וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט הנחה להיערך לעצירת שחרור גופות מחבלים; בצה"ל ושב"כ מסתייגים

מחלוקת במערכת הביטחון בעקבות המדיניות שיביא שר הביטחון לאישור הקבינט, לפיה כלל גופות המחבלים שישראל מחזיקה ותחזיק בהן בעתיד לא ישוחררו. גורמים במערכת הזהירו כי עיסוק פומבי בסוגיה עשוי לפגוע במגעים מול חמאס. גורם מדיני: הבקשה לשינוי עלתה ע"י משפחת גולדין

צילום: משרד הביטחון, עריכה: אסף דרורי

שינוי המדיניות של בנט - כל הפרטים

  • בנט הנחה להיערך לעצירה מוחלטת של שחרור גופות מחבלים
  • שינוי המדיניות של שר הביטחון יעלה בקרוב לאישור הקבינט
  • גורמים במערכת הביטחון: העיסוק הפומבי עשוי לפגוע במגעים מול חמאס
  • גורם מדיני: בקשת בנט עלתה ע"י משפחת גולדין בפגישה עם רה"מ
  • משפ' גולדין: לא הגיוני שבזמן שהחיילים בידי חמאס נמשיך לשחרר מחבלים

שר הביטחון נפתלי בנט הנחה היום (רביעי) את צה"ל ומערכת הביטחון להיערך לעצירה מוחלטת של שחרור גופות מחבלים. על פי ההנחיה, כלל גופות המחבלים שישראל מחזיקה ותחזיק בהן בעתיד לא ישוחררו, ללא קשר לשיוכו הארגוני של המחבל ולאופי הפיגוע שביצע או ניסה לבצע. עם זאת, מקרים חריגים יישארו לשיקול דעתו של שר הביטחון, בהתאם לנסיבות. המדיניות החדשה תוצג בקרוב בקבינט המדיני-ביטחוני.

במערכות הביטחון נרשמו חילוקי דעות סביב הצהרתו של השר בנט. גורמים במערכת הביטחון התרעמו על הפרסום והדגישו כי אין הסכמה של צה"ל ושב"כ בנושא, והעיסוק הפומבי בו עשוי לפגוע בערוצי התיווך המתקיימים בנושא. עוד הדגישו הגורמים כי הנושא נבחן בימים אלה, אולם המעורבים לא הגישו חוות דעת סופית ולא התקבלה החלטה.

סוגיית האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל וגופות מחבלים פלסטינים המוחזקים בידי ישראל, הפך לסלע מחלוקת בין ישראל לחמאס. על פי המדיניות שהוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנים האחרונות, קיימת התנגדות נרחצת להיקף האסירים שדרש חמאס בתמורה לשחרור גופות חיילי צה"ל ואזרחי ישראל המוחזקים ברצועת עזה. לפי המדיניות הישראלית, המספר שהועבר בכמה ערוצים, כולל המתווך המצרי, נמוך בהרבה מהציפייה של חמאס.

שר הביטחון, נפתלי בנט, ביקר בפיקוד הצפון ביחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סגן הרמטכ״ל, אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, ובכירים נוספים., 24 בנובמבר 2019. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
מקרים חריגים יישארו לשיקול דעתו. בנט/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לדברי גורמי ביטחון, חמאס הציב רף גבוה להשבת השבויים והנעדרים ודרש שחרור של יותר מ-1,000 אסירי עולם אליהם מתנגדת ישראל. לאחרונה הוחזרו גופות מחבלים פלסטינים שעוררו ביקורת ציבורית ופוליטית, כולל מצד משפחתו של סגן הדר גולדין שגופתו מוחזקת ברצועה מאז מבצע צוק איתן.

גורם מדיני בלשכת ראש הממשלה אמר כי "מדובר בבקשה לשינוי מדיניות שעלתה על ידי משפחת גולדין בפגישתם עם ראש הממשלה נתניהו בשבוע שעבר". לדבריו, בפגישה הביע ראש הממשלה נכונות לשינוי והנחה את מערכת הביטחון לבדוק את הנושא.

עוד בוואלה!

למרות הירי לעוטף עזה, הלחץ על חמאס עשוי לקדם את הסיכוי להסדרה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבקשה עלתה על ידי משפחת גולדין". הדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשפחת גולדין חיזקו היום את החלטתו של השר בנט. "לא יעלה על הדעת שבזמן שהחיילים נמצאים בידי חמאס נמשיך לשחרר מחבלים מתים או חיים", נמסר מהמשפחה. "שחרור מחבלים הוא פרס שלא ניתן להעניק לחמאס בזמן שהוא מחזיק בידיו את החיילים והאזרחים".

עוד נמסר מהמשפחה כי "ראש הממשלה נתניהו התחייב בפנינו כי לא תתקיים הסדרה מבלי להשיב את הבנים הביתה ואנו מצפים לראות שהפרוייקטים הכלכליים-אזרחיים לא יקודמו כל עוד הבנים בעזה".

בשבוע שעבר נפגשו לאה ושמחה גולדין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהודיע להם כי ישראל לא תעביר גופות נוספות לעזה עד השבת החיילים. בפגישה נתניהו חיזק את דבריו מלפני שנה והבטיח שלא תהיה הסדרה ללא השבת גולדין ואורון שאול.

(עדכון ראשון: 11:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully