וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום הזעם" הפלסטיני: הפרות סדר מתקיימות ברחבי יהודה ושומרון

אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

26.11.2019 / 12:37

פלסטינים מפגינים באזורים שונים בגדה, אחרי ששר החוץ האמריקני הצהיר שההתנחלויות לא מנוגדות לחוק הבינלאומי. הלימודים במוסדות הפלסטיניים הסתיימו מוקדם כדי לאפשר לתלמידים להשתתף. בכמה מוקדים הובערו צמיגים ונזרקו אבנים על חיילי צה"ל. הפגנות צפויות גם בעזה

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי ועמית שמחה

הפרות סדר מתקיימות (שלישי) בכמה מוקדים ברחבי יהודה ושומרון, במסגרת "יום הזעם" שהפלסטינים מקיימים בעקבות הצהרת שר החוץ האמריקני מייק פומפאו. בין היתר מתקיימות הפגנות בטול כרם, בדורא שבדרום חברון, ברמאללה, באזור ירושלים ומול קבר רחל. באזור מחנה הפליטים אל-ערוב ובאזור התעשייה ניצני שלום נזרקו אבנים לעבר חיילי צה"ל. כמו כן, בשכם ובחטיבה המרחבית אפרים הובערו צמיגים.

הפלסטינים הודיעו אמש כי "פתח גורמים לאומיים, מוסדות, ארגונים ורשויות מקומיות קוראים לציבור הפלסטיני לצאת לתהלוכות ועצרות נגד המזימה האמריקנית-ישראלית נגד העם הפלסטיני וגניבת אדמותיו".

יום זעם ליד בית אל 26 בנובמבר 2019. רויטרס
הפרות הסדר ליד בית אל, היום/רויטרס

משרד התרבות הפלסטיני הודיע כי הלימודים יתקיימו היום במתכונת חלקית, עד השעה 11:30, ולאחריהם על התלמידים להשתתף בפעילויות המחאה. כמו כן, משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי הוא ערוך לטפל במקרים רפואיים הצפויים נוכח ההסלמה וצוותים רפואיים יוצבו במקומות החיכוך. בשעות אחר הצהריים צפויות הפגנות גם ברצועת עזה.

יום זעם ליד בית אל 26 בנובמבר 2019. רויטרס
כוחות הביטחון בשכם, בחודש מאי/רויטרס

עזאם אל-אחמד, חבר הוועד הפועל והוועד המרכזי של פתח, הדגיש את חשיבות המהלך נוכח הכרזתו של פומפאו, שלפיה ההתנחלויות אינן מנוגדות לחוק הבינלאומי. לדבריו, בוצעו הכנות לקראת היום, שנועד להגיד לעולם כי "הכיבוש לא יכול לגנוב את זכויות העם הפלסטיני, והוא דבק בתוכנית הלאומית ומתנגד לממשל האמריקני, בעל בריתה של ממשלת ישראל".

ג'מאל מחיסן, חבר הוועד הפועל והוועד המרכזי של פתח, אמר כי יום הזעם הוא "תחילתה של תוכנית למאבק כולל נגד הצעדים האמריקנים-ישראלים שיכולה להגיע לכדי אינתיפאדה".

מייק פומפאו במסיבת עיתונאים בביניין נאט"ו בבריסל - ה-20 לנובמבר 2019. רויטרס
הודיע כי ההתנחלויות לא מנוגדות לחוק הבינלאומי. פומפאו/רויטרס

להצהרת פומפאו הצטרף מותו של האסיר הביטחוני סמי אבו דיאכ, שמת בבית המעצר "ניצן". בשבועות האחרונים נערכו הפגנות ומחאות בדרישה לשחרורו בשל מצבו הרפואי. אבו דיאכ, חולה חרוני ממחלת סופנית, ריצה שלושה מאסרי עולם בגין גרימת מוות בכוונה, חטיפה, ירי לעבר אנשים וניסיון רצח. ממשרד ההסברה של האסירים נמסר כי הבוקר שורר מתח עם ההודעה על מותו. לאחר מכן נמסר כי "האסירים בכל בתי הכלא החליטו לנקוט בצעדי מחאה נגד מדיניות ההרג האיטי שמפעיל שב"ס". במחנות הפליטים אל-פוואר ואל-ערוב שליד חברון נרשמו עימתוים, במחאה על מותו של האסיר.

(עדכון ראשון: 10:22)

כוחות צה"ל בכוננות במהלך יום זעם ליד בית אל 26 בנובמבר 2019. רויטרס
כוחות צה"ל במהלך יום הזעם בגדה המערבית/רויטרס
כוחות צה"ל בכוננות במהלך יום זעם ליד בית אל 26 בנובמבר 2019. רויטרס
הפרות הסדר בגדה המערבית, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully