וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה נתניהו מעידה בתביעת הדיבה של מני נפתלי: "שפך את דמי"

2.12.2019 / 13:11

פעילים מחוץ לאולם בית משפט השלום בהרצליה קיבלו את רעיית ראש הממשלה בקריאות "גנבת", בעת שהגיעה להעיד בתביעה שהגיש אב הבית לשעבר במעון רה"מ נגד מקורבי נתניהו. מעל דוכן העדים טענה נתניהו כי היא "עוברת במשך חמש שנים השחתת האישיות"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

שרה נתניהו מעידה בבית המשפט - כל הפרטים

  • רעיית רה"מ מעידה בתביעת הדיבה של מני נפתלי נגד מקורבי נתניהו
  • מחוץ לאולם בית המשפט התקבלה נתניהו בקריאות "גנבת" ו"רוע"
  • מעל דוכן העדים טענה: "אני האדם הכי מושמץ בתקשורת הישראלית"
  • "אני תוהה מאיפה למני נפתלי יש כסף לכל עורכי הדין ויחסי הציבור"

בבית משפט השלום בהרצליה מתקיים היום (שני) דיון בתביעת הדיבה של אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, נגד מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדיון הגיעה רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, שמעידה בפני בית המשפט והתקבלה בקריאות "גנבת", ו"רוע" מצד פעילים.

נתניהו האשימה את נפתלי בהכפשתה, וטענה כי "אני האדם הכי מושמץ בתקשורת הישראלית". מעל דוכן העדים אמרה כי היא "מודה על ההזדמנות שבמשך חמש שנים מני נפתלי עד המדינה שופך את דמי ואת דם משפחתי. גם כשנכנסתי צעקו לעברי קריאות קשות, עלבונות ובריונות, כמו סכינים. אני עוברת במשך חמש שנים את השחתת האישיות שלי".

נפתלי הגיש את התביעה בשנת 2015 נגד אנשיו של נתניהו, שטענו כי הוא אחראי לניפוח ההוצאות במעון. בין הנתבעים, לצד היועץ לשעבר ניר חפץ, גם עו"ד דוד שמרון, עו"ד שולי אשבול, עו"ד יעקב בורובסקי ועו"ד יוסי כהן. נתניהו עצמו לא נכלל בתביעה בשל חסינותו.

שרה נתניהו בדיון בנושא תביעת הדיבה של מני נפתלי כנגד שורת מקורבי רה"מ, בית משפט השלום הרצליה, 2 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"עלבונות כמו סכינים". נתניהו בית המשפט, היום/ראובן קסטרו

בעדותה אמרה רעיית ראש הממשלה כי לא עקבה אחרי הדיונים המתנהלים במסגרת המשפט. לדבריה, "עורכי הדין כהן ורבילו בקושי עדכנו אותי. זה גם בקושי פורסם בכלי התקשורת. כנראה שהסיבה היא שמני נפתלי עד המדינה הוא חביב התקשורת. פתלי סחף את המדינה להוצאות רבות, הוא תובע על ימין ועל שמאל. אני תוהה מאיפה יש לו כסף לכל עורכי הדין ויחסי הציבור האלה".

נתניהו העידה כי נפתלי התנהל בבריונות ושלט ביד רמה במעון ראש הממשלה. "הוא היה שולט יחיד וללא עוררין", טענה. "הוא הזמין את האוכל וזאת הסיבה לגידול ההוצאות במעון. במשך ארבעה חודשים הוא ניסה לשכנע אותי להכניס אותו לעבודה כאב הבית, ואני עשיתי טעות ומצטערת שלא הקשבתי לתחושת הבטן שלי. הרי אם הוא לא היה אב הבית, פרשת המעונות לא הייתה".

עוד בוואלה!

באישור בית המשפט: שרה נתניהו תעיד בתביעה של מני נפתלי נגד ניר חפץ

לכתבה המלאה
מני נפתלי בדיון בנושא תביעת הדיבה של מני נפתלי כנגד שורת מקורבי רה"מ, בית משפט השלום הרצליה, 2 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
הגיש את תביעת הדיבה נגד מקורבי רה"מ שטענו כי הוא אחראי לניפוח ההוצאות במעון. נפתלי, היום/ראובן קסטרו

עו"ד אילן סופר, המייצג את חפץ, שאלה את נתניהו על דוח מבקר המדינה שהוגש ב-2015 ועסק בהוצאות מעון ראש הממשלה.

סופר: בפברואר 2015 מתפרסם הדוח הסופי, מה שמכונה דוח המעונות. התחלת בראשית דבריך לדבר על הקשר בין נפתלי לאותו דוח. אני מבקש שתפרטי.
שרה: הדוח הוא דוח פוליטי לגמרי. כן הביאו לידיעתי שנעשה שם דבר שהוא תקדים בתולדות מדינת ישראל, שנכתב משהו שנקרא "מבוא לדוח". הם אמרו שמעולם לא היה דבר כזה. מבקר המדינה שפירא העיד שזה נכתב רק על בסיס עדותו של מני נפתלי, ושם נכתבו כל מיני שטויות שהם אפילו לא נכנסו לפרשת המעונות. אבל כן נכתב שהדוח על סמך עדות של איש אחד, שכנראה הופעל על ידי מישהו. הוא בשנים האלה הלך ונהיה אובססיבי בקטע שלנו. טוב שהוא לא הכיר את קאיה, כי אז הוא היה מכפיש גם אותה.
סופר: מה שאת אומרת זה שלמעשה מני נפתלי הוא הרוח החיה מאחורי הדוח, שהוא עומד מאחורי ההשמצות וההכפשות.
שרה: לפחות מאחורי המבוא, וזה דבר חמור. מעולם לא היה דוח פוליטי כזה, ובטח לא בהסתמך על איש אחד.

"למה להכפיש את מי שעבדת בשבילו?"

סופר: אז הגענו כבר לפברואר 2015, שאז מתפרסם הדוח. אני מזכיר, מרץ 2015 זה מועד הבחירות.
שרה: לכן זה היה דוח פוליטי.
סופר: כל אחד זכאי לדעתו, אבל זה חורג ממסגרת ההליך שלנו. אני מדבר על החודשים שקדמו לדוח ולבחירות, ולמעורבות האקטיבית של מני נפתלי ולהופעות בטלוויזיה. מה יש לך לומר בהקשר הזה?
שרה: במובן הכי פשוט, כל המוסד הזה שנקרא עדי מדינה, אני לא אוהבת שבן אדם שותה מבאר, מקבל משכורת, ואחרי זה יורק לבאר. מקיא, ויורה צרורות.
סופר: לא בטוח שזו ההגדרה של עד מדינה.
שרה: הוא רצה להתפטר, שיתפטר, כל אחד עבר כמה עבודות. אבל למה הצורך להכפיש את זה שעבדת בשבילו? אם כל כך רע לו, למה אחרי כמה ימים הוא שלח לי שליחים שהוא רוצה לחזור?

ניר חפץ בדיון בנושא תביעת הדיבה של מני נפתלי כנגד שורת מקורבי רה"מ, בית משפט השלום הרצליה, 2 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
חפץ בבית המשפט, היום/ראובן קסטרו

בהמשך חקירתו הציג סופר לנתניהו את מסמך התגובה לדוח מבקר המדינה בעניין המעונות. "במסמך הזה יש דברים שאמר ואף כתב בתצהיר אמנון זכאי (עובד לשעבר במעון), לפיו באחד המקרים הכינה עופרה שמעון ארוחת ערב למשפחת נתניהו, אך מני נפתלי זרק לפח והזמין אוכל בכמות גדולה במקום. כשנשאל על כך אמר שיש לו תקציב מסגרת והוא יכול להזמין מה שהוא רוצה".

רעיית ראש הממשלה טענה כי ידעה על כך רק בדיעבד. "ידעתי בזמן אמת שהוא תמיד היה ממציא סיפורים, כי אני ביקשתי שתמיד יהיה אוכל פשוט וביתי", אמרה נתניהו. "אני באמת לא הייתי מעורבת בשום הוצאות של הבית וגם היום אני לא מעורבת".

(עדכון ראשון: 11:02)

עו"ד יוסי כהן בדיון בנושא תביעת הדיבה של מני נפתלי כנגד שורת מקורבי רה"מ, בית משפט השלום הרצליה, 2 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
עו"ד יוסי כהן בבית המשפט, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully