וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: אם נתניהו היה עושה ויתורים, הייתי מצטרף לממשלה עם החרדים

28.11.2019 / 14:05

יו"ר ישראל ביתנו אמר כי היה מסכים להצטרף לקואליציה צרה עם המפלגות החרדיות, אם נתניהו היה מוכן לפשרות בסוגיות דת ומדינה. הוא ציין כי התעקשות נתניהו לדבוק בגוש הימין-חרדים מעכבת כל מהלך. יו"ר הכנסת אדלשטיין נפגש עם השר דרעי במסגרת מאמציו למנוע בחירות

עריכה: טל רזניק

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום (חמישי) כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו היה מוכן לויתורים בנושא דת ומדינה, הוא היה מסכים להצטרף לקואליציה צרה עם החרדים. בריאיון לרדיו רק"ע ברוסית אמר ליברמן כי המכשול להקמת ממשלה הוא התעקשות נתניהו שלא להיפרד מבלוק הימין - בדגש על המפלגות החרדיות.

"הוא תמיד מוותר לאורתודוקסים", אמר ליברמן. "כל הניסיונות שלנו שיעזבו בשקט את כל הקשור לתחבורה ציבורית. מכיוון שנתניהו נתן הכל לחרדים, לליצמן וגפני, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיכנס לכזאת קואליציה".

בתגובה לדברי יו"ר ישראל ביתנו, יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר קרא לנתניהו ‏"להזמין את ליברמן עוד היום לפגישה". לדבריו, "אין דרך אחרת להקים ממשלה למעט ממשלת 63 עם ליברמן".

אביגדור ליברמן בכנסת, 20 בנובמבר 2019. רויטרס
"מסכים להצטרף". ליברמן/רויטרס

בהמשך הריאיון, כשנשאל אם בוצעו ניסיונות לפנות אליו להרכבת ממשלה, אמר ליברמן כי לפני שלושה שבועות הדבר נעשה בידי חברי צומת לשעבר, פיני בדש ושמואלי. "אני חושב שהיוזמה הזאת נובעת מהם וכמה שאני מבין הם ממשיכים באותו כיוון", אמר. בהמשך דיבר ליברמן על השיתוק השלטוני בשל הפלונטר הפוליטי.

בתוך כך, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נפגש עם יו"ר ש"ס אריה דרעי בכנסת, בהמשך לניסיון של אדלשטיין למנוע הליכה לבחירות נוספות. "אתמול התחלנו בניסיון להוציא את המערכת הפוליטית מהקיפאון העמוק אליו היא נכנסה", אמר אדלשטיין בתום הפגישה. "השר דרעי הוא גורם חשוב מאוד באפשרות להקים ממשלת אחדות. אני מודה לו על סיועו ומחוייבותו לנושא. אזרחי ישראל לא רוצים בחירות נוספות ואסור לנבחרי הציבור לבצע את המהלך חסר האחריות הזה".

עוד בוואלה!

כשהנמנום הופך לבריחה מהחלטה: משחק הפינג פונג התמוה של מנדלבליט

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ניסיון למנוע בחירות נוספות". דרעי ואדלשטיין, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני שמח על היוזמה של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לנסות למנוע בחירות מיותרות ולפעול להקמת ממשלת אחדות רחבה", אמר דרעי. "הציבור רוצה ממשלת אחדות רחבה והוא יעניש כל מי שיטרפד הקמה של ממשלה כזאת. בחירות נוספות כמוהן כאיבוד עצמי לדעת ואני מקווה שבימים שנותרו שני ראשי המפלגות, בנימין נתניהו ובני גנץ, יתגברו על המחלוקת ויקימו ממשלה טובה שתפעל למען עם ישראל".

יו"ר הכנסת נפגש אתמול בלשכתו עם יו"ר צוות המו"מ של כחול לבן, יורם טורבוביץ', ועם צוות המו"מ של הליכוד, ‏השרים יריב לוין וזאב אלקין. שני הצוותים יקיימו גם פגישה משותפת בנוכחותו של אדלשטיין ביום ראשון. עם סיום הפגישות, מלשכת אדלשטיין נמסר כי "הפגישות התנהלו באווירה חיובית וטובה. שני הצוותים נאותו להצעת יו"ר הכנסת לפגישה משותפת בנוכחותו". כמו כן, נמסר כי בימים הקרובים אדלשטיין ייפגש גם עם ראשי מפלגות נוספים.

הפגישות התקיימו לאחר שהודיע כי צוותי המשא ומתן של המפלגות יחדשו את השיחות וייפגשו עמו בניסיון למנוע בחירות. "אנחנו אופטימיים תמיד, בשביל זה אנחנו נפגשים", אמר אדלשטיין בפתח הפגישה עם נציגי הליכוד.


תרגם מרוסית: אולג פוזיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully