וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון חניון הברזל: הפרקליטות שוב העבירה את התיק להשלמות חקירה

לוואלה! NEWS נודע כי יותר משלוש שנים אחרי קריסת החניון התיק נמצא בידי הטכניון, לאחר שהמשטרה סיימה את ההשלמות שהתבקשה לבצע. המשפחות פנו לפרקליטות בבקשה לקידום הכרעת החקירה מאחר וההליך האזרחי תלוי בפלילי: "מדובר בחיים של אלמנות ויתומים"

עריכת וידאו:ניר חן

יותר משלוש שנים לאחר קריסת חניון הברזל בתל אביב, והתיק עדיין ממתין להכרעה האם להגיש כתבי אישום ונגד מי. לוואלה! NEWS נודע כי בחודש יולי שלחה הפרקליטות את התיק להשלמות חקירה, ואלו עדיין נמשכות. המשטרה סיימה את ההשלמות שהתבקשה לבצע, והתיק נמצא בימים אלו בטכניון, אשר סיפק חוות דעת הנדסית מקצועית, שגם במסגרתה נדרשו השלמות מסוימות.

כפי שפורסם בוואלה! NEWS במאי האחרון, חברת הבניה דניה סיבוס וחברות הביטוח מנצלות את המצב בו המדינה גוררת רגליים בדרך להכרעה בתיק הפלילי והגישו ערעור לעיכוב ההליך האזרחי, שנועד להביא לתשלום הפיצויים לאלמנות וליתומים עד לתחילת ההליך הפלילי, בטענה שטווח זמן של שנתיים וחצי לא מהווה פגיעה בזכויות הבסיסיות של משפחות ההרוגים. כעת עולה מבדיקת וואלה! NEWS כי הפרקליטות שוב שלחה את התיק לביצוע השלמות חקירה.

קריסת החניון התרחשה בתחילת ספטמבר 2016, וכתוצאה ממנה שישה פועלים נהרגו ו-24 נפצעו. במשך המחצית הראשונה של 2018 העבירה המשטרה את חומרי החקירה בתיק לפרקליטות לצורך גיבוש החלטה האם להגיש כתבי אישום. כעת מתברר שהתיק נמצא כבר כמעט חצי שנה בהשלמות חקירה, ורק לאחר שאלו יסתיימו יוכלו אנשי הפרקליטות לגבש את חוות דעתם הסופית.

זירת קריסת החניון רמת החייל – חילוץ לכודים. ניב אהרונסון
הפרקליטות שוב שלחה את התיק לביצוע השלמות חקירה. זירת קריסת החניון ברמת החייל, 2016/ניב אהרונסון

בחודש שעבר שלחו עו"ד דניאל שריד ויוליה שנקר, המייצגים את משפחות ההרוגים אולג מישאלוב ודניס דיאצ'נקו, מכתב לפרקליטות בדרישה כי תעמוד על לוחות הזמנים להכרעת החקירה. זאת, לדבריהם, בשל העובדה כי חברת הבניה דניה סיבוס מנצלת את המצב כדי לא לשלם פיצויים לאלמנות וליתומים בהליך האזרחי. "אסון קריסת חניון הברזל הינו אסון מכונן בענף הבניה בישראל", כתבו. "מדובר באסון הגדול ביותר שפקד את ענף הבניה הישראלי והשאיר אחריו אלמנות, יתומים ופצועים בדרגות פציעה שונות. בהתאם להחלטת בית המשפט העליון, לא ניתן להתקדם בתיק האזרחי, דהיינו לשלם פיצויי נזיקין לעיזבון, לתלויים ולפצועים עד אשר יסתיים ההליך הפלילי לרבות הגשת כתבי אישום כנגד כל המעורבים ו/או האחראים לאסון הקשה".

"כספי הפיצויים הינם הכרחיים ביותר לפצועים ולמשפחות אשר מטה לחמם נשבר באופן אשר ודאי מובן לכולם ועליו אין צורך להרחיב יתר על המידה", המשיכו עורכי הדין. "פניה זו הינה בשם ציבור הנפגעים אשר אין בידו כוח לשנות ולהזיז את הגופים האחראים לקידום ההליכים המשפטיים ואנו מבקשים בעיקר בשם האלמנות והיתומים לקבל עדכון באשר לקידום ההליך הפלילי, שכן הגיעו מים עד נפש".

עוד בוואלה!

בגלל ויכוח על סיבוב פרסה: נהג התנגש באופנוען, פצע אותו ונמלט מהמקום

לכתבה המלאה

"רוצים להמשיך בחייהם"

עוד הוסיפו עורכי הדין כי "נפגעי האסון, לרבות בני משפחותיהם, עומדים כעת אל מול שוקת שבורה שכן כל הליך קבלת פיצויי הנזיקין מוקפא עד להודעה חדשה וללא כל צפי להתקדמות אופרטיבית בעניין זה. לתשומת לבכם לעובדה שעסקינן בשש אלמנות, עשרות יתומים, הורים שכולים ופצועים אשר מחכים ליומם בבית המשפט ושואפים לקבלת זכויותיהם על פי החוק וזאת, ולו במעט, בכדי להקל על כאבם הקשה מנשוא, תוך רצון לנסות ולהמשיך בחייהם עד כמה שניתן בנסיבות".

אולג מישאלוב, שנעדר תחת הריסות החניון ברמת החייל בתל אביב, ורעייתו יאנה. באדיבות המשפחה
"שש אלמנות ועשרות יתומים מחכים ליומם בבית המשפט". מישאלוב ורעייתו יאנה/באדיבות המשפחה

רומן, גיסו של מישאלוב, הביע זעם על גרירת הרגליים של הפרקליטות וניצול העיכוב כדי לערער על ההליך האזרחי ולא לשלם פיצויים לאלמנות וליתומים. בשיחה עם וואלה! NEWS מחה כי "פשוט לא קורה כלום, זה כל העניין. איך ייתכן שעברו שלוש שנים ועדיין אין הכרעה בעניין התיק שהוא כל כך ברור. חשוב לי לקבל תשובות מהפרקליטות עצמה, למה הם לא מגיבים לעניין".

רומן התייחס לפרסום וואלה! NEWS, לפיו חברת דניה סיבוס, שנמצאת תחת חקירת הפרקליטות, בונה את בניין הפרקליטות. "איך הגיוני שהם סוגרים עסקאות עם חברה שנמצאת תחת חקירה שלה ולמעשה בונה את בניין הפרקליטות?", שאל. "זה נראה מאוד רע גם מהצד וגם למשפחות המעורבות. אני מרגיש שבונים על הגב שלנו עסקאות שחיתות, ככה זה נראה לפחות. אנחנו דורשים מהפרקליטות לא לגרור רגליים בעניין ולא לעכב את התיק הזה ולהגיע להכרעה כמה שיותר מהר. על הפרקליטות להבין ולדעת כי ההליך האזרחי תלוי בהתקדמות ההליך הפלילי. מדובר פה בחייהם של עשרות אנשים שרק מחכים להכרעה ומאז האסון נמצאים במצב קשה הן מבחינה נפשית והן מבחינה כלכלית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיין אין הכרעה בתיק. גלינה, אשתו של אולג יעקובוב שנהרג באסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) נמסר בתגובה: "לאחר בחינת התיק הוחלט על ביצוע השלמות חקירה ממוקדות ואלו צפויות להסתיים בשבועות הקרובים. עם סיום ההשלמות תתקבל החלטה בהקדם האפשרי. משך הטיפול בתיק התארך בשל היקפו הרחב ומורכבותו הכוללת סוגיות בתחום הנדסת הבניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully