וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוק יסעור נחת נחיתת חירום סמוך לבית קמה; אין נפגעים

תקלה טכנית הובילה להתקלחות במנוע של המסוק הצבאי, בעקבותיה החליט צוות האוויר לבצע נחיתת חירום בשטח. הצוות חולץ בשלום ובאופן חריג האזור הוכרז כשטח צבאי סגור. לדברי גורמים מקצועיים, הטייסים הפגינו תושיה ורמה מקצועית גבוהה שמנעה אסון. "לא זכור לנו אירוע כזה"

צילום: שי מכלוף, דיווחים חמים מהשטח ודוברות מרחב נגב, עריכה: עמית שמחה

מסוק צבאי מסוג יסעור נחת הערב (שלישי) נחיתת חירום סמוך לקיבוץ בית קמה במועצה האזורית בני שמעון. זאת לאחר שהטייסים דיווחו על תקלה טכנית שגרמה להתקלחות במנוע. אין נפגעים וכוחות כיבוי פועלים להשתלט על השריפה במקום, שהוגדר באופן חריג כשטח צבאי סגור. בשעות הקרובות יקבל מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין החלטה על המשך טיסות ביסעור או קרקוע המערך עד להודעה חדשה, בהתאם לממצאי התחקיר הראשוני.

מתחקיר ראשוני עולה כי המסוק היה חלק ממבנה של שלושה כלי טיס שביצע טיסת אימונים בדרום הארץ. במהלך הטיסה טייס ממסוק מספר שלוש זיהה כי המסוק השני עולה באש ודיווח על כך ברשת הקשר. במסוק היו ארבעה אנשי צוות ו-11 לוחמים.

בשלב זה צוותי הכיבוי יחד עם קציני להק ציוד של חיל האוויר פועלים להצלת קופסת נתוני טיסה כדי להבין מה קדם לשריפה. גורמים בשטח העריכו כי קיים סיכוי נמוך להציל את הקופסה, והעידו כי "לא זכור לנו אירוע כזה". גורם הבקיא בפרטי האירוע סיפר כי "ברגע שצוות האוויר זיהה שריפה במנוע ודיווח עליה, הופעל אמצעי כיבוי אש במנוע, אבל האש כבר התפשטה מעבר למנוע והיה מאוחר מדי". לדבריו, "לטייס לא הייתה ברירה אלא לנחות במהירות".

מסוק יסעור צבאי נחת נחיתת חירום בשטחים הפתוחים של קיבוץ רוחמה, סמוך לבית קמה, 26 בנובמבר 2019. תיעוד מבצעי כבאות והצלה, דוברות כב"ה
מסוק היסעור שהתרסק באזור צומת בית קמה, הערב/דוברות כב"ה, תיעוד מבצעי כבאות והצלה

מתחקור ראשוני עולה כי במהלך טיסה של המסוק מעל הנגב צוות האוויר זיהה אש במנוע וקיבל החלטה מהירה לבצע נחיתת חירום. לדברי גורמים מקצועיים, הצוות הפגין תושיה ורמה מקצועית גבוהה מאוד, ותוך כדי תהליך קבלת החלטות מהיר נחת בלב השטח, סמוך לאזור מיושב, כשבבטן המסוק חיילים נוספים.

הגורמים הדגישו כי הזיהוי המהיר של התקלה החמורה במנוע והחלטה לנחות בו במקום היא זו שמנעה אסון. לדבריהם, "ללא הרמה המקצועית הגבוהה והחלטת צוות האוויר, למרות המצב שאליו נקלעו, היה אירוע זה מסתיים אחרת לחלוטין".

בעקבות השריפה הוקפצו אל הזירה שני מסוקי ינשוף ועליהם כבאים של חיל האוויר. עם ההבנה כי המסוק נשרף כליל, מפקד חיל האוויר הנחה להשיב את שני המסוקים והצוותים בחזרה לבסיס.

עוד בוואלה!

"הסכמתי לשקר איך שהמשטרה רוצה": הסרטונים של עד המדינה שנרצח נחשפים

לכתבה המלאה
מסוק יסעור צבאי נחת נחיתת חירום בשטחים הפתוחים של קיבוץ רוחמה, סמוך לבית קמה, 26 בנובמבר 2019. יניר יגנה
המסוק נשרף כליל. היסעור, הערב/יניר יגנה

נחיתת החירום של היסעור מתרחשת סמוך למועד ההכרעה של צה"ל בנושא המסוק הכבד העתידי של חיל האוויר. שני המסוקים שמתמודדים על המכרז הם מסוק הצ'ינוק של חברת בואינג ומסוק ה-CH-53 K של לוקהיד-מרטין וסיקורסקי.

(עדכון ראשון: 18:42)

מסוק יסעור צבאי נחת נחיתת חירום בשטחים הפתוחים של קיבוץ רוחמה, סמוך לבית קמה, 26 בנובמבר 2019. דיווחים חמים מהשטח, אתר רשמי
צוותי כיבוי פועלים לכבות את השריפה, הערב/אתר רשמי, דיווחים חמים מהשטח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully