וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרת החירום של תושבי עוטף עזה: "כל אזעקה פוצעת את נפש הילדים"

30.11.2019 / 14:30

ההתרעה שנשמעה במועצה האזורית אשכול קטעה את ארוחת השישי של התושבים, שמרגישים שחיים ב"יקום מקביל" משאר המדינה. "הנגב המערבי מופקר לנפשו", טענה מירב מקיבוץ נירים. גם באשקלון נבהלו מהאזעקה שהופעלה כתוצאה מירי מקלעים מעזה: "מבחינתנו זה לא משנה, זו רולטה רוסית"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

אחרי לילה נוסף שבו החסירו פעימה בעוטף עזה בעקבות אזעקת צבע אדום, התושבים זועמים הבוקר (שבת) ומתארים את היום שלהם במילים כמו "בהלה" ו"חרדות". בעוד שרקטה אחת ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, בהמשך נשמעו אמש אזעקות באשקלון וביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון, שהתבררה כירי שאינו רקטי.

סוטי חוטובלי פנחס, תושבת אשקלון ויו"ר פורום ההורים העירוני, סיפרה: "אני מנסה למצוא את המילים שיתארו מה חולף בליבם של ילדים בהישמע אזעקה בעיר בערב יום שישי, בשעת לילה מאוחרת. בהלה, בכי, 'שברון לב' המתאר דופק מואץ בשפתם של הילדים, פחד וחוסר אונים שמסתכמים בהודעת צה"ל לפיה מדובר ב'חרדת שווא'".

לדבריה, "המינוח החדש שמצטרף לתרמילון המושגים שעליו גדלים כאן דורות של ילדים - שיגרת חירום, חוסן, עורף איתן ועוד. היש עוד מדינה ריבונית שמאפשרת ירי שנועד להרוג לעבר ילדיה ואזרחיה?". היא הוסיפה כי "כל אזעקה כזאת פוצעת את נפשם של הילדים ופוגעת בעתיד הקרוב והרחוק בעתיד החברתי והלאומי שלנו".

תיעוד מתקיפת צה"ל בדרום רצועת עזה. 27 בנובמבר 2019.. אתר רשמי
"היש עוד מדינה ריבונית שמאפשרת ירי לעבר ילדיה". תיעוד תקיפת צה"ל, השבוע/אתר רשמי

הלילה, צה"ל תקף עמדות חמאס ברצועת עזה, בהן מתחם צבאי. מדובר צה"ל נמסר אמש כי לאחר הירי, "מערכת ההתרעה הופעלה כנדרש, לוחמי הגנה אווירית שיגרו מיירטים לעבר המטרות בהתאם למדיניות ובהיעדר צורך לא בוצע יירוט בפועל".

גם במועצה האזורית אשכול זועמים אחרי שנאלצו להיכנס לממ"דים במהלך ארוחות השישי. "משפחות ברחבי הארץ יושבות לארוחת שבת חגיגית, מתכננות מה יעשו בשבת בבוקר ובני המשפחה תוהים בינם לבין עצמם מה יהיה הקינוח. באותו זמן, ביקום מקביל באזור נידח במדינת ישראל, משפחות יושבות לארוחת שבת ובראש מתכננות מסלול מילוט לממ"ד במקרה של צבע אדום, ובני המשפחה תוהים בינם לבין עצמם תושבי איזה ישוב יזכו לסיים את הערב בממ"ד", תיארה מירב כהן מקיבוץ נירים.

"היום היה תורם של חברינו ברעים", היא הוסיפה. "עולם כמנהגו נוהג. הנגב המערבי מופקר לנפשו. עצוב, מקומם ומכעיס".

עוד בוואלה!

רקטה התפוצצה בעוטף עזה, כיפת ברזל הופעלה באשקלון; צה"ל תקף ברצועה

לכתבה המלאה
תושבים במקלט באשקלון, 13 בנובמבר 2019. רויטרס
"עולם כמנהגו נוהג. הנגב המערבי מופקר לנפשו". תושבים במקלט בדרום/רויטרס

יפעת בן שושן מנתיב העשרה אמרה כי במושב הופעלה אזעקה בדיוק כשחזרה מערב אצל הוריה. "ברגע שיצאתי מהאוטו לכיוון הבית נשמע ירי ומיד צבע אדום. הילדים זינקו מהאוטו ורצנו לפתוח את הדלת. אחר כך הודיעו שמדובר בירי מקלעים שהפעיל את ההתרעה, אבל מבחינתנו זה ממש לא משנה, כי אתה בכל מקרה נבהל מההתרעה", היא תיארה.

לדברי בן שושן, הדריכות עולה בימים האחרונים גם בקרב הילדים וגם בקרב המבוגרים. "אתה מבין שאם בשישי בערב היה ירי לכיוון מועצה שכנה, יש סיכוי גדול שאתה הבא בתור. חברה מאשכול כתבה אתמול: 'רולטה רוסית, מי הבא בתור ומי בתור הבא', מעציב כמה שהיא צדקה אבל תאמינו לה שזה רק מניסיון. עצוב לי שמיום ליום התקווה מפנה את מקומה לאכזבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully