וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה: השופט הנדל התנצל על ההשתתפות בצער משפחת מחבל שמת מסרטן

29.11.2019 / 12:56

השופט ניל הנדל כתב בהחלטה על מחיקת עתירה כי הוא משתתף בצער בני משפחתו של המחבל סאמי אבו דיאק - שמת במהלך הליכים משפטיים, ולאחר ביקורת חריפה בוטלה ההחלטה ופורסמה מחדש ללא המשפט. בהודעה מטעמו הובהר: "מבקש להביע את צערו הרב בפני המשפחות השכולות שנפגעו"

ניב אהרונסון

לאחר שהביע השתתפות בצער בני משפחתו של מחבל שמת תוך כדי הליכים משפטיים, התנצל היום (שישי) שופט העליון ניל הנדל בפני המשפחות השכולות שנפגעו מכך. "הוגשה לפני השופט הנדל בקשה לביטול עתירה שהוגשה והדיון לגביה, עקב פטירתו של העותר בעת ריצוי עונשו בבית הסוהר. בפעמים הבודדות שמקרים כאלו מתרחשים, נוהג השופט הנדל להוסיף השתתפות בצער המשפחה", הובהר בהודעה מטעמו שהוציאה דוברות בתי המשפט.

"עקב פטירת העותר העתירה הפכה ללא רלוונטית ולכן לא התקיים דיון ולא היה צורך להיכנס לפרטי העתירה והעותר. פסק הדין הראשון בוטל וניתן פסק דין נוסף שמדבר בעד עצמו. כמובן שלא הייתה כל כוונה לפגוע באיש. השופט הנדל מבקש להביע את צערו הרב בפני המשפחות השכולות אשר נפגעו מכך", נמסר.

אתמול פורסם כי השופט הנדל כתב בהחלטה שיפוטית כי הוא משתתף בצערה של משפחתו של המחבל סאמי אבו דיאק - שמת מסרטן. לאחר ביקורת חריפה ברשתות החברתיות, וגם מצד משפחות שכולות, בוטלה ההחלטה ופורסמה מחדש, ללא ההשתתפות בצער. הסיבה הרשמית לביטול היא כי מדובר בהחלטה שצריכה להינתן על ידי שלושה שופטים - ואכן על ההחלטה המעודכנת חתומים גם השופט ג'ורג' קרא ועופר גרוסקופף.

שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
"בפעמים בודדים, נוהג השופט הנדל להוסיף השתתפות בצער המשפחה". הנדל/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

אבו דיאק היה אסיר עולם, שהורשע בין היתר ברצח איליה קריביץ' בפיגוע ירי שביצע בצפון השומרון ביוני 2001. בשנים האחרונות חלה בסרטן סופני, ועם הידרדרות מצבו ביקשו בני משפחתו בשבוע שעבר מבית המשפט העליון לאפשר לו למות בביתו. הדיון בעתירה נקבע לשבוע הבא, אולם בינתיים מת אבו דיאק בבית החולים אסף הרופא.

בעקבות מותו של אבו דיאק הגיש עורך דינו בקשה למחיקת העתירה. השופט הנדל אישר שלשום (רביעי) למחוק אותה, והוסיף: "הנני משתתף בצער המשפחה". הדברים עוררו סערה, בעיקר ברשתות החברתיות, ואתמול התפרסמה החלטה אשר מבטלת את ההחלטה הקודמת, משום שניתנה על ידי שופט יחיד. לאחר מכן התפרסמה החלטה חדשה שמאשרת את מחיקת העתירה, מידי שלושה שופטים, וללא השתתפות בצער המשפחה.

עוד בוואלה!

שופט העליון השתתף בצער משפחת מחבל שמת מסרטן - וחזר בו

לכתבה המלאה
שופט העליון, ניל הנדל  מנחם משפחת מחבל. אתר רשמי
שופט העליון, ניל הנדל מנחם משפחת מחבל/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully