וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצי נתניהו ערערו לעליון: "המשטרה התרגלה לפרוץ לטלפונים בכל יום"

28.11.2019 / 14:05

יונתן אוריך ועופר גולן ערערו לבית המשפט על ההחלטה לאפשר חדירה לניידים שלהם במסגרת חקירתם בפרשת הטרדת עד המדינה פילבר בתיק 4000. "המשטרה שאמונה על שמירת החוק והאזרחים רומסת אותו ברגל גסה תוך פגיעה חמורה בזכויות נחקרים", כתבו

המשטרה חוקרת חשד לפיו בכירים במטה הליכוד היו מוערבים בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר/עריכה: עמית שמחה

יועצי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ערערו היום (חמישי) לבית המשפט העליון נגד החלטת בית המשפט המחוזי לאפשר חדירה לניידים שלהם במסגרת חקירתם בפרשת הטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר. "המשטרה התרגלה לפרוץ לטלפונים בכל יום. המשטרה שאמונה על שמירת החוק והאזרחים רומסת אותו ברגל גסה תוך פגיעה חמורה בזכויות נחקרים. בית המשפט חייב לשים לזה סוף", טענו בערעור שהגישו.

בבקשת רשות ערעור שהוגשה לפני שעה קלה לעליון על ידי פרקליטיהם של יונתן אוריך ועופר גולן נכתב כי "מאחר שהמשטרה עשתה דין לעצמה, וחדרה לטלפונים הניידים של המבקשים ללא צו שיפוטי ביודעה כי הדבר מנוגד לחוק, להלכה הפסוקה ולנהליה שלה, הרי שהיא מושתקת ומנועה מלבוא לבית המשפט בבקשה לקבל צו חדירה לטלפונים הניידים של המבקשים, שלמעשה יכשיר בדיעבד את החדירה הלא חוקית שבוצעה זה מכבר".

יונתן אוריך. Jonatanu, ויקיפדיה, אתר רשמי
"חייב לשים לזה סוף". יועץ של ראש הממשלה נתניהו, יונתן אוריך/אתר רשמי, Jonatanu, ויקיפדיה

עוד נכתב: "ככל שהחלטת בית משפט קמא תיוותר על כנה, המסר שיועבר לרשויות יהיה כי הן זכאיות להפר את החוק ואת הלכות בית המשפט העליון ולרמוס זכויות נחקרים ברגל גסה, וזאת מבלי שיהיו לכך השלכות כלשהן מצדן".

לפני כשבועיים, בדיון שהתקיים בעניין ערעורו של יועץ ראש הממשלה בנימין נתניהו, יונתן אוריך, נגד ההחלטה לאפשר חדירה לניידים שלהם במסגרת החקירה, החליט השופט לדחות את הערעור. השופט אברהם הימן נימק את החלטתו ואמר כי "בית המשפט ניתח באופן ברור ביותר ובסופו של דבר מצא לקבוע איזון. לא מצאתי טעות בהחלטה, ואם המקרה היה מגיע להכרעתי מלכתחילה, הייתי מחליט כך ובאותם הנימוקים".

עוד בוואלה!

ליברמן: אם נתניהו היה עושה ויתורים, הייתי מצטרף לממשלה עם החרדים

לכתבה המלאה
שלמה פילבר. תצלום: תמר מוצפי, מערכת וואלה! NEWS
"המשטרה עשתה דין לעצמה". עד המדינה שלמה פילבר/מערכת וואלה! NEWS, תצלום: תמר מוצפי

"מדובר בהליך חקירה", הוסיף השופט הימן. "נמצא כי לפי החוקרים היה חשד סביר לביצוע עבירה, וחשד סביר כי בטלפונים הניידים קיים חומר חיוני לביצוע החקירה. המבחן הוא מבחן החשד הסביר. הנחת המוצא בהחלטה זו היא שהיה על החוקרים להוציא צו טרם החיפוש".

בתגובה מטעם אוריך וגולן נטען לאחר דחיית הערעור כי "במקום שבית המשפט ייתן למשטרה סטירה, הוא נותן לה סוכריה. אבסורד". עוד הוסיפו השניים כי "התנהלות בתי המשפט מעבירה למשטרה מסר ציבורי מזעזע: צפצפו על החוק, המשיכו לרמוס את זכויות הפרט, ואל תחששו - כי בכל מקרה יבוא השופט שיציל אתכם. בית המשפט העליון חייב לשים סוף להתנהגות המערב הפרוע של המשטרה ולהבהיר לה שמדינת ישראל היא מדינת חוק שאפילו המשטרה כפופה לו".

עופר גולן. אתר רשמי
"המסר יהיה שהן זכאיות להפר את החוק". יועצו של ראש הממשלה נתניהו, עופר גולן/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully