וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר נחיתת החירום בדרום: מערך היסעור בחיל האוויר קורקע

26.11.2019 / 22:41

המסוק נאלץ לנחות נחיתת חירום סמוך לבית קמה, לאחר שתקלה גרמה להתלקחות במנוע. על המסוק היו שני טייסים, מכונאי מוטס ו-11 לוחמי שלדג בדרכם לאימון בדרום. "ההחלטה לנחות במהירות הצילה חיים", אמר קצין בכיר בחיל האוויר

צילום: שי מכלוף, דיווחים חמים מהשטח ודוברות מרחב נגב, עריכה: עמית שמחה

נחיתת החירום של מסוק היסעור בדרום - כל הפרטים

  • מערך מסוקי היסעור בחיל האוויר יקורקע
  • על המסוק שהו בעת הנחיתה שני טייסים, מכונאי מוטס ו-11 לוחמי שלדג
  • מרגע זיהוי השריפה במנוע, המסוק נחת תוך דקות בודדות
  • קצין בכיר בחיל האוויר: "ההחלטה לנחות במהירות הצילה חיים בסבירות גבוהה"

בעקבות התקלה במסוק שבעקבותיה התבצעה נחיתת החירום בדרום, החליטו הערב (שלישי) בחיל האוויר לקרקע את מערך המסוקים עד להודעה חדשה. בעת גילוי התקלה במנוע היו על המסוק שני טייסים, מכונאי מוטס, ו-11 לוחמי שלדג שהיו בדרכם לאימון בדרום הארץ. למרות מאמצי הכיבוי, המסוק נשרף כליל.

קצין בכיר בחיל האוויר, שבקיא בתחקור האירוע, אמר כי המסוק טס בגובה של כ-170 מטרים. מרגע זיהוי השריפה במנוע, המסוק נחת תוך דקות בודדות. הוא הסביר שהמטוס אמנם ותיק, אך "המנוע הוא לא בן 50 (כמו המסוק)". הקצין הוסיף כי "ההחלטה לנחות במהירות הצילה חיים בסבירות גבוהה" וציין כי ישנם עדיין צוותים בשטח, שמחפשים אחר הקופסה השחורה.

למרות זאת, גורמים בשטח העריכו מוקדם יותר כי הסיכוי להציל את הקופסה - נמוך. הגורמים העידו כי "לא זכור לנו אירוע כזה". גורם הבקיא בפרטי האירוע סיפר כי "ברגע שצוות האוויר זיהה שריפה במנוע ודיווח עליה, הופעל אמצעי כיבוי אש במנוע, אבל האש כבר התפשטה מעבר למנוע והיה מאוחר מדי".

מסוק יסעור צבאי נחת נחיתת חירום בשטחים הפתוחים של קיבוץ רוחמה, סמוך לבית קמה, 26 בנובמבר 2019. תיעוד מבצעי כבאות והצלה, דוברות כב"ה
סריקות אחר הקופסה השחורה. מסוק היסעור, הערב/דוברות כב"ה, תיעוד מבצעי כבאות והצלה

מתחקיר ראשוני של נחיתת החירום עולה כי המסוק היה חלק ממבנה של שלושה כלי טיס שביצע טיסת אימונים בדרום הארץ. במהלך הטיסה, זיהה טייס אחד המסוקים כי מסוק אחר עולה באש ודיווח על כך ברשת הקשר. לדברי גורמים מקצועיים, הצוות הפגין תושיה ורמה מקצועית גבוהה מאוד, ותוך כדי תהליך קבלת החלטות מהיר נחת בלב השטח, סמוך לאזור מיושב, כשבבטן המסוק חיילים נוספים.

עוד בוואלה!

שתי רקטות שוגרו מהרצועה ליישובי עוטף עזה; אין נפגעים

לכתבה המלאה
מסוק יסעור צבאי נחת נחיתת חירום בשטחים הפתוחים של קיבוץ רוחמה, סמוך לבית קמה, 26 בנובמבר 2019. יניר יגנה
מסוק היסעור לאחר שהסתיימו פעולות הכיבוי/יניר יגנה

נחיתת החירום של היסעור התרחשה סמוך למועד ההכרעה של צה"ל בנושא המסוק הכבד העתידי של חיל האוויר. שני המסוקים שמתמודדים על המכרז הם מסוק הצ'ינוק של חברת בואינג ומסוק ה-CH-53 K של לוקהיד-מרטין וסיקורסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully