וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין כינס את צוותי המו"מ; כחול לבן: "לא נשב תחת נתניהו"

יו"ר הכנסת הזהיר כי "ישראל מצויה בעיצומו של מצב חירום שלטוני", ונפגש בלשכתו עם נציגי הליכוד וכחול לבן. ביום ראשון הצוותים יקיימו פגישה משותפת, ואדלשטיין הודיע כי ייפגש עם ראשי מפלגות נוספים. יעלון: "לא נסטה מערכינו ומהתחיבויותינו לבוחרינו"

עריכה: עמית שמחה

הצהרת אדלשטיין - עדכונים אחרונים:

  • אדלשטיין נפגש עם צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן
  • יו"ר הכנסת: "ישראל מצויה בעיצומו של מצב חירום שלטוני"
  • כחול לבן: מברכים על כל דיאלוג לקידום ממשלת אחדות בהובלתנו
  • הליכוד: מברכים על הצעתו של אדלשטיין בניסיון נוסף למנוע בחירות
  • צוותים משתי המפלגות יקיימו פגישה משותפת בכנסת ביום ראשון

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נפגש הערב (רביעי) בלשכתו עם יו"ר צוות המו"מ של כחול לבן, יורם טורבוביץ', ועם צוות המו"מ של הליכוד, ‏השרים יריב לוין וזאב אלקין. שני הצוותים יקיימו גם פגישה משותפת בנוכחותו של אדלשטיין ביום ראשון. עם סיום הפגישות, מלשכת אדלשטיין נמסר כי "הפגישות התנהלו באווירה חיובית וטובה. שני הצוותים נאותו להצעת יו"ר הכנסת לפגישה משותפת בנוכחותו". כמו כן, נמסר כי בימים הקרובים אדלשטיין ייפגש גם עם ראשי מפלגות נוספים.

הפגישות התקיימו לאחר שהודיע כי צוותי המשא ומתן של המפלגות יחדשו את השיחות וייפגשו עמו בניסיון למנוע בחירות. "אנחנו אופטימיים תמיד, בשביל זה אנחנו נפגשים", אמר אדלשטיין בפתח הפגישה עם נציגי הליכוד.

בהצהרה מיוחדת שהוא מסר מוקדם יותר לתקשורת, אמר יו"ר הכנסת כי שבוע להעברת המנדט להרכבת הממשלה לידי הכנסת, "הזמן עובר ונדמה שכולם כבר ויתרו, וחזרנו מהר מדי לסיסמאות ולחישובי בחירות. כולם מבינים שישראל מצויה בעיצומו של מצב חירום שלטוני שעלול להביא לקריסה כלכלית וחברתית". לדבריו, מדובר ב"אזעקת אמת".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין במהלך נאומו בכנסת 27 בנובמבר 2019. אתר רשמי
"מצב חירום שלטוני". אדלשטיין, היום/אתר רשמי

אדלשטיין הוסיף כי "זהו הרגע האמת של הפוליטיקה הישראלית. לא יהיה עוד רגע כזה. זהו הרגע לבחור בין מנהיגות לפחדנות. בין התחברות לכמיהת הציבור, כל הציבור, לבין משבר אמון קולוסאלי. זהו הרגע שצריך להגיד - מספיק זה מספיק".

לדבריו, הוא פנה לשני ראשי המפלגות הגדולות - ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ - וביקש מהם להורות לצוותי המו"מ להיפגש עמו עוד הערב בלשכתו כדי "להתכנס בניסיון אחרון להרכיב ממשלה ולמנוע בחירות נוספות". הוא הוסיף: "אני שמח להודיע לכם כי פנייתי נענתה בחיוב מצד שני המנהיגים ועוד הערב יחל הניסיון להחזיר את השפיות לישראל".

עוד בוואלה!

גבולות הביביזם: הברזת השרים והח"כים מההפגנה עשויה לסמן את עתיד הליכוד

לכתבה המלאה
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין ונציג כחול לבן ד"ר יורם טורבוביץ' לפני פגישתם בכנסת 27 בנובמבר 2019. אתר רשמי
פגישה משותפת - ביום ראשון. אדלשטיין עם טורבוביץ', היום/אתר רשמי

בכחול לבן הודיעו כי הם מברכים על יוזמתו של אדלשטיין, "כמו גם על כל דיאלוג שיוכל לקדם ממשלת אחדות רחבה בהובלת כחול לבן ביחד עם הליכוד, אשר תתבסס על קווי יסוד משותפים". עוד נמסר כי יו"ר המפלגה, גנץ, הנחה את צוות המשא ומתן, בראשות ד"ר יורם טורבוביץ ושלום שלמה "לעשות כל מאמץ כדי למנוע בחירות שלישיות מיותרות ויקרות ולהיוועד עם יו"ר הכנסת עוד היום במטרה לדון בכך".

גם בליכוד בירכו את הצעת יו"ר הכנסת, ואמרו כי ראש הממשלה רתם למשימה את צוות המו"מ. "מברכים על הצעתו של יולי אדלשטיין בניסיון נוסף למנוע בחירות. ראש הממשלה נתניהו הנחה את צוות המו"מ של הליכוד להיענות מיידית ליוזמה".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין ונציגי הליכוד יריב לוין וזאב אלקין לאחר פגישתם
27 בנובמבר 2019. אתר רשמי
"אנחנו אופטימיים תמיד". אדלשטיין עם לוין ואלקין, היום/אתר רשמי

טרם ההצהרה, שנמסרה מלשכתו בכנסת, אדלשטיין נפגש עם ח"כ משה יעלון (כחול לבן). הערב, אמר יעלון כי בפגישתו עם אדשלטיין הוא הביע הערכה למאמציו להשיג אחדות ולמנוע בחירות. כמו כן, הוא הוסיף: "הבהרתי כי 'כחול לבן' מנסה להקים ממשלת אחדות עם הליכוד, כפי שהודענו מתחילת דרכנו. הבהרנו גם שאנו מוכנים לרוטציה בתפקיד ראש הממשלה, ובתנאי שבני גנץ ראשון".

"לא נשב בממשלה בראשות בנימין נתניהו כל עוד לא יזוכה בבית משפט מהאישומים החמורים נגדו", הדגיש יעלון. "נמשיך לחתור לאחדות ולעשות כל שניתן כדי להימנע מבחירות נוספות, אך לא נסטה מערכינו ומהתחייבויותינו לבוחרינו".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, הקריה ת"א, 27 באוקטובר 2019. אלעד מלכה
נתניהו וגנץ בפגישתם בקריה, אוקטובר/אלעד מלכה

אתמול נועד אדלשטיין עם נתניהו במאמץ לבלימת מרד בתוך הליכוד. על פי הודעת המפלגה, השניים סיכמו כי "יש צורך להוריד את הלהבות, להימנע מפיצולים ומריבות פנימיות ולהתייצב מאוחדים אל מול האתגרים העומדים בפני התנועה והמדינה".

עם זאת, אדלשטיין הבהיר לנתניהו כי הוא מתכוון לפעול להקמת ממשלת אחדות שתמנע בחירות. הוא אמר למקורביו כי הוא "אינו יכול לעמוד מנגד, והגיע הזמן למבוגר אחראי שימנע בחירות שלישיות שמנוגדות לרצון העם". בסביבת אדלשטיין סירבו לפרט כיצד הוא מתכוון להביא להקמת ממשלת אחדות אך אמרו כי הוא צפוי לפתוח במאמץ תיווך עם ראשי המפלגות שכן הוא נהנה מאמון כל הצדדים.

גם את הבחירות הקודמות אדלשטיין ניסה לבטל - אחרי פיזור הכנסת שבו תמך - והוא הציג יוזמת חקיקה לביטול הבחירות החוזרות, אך ליוזמה לא הייתה היתכנות משפטית או פוליטית והיא נקברה אחרי זמן קצר.

המאבק בליכוד: ראש עיריית אופקים תומך בסער

פגישת צוותי המו"מ של המפלגות תתקיים על רקע המאבק הפנימי בליכוד, אחרי שח"כ גדעון סער הציע לקיים פריימריז בזק על ראשות המפלגה וקרא לנתניהו "לקבל אחריות" ולהתפטר, זאת בעקבות כישלון המאמצים להרכבת הממשלה. היום, שורת ראשי מועצות מהליכוד הביעו תמיכה בסער.

ראש עיריית אופקים ואיש הליכוד הוותיק איציק דנינו קרא לאפשר "לראש הממשלה למצות את כל האפשרויות כדי לנסות להקים ממשלה רחבה ככל הניתן בימים שעוד נותרו לכך". עם זאת, הוא כתב כי "אם הדבר לא יעלה בידו, עלינו לפעול בהקדם לקיומה של מערכת בחירות פנימית לבחירת יו"ר חדש למפלגה", והדגיש כי בעל הכישורים המתאימים לעמוד במשימה הוא סער.

דנינו נחשב לאיש ליכוד ותיק שיש לו מאות מתפקדים ובעל השפעה רבה בקרב חברי המרכז באופקים. בעבר, נחשב לתומך ומקורב לנתניהו. למרות קרבתו לנתניהו גם בפריימריז האחרונים, הוא ואנשיו תמכו ביריבו סער בבחירות לבחירת חברי הכנסת של הליכוד.

ח"כ גדעון סער בכנס פעילי הליכוד בסניף המפלגה בהוד השרון ב-25 בנובמבר 2019. שלומי גבאי
סער בכנס פעילי ליכוד בהוד השרון, השבוע/שלומי גבאי

גם ראש מועצת גן יבנה דרור אהרון הביע תמיכה בסער, שאותו הגדיר כ"אדם ראוי, מיוחד במינו, שבאמת נתן מליבו לתנועה, ממרצו ומזמנו". אהרון הוסיף כי "זכותו להתמודד על ראשות התנועה כפי שרוצים חברים רבים בתנועה. אני תומך בגדעון סער, מאמין בו כאדם, מנהיג, וחושב שהוא האדם הנכון בזמן הנכון".

"כמי שעמד לדין פלילי וזוכה זיכוי מוחלט, אני מאחל לבנימין נתניהו הצלחה, אני חושב שזכות החפות עומדת לו", הוסיף. "אבל בשעה הזו, אסור לנו לאבד את שלטון הימין. כולנו מבינים מה קורה ואנחנו צריכים להיות מאוחדים ומלוכדים".

ראש המועצה האזורית לכיש דני מורביה אמר כי הוא תומך בסער, שאותו הגדיר כ"אדם הנכון לאחד את העם", מאחר שלנתניהו "אין אפשרות להרכיב ממשלה, גם אם ייערכו בחירות נוספות, כנראה נגיע לאותו המצב. תפקידנו לעבוד עם השכל ולא עם הרגש. טובת המדינה היא מעל הכול. תפקידנו לאחד את מדינת ישראל ולא לגרום לשסע עמוק בתוך העם".

(עדכון ראשון: 15:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully