית במשך חמישה ימים בחנוכה ללא תשלום. ילדים שאינם רשומים בצהרונים ישלמו 100 שקלים בין השעות 8:00-13:00.

עיריית ראשון לציון 3.12.2017. מוטי מילרוד, הארץ
סבסוד לילדי הצהרונים. עיריית ראשון לציון/הארץ, מוטי מילרוד

באר שבע - התכנית תופעל בעלות של 180 שקלים

בעיריית באר שבע הודיעו כי יפעילו קייטנות בחנוכה בהשתתפות כספית מצד ההורים בעלות של 180 שקלים. בהודעה שהעבירו נכתב: "לצערנו, ממשלת ישראל לא העבירה את התקציב שעליו התחייבה להפעלת הקייטנות בחנוכה. בחברת 'כיוונים' המפעילה את צהרונים מודעים למצב ולחוסר הוודאות הקיים כיום מול משרדי הממשלה".

בעירייה הוסיפו כי "עם זאת, בניגוד לרשויות אחרות, אשר ביטלו את קייטנות בחופשת חנוכה ומתוך אחריות, עיריית באר שבע וחברת כיוונים, בתיאום עם הנהגת ההורים העירונית, החליטו על הפעלת הקייטנות במתווה של יום ארוך ולמשך חמישה ימים. על מנת לאפשר את פעילותה התקינה והמלאה ללא פגיעה בילדים, נדרשת השתתפות כספית של 180 שקלים מצד ההורים".

בניין עיריית אשדוד. Google Street View, אתר רשמי
יופעלו קייטנות בעלות של 180 ש"ח. עיריית אשדוד/אתר רשמי, Google Street View

רשויות עוטף עזה - משרד החינוך יממן את התכנית

במשרד החינוך הודיעו החודש כי לאור המצב הביטחוני והרצון לחזק את רשויות עוטף עזה, יעביר המשרד תקצוב של עשרה מיליון שקלים לסבסוד בית הספר של החגים. עלות התשלום של ההורים טרם נקבעה והיא ותלויה בתקציב שיאושר בימים הקרובים. הסבסוד יתקיים ברשויות שדרות, המועצות האזוריות אשכול, שער הנגב, חוף אשקלון ושדות נגב, למשך חמישה ימים.

חריש

בחריש הודיעו שהעירייה תפעיל בחופשת חנוכה את תכנית ניצנים ללא תשלום נוסף לילדים הרשומים לצהרונים הגנים וכיתות א'-ג' אבל אין פתרון למי שאינו רשום לתכנית. הקייטנה תפעל במשך חמישה ימים במהלך החופשה (24.12-26.12, 29.12-30.12). שעות פעילות הקייטנה בגני הילדים הן 7.30-16.00, ובכיתות א'-ג' בבתי הספר: 8.00-16.00.

בחריש מסרו שילדים שאינם רשומים לצהרונים לא יוכלו להירשם לתכנית, "מאחר שפתיחת כיתת קייטנה שלא מתקיימת באופן רציף במהלך השנה דורשת גיוס צוות מקצועי מיומן לימים בודדים בלבד, דבר שלא ניתן לעשות בשלב זה".

"נעמוד לצד ההורים ונעשה את מה שנדרש כדי להקל עליהם את ההתנהלות עם הילדים ולאפשר להם לצאת לעבודה בראש שקט", מסר ראש העיר יצחק קשת.

פעילות השוטרים במהלך ההסלמה הביטחונית בעוטף עזה 12 בנובמבר 2019. דוברות משטרת ישראל
התכנית תסובסד באזור לאור המצב הביטחוני. רקטה שנפלה בעוטף עזה, נובמבר/דוברות משטרת ישראל

הרצליה - התכנית לא תסובסד, תתקיים במימון ההורים

עיריית הרצליה הודיעה שלא תסבסד את התכנית, אך זו תמשיך להתקיים במימון ההורים. התכנית, שתימשך חמישה ימים ב-24-26 בדצמבר וב-29-30 בדצמבר, תעלה 130 שקלים לכל עבור הילדים הרשומים בצהרון.

עבור הילדים שאינם רשומים בצהרון, התכנית תפעל במתכונת של חצי יום - משעה 8:00 עד 13:00 בעלות של 280 שקלים או במתכונת של יום שלם - מהשעה 8:00 עד 16:30 בעלות של 450 שקלים.

בעירייה הדגישו כי הרישום לילדים הרשומים לצהרון במהלך השנה כולה מאושר אוטומטית, בעוד הרישום לתלמידים שאינם רשומים לצהרונים הוא על בסיס מקום פנוי. הוא ייסגר ב-8 בדצמבר. כמו כן, בעירייה הדגישו כי ארוחות הבוקר הן באחריות ההורים.

עיריית חיפה - תסובסד התכנית לילדי הצהרונים ותכנית "ניצנים"

בדומה לראשון לציון ולרמת גן, גם עיריית חיפה תפעיל את בית הספר של החגים ותסבסד אותה באופן מלא עבור ילדי הגנים הרשומים לצהרונים, וכן ילדי כיתות א' עד ג' הנמצאים בתכנית "ניצנים". המסגרות יתקיימו במהלך חופשת החנוכה, ב-24-30 בדצמבר בין השעות 7:30-17:00 ו-8:00-16:00 בהתאמה.

עבור תלמידי בתי הספר שאינם רשומים לתכנית, ניתן יהיה להירשם לתכנית החלופית של העירייה בעלות של 280 שקלים, למסגרת שתתקיים בין השעות 08:00 - 13:00. ועבור ילדי הגנים שאינם משתייכים למסגרת הצהרונים, ניתן יהיה להירשם למסגרת שתתקיים בין השעות 7:30-14:00 בעלות של 340 שקלים או בין השעות 7:30-17:00 בעלות של 500 שקלים. בשני המקרים, המסגרות יפתחו בהתאם לכמות הילדים בכל מסגרת.

פרדס חנה-כרכור

להורים במערכת החינוך בפרדס חנה כרכור העניקה העירייה כמה אפשרויות לילדים בחופשת החנוכה. הורים לילדים בגני הילדים שילדיהם בצהרונית יכולים לקחת חלק בקייטנת חנוכה ללא עלות נוספת. ילדים שאינם יכולים להצטרף על בסיס מקום פנוי בעלות של 280 שקלים. עבור כלל ההורים לילדים בבתי הספר מציע המתנ"ס המקומי להצטרף לקייטנת חנוכה בעלות של 280 שקלים. אם הילד רשום לצהרונית העלות מופחתת ועומדת על 100 שקלים בלבד לכל ימי החופשה. הקייטנות יהיו פעילות בימי החופשה בין ה-24-26 לדצמבר וה-29-30 לדצמבר.

בניין עיריית חיפה. צילום מסך, צילום מסך
סבסוד לילדי הצהרונים ותכנית "ניצנים". עיריית חיפה/צילום מסך, צילום מסך

מודיעין - התכנית תופעל ללא עלות עבור הרשומים בתכנית "ניצנים"

בעיריית מודיעין הודיעו כי ההורים שילדיהם נמצאים בתכנית "ניצנים" לאורך השנה, לא יצטרכו לשלם במהלך החג מעבר למה שכבר שלימו בכל חודש. התכנית תפעל כסדרה, וניתן יהיה להירשם אליה על בסיס מקום פנוי. המחיר לנרשמים עבור הפעילות בחנוכה עומד על 90 שקלים לבתי הספר ו-100 שקלים לגנים.

אשקלון - הורים שאינם רשומים לצהרון יכולים להירשם בתשלום

עיריית אשקלון תקיים את קייטנות החנוכה עבור הילדים הרשומים בצהרון בין התאריכים 24-30 בדצמבר, החל מהשעה 7:30 עד 16:00, ללא תשלום. הורים שילדיהם אינם רשומים לצהרון במהלך ימות השנה, יכולים להירשם בעלות של 100 שקלים בגני הילדים, בבתי הספר לכיתות א'-ג' ובגני החינוך המיוחד, עד השעה 13:00. הורים המעוניינים לרשום את ילדיהם עד השעה 16:00 ישלמו 320 שקלים בגני הילדים ובגני החינוך המיוחד ו-250 ש'לים בבתי הספר לכיתות א'-ג'.

גבעתיים - סבסוד מלא לילדי הצהרונים בגנים, תוספת תשלום לשאר

גם בגבעתיים יתקיימו צהרונים בעיר לכל אורך חמשת הימים, בסבסוד מלא וללא תוספת עלות עבור ילדי הצהרון. עם זאת, למצטרפים שאינם בצהרון תעלה ההשתתפות 90 שקלים ל"בוקרון" חלקי - עד השעה 14:00. ליום מלא, עד השעה 16:00, תעלה ההשתתפות 150 שקלים.

בנוגע לתלמידי בית ספר, העירייה מפעילה את התכנית הפתוחה לכל הילדים, בעלות של 26 שקלים לילדים הנמצאים בתכנית ניצנים. לילדים שאינם רשומים במשך שנה, תעלה ההשתתפות 56 שקלים עד השעה 13:00 או 90 שקלים עד השעה 16:00.

רמלה - עלות של מ-130 עד 250 שקלים

ברמלה כל הילדים הרשומים בניצנים, ללא תשלום למשך חמישה ימים בין ה-24-30 לדצמבר בשעות 8:00-13:00. ילדי טרום חובה שלא מניצנים ישלמו 130 שקלים לתקופת של חמישה ימים באותם תאריכים ושעות. גני חובה ישלמו 250 שקלים למשך חמישה ימים באותם תאריכים ושעות. בתי ספר כיתות א-ג יזכו גם כן לחמישה ימים אותם תאריכים ושעות בעלות של 250 שקל. פעילות המשך בכל הקייטנות/ מסגרות 13:00-16:00 פלוס הזנה חמה 250 שקלים.

עפולה - עלות של 250 שקלים

הקייטנה בעפולה תמשך חמישה ימים מגני טרום חובה ועד כיתה ג' ברישום שפתוח לכל ילדי העיר. שעות הפעילות בגנים הם בין 7:30-16:00 בעלות של 375 שקלים ובבתי הספר בין 8:00-13:00 בעלות של 250 שקלים.

נהריה

הורים לילדים בעיר הצפונית ישלמו 100 שקלים בגנים העירוניים לחמישה ימים מהשעה 7:30-13:00 והורים בכתות א'-ג' ישלמו 200 שקלים לחמישה ימי הקייטנה שיתקיימו מהשעה 8:00-13:00.

אור יהודה - תוספת תשלום עבור השתתפות לילדים שאינם בצהרונים "נפגשים"

באור יהודה, ילדי הצהרונים הרשומים בצהרוני "נפגשים" רשומים באופן אוטומטי לתכנית, ואינם נדרשים בתשלום נוסף. ילדי הגנים ותלמידים שאינם נמצאים בצהרונים אלה, יכולים להצטרף למסגרת באמצעות רישום מיוחד שיבוצע ב-1-8 בדצמבר, בעלות של 310 שקלים לילדי הגנים ו-280 שקלים לתלמידי בתי הספר בכיתות א'-ב'. כמו כן, ילדי צהרוני בית הספר סעדיה גאון, אורות ואלונים יכולים להשתתף בתכנית בעלות של 450 שקלים לפעילות שתתקיים בשעות 8:00-16:00.

(עדכון ראשון: 4.12., 22:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully