וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר משנתיים לאסון החניון, ולא נמצאו אשמים: "עושים צחוק"

15.5.2019 / 11:28

שישה פועלים נהרגו באסון חניון הברזל ב-2016, והפרקליטות והמשטרה גוררות רגליים. מי שבנתה את החניון, "דניה סיבוס", מנצלת את העיכוב בהליך הפלילי כדי לא לשלם פיצויים לאלמנות והיתומים בהליך האזרחי שמתנהל במקביל. משפחת אחד ההרוגים: "החניון לא קרס מעצמו"

עריכה: יאיר דניאל

מאז קריסת חניון הברזל ברמת החייל ב-2016, המשטרה והפרקליטות עדיין לא הגישו את המסקנות וכתבי האישום בפרשה. חברת דניה סיבוס וחברות הביטוח הגישו ערעור לעיכוב ההליך האזרחי, שנועד להביא לתשלום הפיצויים לאלמנות וליתומים עד לתחילת ההליך הפלילי, בטענה שטווח זמן של שנתיים וחצי לא מהווה פגיעה בזכויות הבסיסיות של משפחות ההרוגים. בית המשפט המחוזי קבע כי "חקירת המשטרה לא הסתיימה ואין צפי לסיומה".

באסון קריסת החניון, שאירע בספטמבר 2016, נהרגו שישה פועלים שעבדו בחניון כעובדי קבלן ועוד 24 נפצעו. לאורך השנים, ניסו הצדדים להגיע לפשרה בנוגע לסכומי הפיצויים שמגיעים למשפחות ההרוגים והפצועים, אך הדבר לא הגיע לידי הסכם. בתוך כך, חברת דניה סיבוס הגישה ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי והמשיכה לדבוק בגרסתה כפי שנחשף בוואלה! NEWS כי מדובר בתאונת דרכים ולכן אין עליהם לשלם פיצויים.

עוד בוואלה! NEWS
קריסת החניון בתל אביב: גורמים המעורבים בפרויקט זומנו לחקירה
שנה לאסון קריסת החניון: אלמנת ההרוג נלחמת בכל החזיתות

זירת קריסת החניון רמת החייל – חילוץ לכודים. ניב אהרונסון
זירת קריסת החניון רמת החייל, 2016/ניב אהרונסון

בית המשפט הורה לנתבעים להתחיל את שלב ניהול המשפט בהליך האזרחי ללא תלות בהליך הפלילי, וזאת בכדי להביא לכך שקרובי משפחות ההרוגים יקבלו את הפיצוי המגיע להם על פי חוק.

בכתב הערעור שהוגש לבית המשפט, ממשיכות לדבוק חברות הביטוח באותה גרסה שלפיה מדובר בתאונת דרכים, ולכן הם מחכים להליך הפלילי כדי שיחליט אחרת. אפשרות נוספת היא להורות על פיצול הדיון, כשבשלב הראשון יימדד גובה הנזק, ובשלב השני תתברר שאלת האחריות, לרבות הטענה שמדובר בתאונת דרכים.

עוד באותו נושא

חברת הביטוח מתנערת מאחריות לאסון החניון בת"א: "תאונת דרכים"

לכתבה המלאה
אולג יעקובוב, נהרג בקריסת החניון ברמת החייל. אבי כהן
אולג מושיאלוב, אחד ההרוגים באסון/אבי כהן

בערעור טענו הנתבעים כי בית המשפט קבע כי התובעים, חלקם קטינים, איבדו את מפרנסי המשפחות, והאיזון בין האינטרס של התובעים והאינטרס של המבקשים תומך אף הוא בניהול התיק, במיוחד לאור האפשרות אשר עומדת לפני המבקשים להגיע להסכם עם התובעים על גובה הפיצוי, להוציא את התובעים מהתמונה ולעכב את הדיון בשאלת החברות עד לסיום ההליך הפלילי. כלומר, מבחינתם טווח זמן של שנתיים וחצי אינו מהווה עילה ונימוק משפטי שיש בו כדי להצדיק פגיעה בלתי הפיכה בזכויותיהן הבסיסיות של משפחות ההרוגים והפצועים.

רומן, גיסו של אולג מושיאלוב, אחד ההרוגים, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "יאנה בודדה צעירה, בגיל 35 הפכה לאלמנה, יש לה שתי בנות יתומות בבית. אני פונה מכאן לכל האחראים כדי שיבינו שיש נשמות מאחורי הסיפור הזה. אנחנו מחכים בעיקר לתוצאות של החקירה של המשטרתית שלא הסתיימה ואנחנו לא רואים את האופק". לטענת רומן, "יש פה הרגשה שעושים מאתנו צחוק. דניה סיבוס מביאה כל מיני גרסאות מתחמקות כי מדובר בתאונת דרכים כדי לא לשלם פיצויים, כאשר מהתחלה היה ברור שמדובר בתאונה של כשל הנדסי".

עאהד אלחאג', נהרג בקריסת החניון ברמת החייל, תל אביב. פאנט
עאהד אל-חאג', אחד ההרוגים באסון/פאנט

רומן סיפר כי אחותו אפילו לא זכתה לפנייה ממנהלי החברה: "אף אחד לא מתעניין במשפחה, בילדות. המצב בבית לא פשוט והם לא יצאו מזה נפשית וגם כלכלית. כולנו שינינו את אורח החיים שלנו אחרי המקרה - זה השפיע על כולנו. התחושה שלנו היא שדניה סיבוס בורחת מאחריות ולא נושאת בתוצאות הקשות. מבחינתה היא המשיכה בבניית החניון, אך משפחות ההרוגים לא המשיכו בחייהן". רומן הוסיף כי "אנחנו מרגישים חסרי אונים, ומרגישים שהמערכת מתעלמת ממצבנו הרגשי והכלכלי. למה לא מגישים כתבי אישום נגד האשמים? החניון לא קרס מעצמו".

עו"ד דניאל שריד, המייצג חלק ממשפחות ההרוגים, אמר כי "אני מאוד מקווה שהאירוע לא ייגרר כפי שנגרר ההליך המשפט באסון ורסאי. מדובר ברשלנות של דניה סיבוס ומי מטעם. האלמנות והיתומים רוצים לשים סוף לסבל המתמשך ורוצים לקבל את המגיע להם, ולהתקיים בכבוד לאחר שאיבד את מקור הפרנסה היחיד והבלעדי שלהם. נראה כי דניה סיבוס עושה את הכול כדי למרוח את ההליך, וממשיכים בקו משפטי אשר מקשה על קידומו. אני אנצל את הבמה כדי לפנות לפרקליטות המדינה והמשטרה כדי לסיים את החקירה בהקדם האפשרי על מנת שיוכח מי האחראי האמיתי לאירוע, וכך נוכל להפריח את הטענה המגוחכת שעסקינן בתאונת דרכים".

"מדובר בתיק רחב היקף"

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "מדובר בתיק רחב היקף המצריך הבנה ולמידה של סוגיות בתחום הנדסת הבניין והבנייה, ומשלב בתוכו סוגיות ראייתיות ומשפטיות כבדות משקל. בשל מורכבות התיק והיקפו, החקירה והטיפול בו אורכים יותר זמן מתיקים אחרים. חומר החקירה מצוי בימים אלה בבחינה של הפרקליטות וייתכן שתידרשנה השלמות חקירה נוספות. אנו עושים את מירב המאמצים לזרז את הטיפול בתיק".

מדניה סיבוס סירבו להגיב לדברים.

בת זוגתו של ההרוג אולג מושיאלוב וילדיהם. אתר רשמי
בת זוגו של ההרוג אולג מושיאלוב וילדיהם/אתר רשמי
שירה אורית איסקוב ואחיה רוסלן איסקוב שנהרג באסון קריסת החניון ברמת החייל. צילום: מתוך פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
רוסלן איסקוב שנהרג באסון עם אחותו שירה אורית/מערכת וואלה! NEWS, צילום: מתוך פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully