וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט העליון השתתף בצער משפחת מחבל שמת מסרטן - וחזר בו

28.11.2019 / 18:37

סאמי אבו דיאק, אסיר עולם שהורשע בביצוע פיגוע ירי שבו נרצח איליה קריביץ', מת ממחלה סופנית תוך כדי הליכים שבמסגרתם ביקשה משפחתו לאפשר לו למות בביתו. השופט ניל הנדל, כתב כי הוא משתתף בצערה של משפחתו של המחבל, ולאחר ביקורת חריפה בוטלה ההחלטה ופורסמה מחדש

ניב אהרונסון

שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, כתב בהחלטה שיפוטית כי הוא משתתף בצערה של משפחתו של המחבל סאמי אבו דיאק - שמת מסרטן. לאחר ביקורת חריפה ברשתות החברתיות, וגם מצד משפחות שכולות, בוטלה ההחלטה ופורסמה מחדש, ללא ההשתתפות בצער. הסיבה הרשמית לביטול היא כי מדובר בהחלטה שצריכה להינתן על ידי שלושה שופטים - ואכן על ההחלטה המעודכנת חתומים גם השופט ג'ורג' קרא ועופר גרוסקופף.

אבו דיאק היה אסיר עולם, שהורשע בין היתר ברצח איליה קריביץ' בפיגוע ירי שביצע בצפון השומרון ביוני 2001. בשנים האחרונות חלה בסרטן סופני, ועם הידרדרות מצבו ביקשו בני משפחתו בשבוע שעבר מבית המשפט העליון לאפשר לו למות בביתו. הדיון בעתירה נקבע לשבוע הבא, אולם בינתיים מת אבו דיאק בבית החולים אסף הרופא.

בעקבות מותו של אבו דיאק הגיש עורך דינו בקשה למחיקת העתירה. השופט הנדל אישר אתמול (רביעי) למחוק אותה, והוסיף: "הנני משתתף בצער המשפחה". הדברים עוררו סערה, בעיקר ברשתות החברתיות, והיום התפרסמה החלטה אשר מבטלת את ההחלטה הקודמת, משום שניתנה על ידי שופט יחיד. לאחר מכן התפרסמה החלטה חדשה שמאשרת את מחיקת העתירה, מידי שלושה שופטים, וללא השתתפות בצער המשפחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הנני משתתף בצער המשפחה". השופט הנדל/מערכת וואלה!, צילום מסך
שופט העליון, ניל הנדל  מנחם משפחת מחבל. אתר רשמי
נוסח ההחלטה שעורר זעם/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully