וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה ויורטו ע"י כיפת ברזל; אין נפגעים

צה"ל הודיע כי זוהו שלושה שיגורים לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה, שיורטו על ידי לוחמים ההגנה האווירית. לא דווח על נפילות ואין נפגעים. לפי הערכת גורמי ביטחון, מאחורי השיגור עומדים פעילים "סוררים" שמתנגדים להסדרה עם ישראל ולא באנשי חמאס

צילום: ביטחון שדה, אליסיף בר חיים, סניף בני עקיבא שדרות, עריכה: עמית שמחה

שלוש רקטות שוגרו הערב (שבת) מרצועת עזה לשטח ישראל ויורטו על ידי מערכת כיפת ברזל - כך הודיע דובר צה"ל. התרעת צבע אדום נשמעה בשדרות וביישובים במועצה האזורית שער הנגב, אולם לא היו נפגעים. לפי הערכת גורמי ביטחון, מאחורי השיגור עומדים פעילים "סוררים" שמתנגדים להסדרה ולא בפעילי חמאס.

בעקבות השיגורים אמר יו"ר כחול לבן בני גנץ כי "קיבלנו הערב עוד שלוש תזכורות מכיוון עזה לכך שאזרחי ישראל כולם ותושבי הדרום בפרט מצפים מאיתנו לעסוק בביטחונם. לא בספינים ולא ברכילות פוליטית. אנחנו נשנה את המציאות הביטחונית בדרום - נחזיר את ההרתעה שנתניהו מחק".

שיגור רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, 25 במרץ 2019. רויטרס
שיגור רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל/רויטרס

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר נפגש אתמול עם ראשי רשויות בעוטף עזה, לראשונה מאז סבב ההסלמה האחרון בדרום. הרמטכ"ל עדכן את ראשי הרשויות בעיקרי הערכת המצב ואמר כי "פעילות צה"ל ב'חגורה שחורה' הצליחה גם הודות לחוסן של תושבי העוטף ולהנהגה שלכם, והיא מאפשרת הזדמנות מיוחדת למציאות אחרת באזור". בביקורו נכחו גם מפקד פיקוד הדרום ומפקד אוגדת עזה.

בסוף השבוע שעבר רקטה אחת שוגרה משטח רצועת עזה והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, ללא נזק או נפגעים. זמן קצר לאחר מכן צה"ל תקף עמדת חמאס ברצועה. בהמשך נשמעו אזעקות באשקלון וביישובים במועצה האזורית חוף אשקלון. דובר צה"ל אישר כי זוהה ירי שאינו רקטי מרצועת עזה לשטח ישראל. שעות לאחר האזעקות באשקלון, חיל האוויר ביצע תקיפה נוספת בצפון הרצועה. דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב ביצעו תקיפה לעבר יעדי טרור של חמאס, בהם מתחם צבאי.

(עדכון ראשון: 20:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully