וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרדת עד המדינה: נדחה ערעור בכירי קמפיין הליכוד על החיפוש בטלפונים

19.11.2019 / 15:28

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב דחה את הערעור שהגישו בכירי קמפיין הליכוד נגד הצו שהתיר חיפוש בטלפונים שלהם, אך הוחלט לעכב את ביצוע ההחלטה. סנגוריהם של החשודים יבקשו לערער לעליון: "במקום שבית המשפט ייתן למשטרה סטירה, הוא נותן לה סוכריה"

עריכה: שאול אדם

בדיון שהתקיים היום (שלישי) בעניין ערעורו של יועץ ראש הממשלה בנימין נתניהו - יונתן אוריך - נגד ההחלטה לאפשר חדירה לניידים שלהם במסגרת חקירתם בפרשת הטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, החליט השופט לדחות את הערעור.

"בית המשפט ניתח באופן ברור ביותר ובסופו של דבר מצא לקבוע איזון. לא מצאתי טעות בהחלטה, ואם המקרה היה מגיע להכרעתי מלכתחילה, הייתי מחליט כך ובאותם הנימוקים", נימק השופט אברהם הימן. "מדובר בהליך חקירה. נמצא כי לפי החוקרים היה חשד סביר לביצוע עבירה, וחשד סביר כי בטלפונים הניידים קיים חומר חיוני לביצוע החקירה. המבחן הוא מבחן החשד הסביר. הנחת המוצא בהחלטה זו היא שהיה על החוקרים להוציא צו טרם החיפוש".

בתגובה מטעם אוריך וגולן נטען כי "במקום שבית המשפט ייתן למשטרה סטירה, הוא נותן לה סוכריה. אבסורד". עוד הוסיפו השניים כי "התנהלות בתי המשפט מעבירה למשטרה מסר ציבורי מזעזע: צפצפו על החוק, המשיכו לרמוס את זכויות הפרט, ואל תחששו - כי בכל מקרה יבוא השופט שיציל אתכם. בית המשפט העליון חייב לשים סוף להתנהגות המערב הפרוע של המשטרה ולהבהיר לה שמדינת ישראל היא מדינת חוק שאפילו המשטרה כפופה לו".

דיון בעניין הטלפונים של יועצי רה"מ יונתן אוריך ועופר גולן, ביהמ"ש מחוזי ת"א , 13 בנובמבר 2019. אבי כהן
יבקשו עיכוב בביצוע ההחלטה כדי לערער לעילון. סניגוריהם של אוריך וגולין בדיון בשבוע שעבר/אבי כהן

סנגוריהם של השניים, עמית חדד ונועה מילשטיין, ביקשו לעכב את החיפוש בפועל בכדי לבקש לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון. השופט הימן נעתר לכך וקבע כי החיפוש במכשירים לא יבוצע עד שיערערו לעליון.

"אני סבור כי הטרדת עד הינה עבירה חמורה שיש בה כדי לקעקע את אושיות הסדר הציבורי", אמר השופט. "קל וחומר כאשר מדובר במי שעתיד להיות עד מדינה. ראוי לשמור מכל משמר מהשפעה על עד כזה". הימן הסביר כי עיין במסמכים על פיהם נקבע מתווה לביצוע החיפוש. "במתווה המצוי במסמך יש ללא ספק ליתן מענה הולם לאיזון בין צרכי החקירה לפרטיות הנחקרים ולמניעת חומרים שאינם רלוונטיים לחקירה. אכן ראוי היה לקבל צו מבעוד מועד, אך המבחן המהותי מוביל למסקנה אותה הסיק בית המשט קמא. סוף דבר שאני דוחה את הערעור".

עוד בוואלה!

משפחת טקה מחתה על החלטת מח"ש: "מרגישים שרצחו את סלומון שוב"

לכתבה המלאה
יונתן אוריך. Jonatanu, ויקיפדיה, אתר רשמי
"לפי החוקרים היה חשד סביר לביצוע עבירה". אוריך/אתר רשמי, Jonatanu, ויקיפדיה

בית משפט השלום בתל אביב אישר בחודש שעבר את בקשת המשטרה לעיין בטלפונים הניידים של בכירי הליכוד במסגרת חקירת פרשת הטרדת העד פילבר. בדיון, אמר השופט עלאא מסארווה כי "לנוכח השלב הדיוני הנוכחי, וגם לאחר התחשבות בפגיעה בזכויות החשודים ובפגמים שנפלו בחקירה, מצאתי, לאחר התלבטות, לקבל את בקשת המבקשת לצווי החיפוש המדודים ואשר מציעים חיפוש 'כירורגי' ומוגדר, תחת פיקוח שיפוטי צמוד".

(עדכון ראשון: 14:17)

עופר גולן מנהל הקמפיין של הליכוד ודובר משפחת נתניהו, 3 באפריל 2019. דניאל בר-און, אתר רשמי
"העליון חייב לשים סוף להתנהגות המערב הפרוע של המשטרה". גולן/אתר רשמי, דניאל בר-און

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully