וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המין בקפריסין: הצעירה הבריטית תעלה על דוכן העדים

לאחר שאתמול אושרה הודאתה של הצעירה בת ה-19 בבדיית אונס קבוצתי על ידי צעירים ישראלים, חרף טענתה כי זו הוכתבה לה, התחדש היום המשפט. הרופא שבדק את הצעירה מיד אחרי שהתלוננה העיד: מהבדיקה לא עלו אונס או אלימות. הדיון בעניינה יימשך בשבוע הבא

הצעירה הבריטית מגיעה למתן עדות בבית המשפט באיה נאפה/מעריב

משפטה של הצעירה הבריטית בת ה-19, המואשמת בתלונת שווא על אונס קבוצתי בידי צעירים ישראלים באיה נאפה, התחדש הבוקר (שישי) לאחר שאתמול קבע השופט כי הודאתה קבילה, חרף טענתה כי זו הוכתבה לה וכי הופעל עליה לחץ בלתי חוקי. לאחר שראש צוות החקירה נחקר על הדוכן, עלה להעיד גם הרופא ד"ר סופוקליס סופוקליאוס מבית החולים פמגוסטה, שבדק את הצעירה מיד אחרי שהתלוננה, וטען על דוכן העדים כי מהבדיקה לא עלה שנעשה אונס ולא עלו סימנים לאלימות.

סניגוריה של הצעירה הביעו אכזבה מהחלטת השופט מאתמול, הדגישו כי האונס אכן אירע, ולפיכך גם לאחר קבלת הראייה שהייתה שנויה במחלוקת הרי שאי אפשר לומר שבדתה את תלונתה. לאחר שקרא את החלטתו בה קבע כי הצהרתה של הצעירה קבילה הוא סירב להיענות לבקשת ההגנה לדחות את המשך הדיון לשבוע הבא, אמר כי "מדובר בתיק פשוט", ואחרי הפסקה של 20 דקות החל בשמיעת העדויות.

הצעירה הבריטית מגיעה יחד עם אמא שלה לבית המשפט בקפריסין, 28 בנובמבר 2019. יואב איתיאל, אתר רשמי
הצעירה הבריטית ואמה בכניסה לבית המשפט בקפריסין, אתמול/אתר רשמי, יואב איתיאל

עד כה התנהל "משפט זוטא" במשך שלושה חדשים בבית המשפט של מחוז פמגוסטה בפראלימני, כדי לקבוע האם אותה ההודאה שמסרה, המשמשת כראייה מרכזית במשפט, הינה קבילה. הליך זה התנהל לאור העובדה שהצעירה חזרה בה כעבור כמה זמן. אתמול פסק השופט כי התנהלות משטרת קפריסין הייתה תקינה וכי הנערה נחקרה בהגינות ולא הושמה תחת לחץ, וקבע כי הצעירה היא "עדה לא אמינה". בהחלטתו קבע השופט כי טענת ההגנה שהצהרת הצעירה ב-28 ביולי היא תוצאה של לחץ מצד משטרת קפריסין לא הייתה מבוססת. הוא ציין שבעדותה היו סתירות, חוסר קוהרנטיות ושהיא הכילה הגזמות. לטעמו ההודעות שהוגשו כראיות היו סלקטיביות והן נשלחו לאחר שהנערה מסרה את הצהרתה. בהתאם להחלטה, משפטה של הצעירה נמשך.

השופט פסל למעשה את שתי עדות המומחה שהובאו בפניו על ידי ההגנה. לטעמו עדות הפסיכולוגית שהעידה על כי היא סובלת מהפרעת פוסט טראומה הייתה מוטה לטובתה של הצעירה והוא הביע ספק בבסיס המדעי של עדות המומחית הבלשנית-הפלילית שקבעה כי הצהרתה של הצעירה לא יכול להיות שנכתבה על ידי מי ששפת האם שלו אנגלית. צוות ההגנה מסר אתמול לאחר ההחלטה בתשובה לשאלת וואלה! NEWS כי אם המשפט יסתיים בהרשעה, בכוונת הסנגורים לערער על כך. בנוסף, הסנגור, עו"ד מייקל פולק מחה על כך שהחקירה עצמה לא תועדה.

המקרה אירע בליל 17 ביולי השנה. חלק מהנערים הישראלים הודו בקיום יחסי מין עמה ובהסכמה, וחלקם הכחיש כל מעורבות באירוע. בתחילה שוחררו חמישה מ-12 הישראלים שנעצרו, זאת לאחר שמשטרת קפריסין לא מצאה די.אן.איי הקושר אותם אל המתלוננת. אחר כך שוחררו גם השאר, לאחר שבתום חקירה ארוכה, הודתה הצעירה כי כביכול בדתה את האונס כנקמה בצעירים, שצילמו אותה במהלך קיום יחסי מין ולאחר מכן הפיצו את הסרטונים.

עוד בוואלה!

החוקר שתקף ופסילת המומחים: היום הדרמטי במשפט הבריטית בקפריסין

לכתבה המלאה
מייקל פולק, עורך דינה של הצעירה הבריטית המואשמת בתלונת שווא על האונס הקבוצתי בקפריסין, נכנס לדיון בעיניינה בבית המשפט בלרנקה. ה-17 לאוקטובר 2019. יואב איתיאל
הביע אכזבה מהכרעות השופט. סנגורה של הצעירה, עו"ד פולק/יואב איתיאל

הנערים הישראלים שוחררו עשרה ימים לאחר המקרה, ונגד הצעירה הוגש כתב אישום בגין "טרדה לציבור" על תלונת שווא - סעיף עבירה שנדיר שמעמידים בגינו לדין, בייחוד נשים שטענו כי נאנסו. על הכף עומד המוניטין של עיירת הנופש איה נאפה, המארחת מיליוני תיירים בשנה, וכן של משטרת קפריסין, שהצליחה לחלץ מהצעירה את ההודאה. לאור כל זאת, נחושה התביעה הכללית לצאת עם הרשעה.

כבר יותר מארבעה חודשים חלפו מאז עזבה הצעירה את ביתה לחופשת עבודה בקפריסין, בעוד הנערים הישראלים חזרו להמשך החופש הגדול ולחייהם בארץ. גם אמה של הצעירה העתיקה את חייה לאי, ומצויה לידה מאז חודש יולי. שתיהן מקוות שהמשפט כולו יסתיים עוד לפני חג המולד, ובזיכוי מהדהד שיסייע לה לשקם את חייה.

(עדכון ראשון: 10:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully