וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי רקטות נורו לעוטף עזה; צה"ל תקף יעדי טרור של חמאס ברצועה

צה"ל תקף יעדים של חמאס, בהם אתר לאמצעי לחימה ותשתית תת-קרקעית. זאת בתגובה לשיגורים מהרצועה ולהתרעות שנשמעו בשדרות וביישובים במועצה האזורית אשכול בהם ניר עם, ארז וגבים. לא היו נפגעים. כיפת ברזל יירטה שיגור אחד ובאזור התבצעו סריקות אחר נפילות נוספות

צילום: דיווחים חמים מהשטח ודדי פולד - חדשות ביטחון שדה, עריכה: עמית שמחה

צבע אדום בעוטף עזה - כל הפרטים

  • התרעת צבע אדום נשמעה בשדרות ובשער הנגב; אין נפגעים
  • זוהו שני שיגורים מרצועת עזה, כיפת ברזל יירטה שיגור אחד
  • נתניהו: "נגיב בתקיפות לכל התקפה נגדנו"
  • צה"ל תקף כמה יעדים של חמאס בדרום ובצפון הרצועה

צה"ל הודיע הלילה (רביעי) כי מטוסי קרב וכלי טיס תקפו כמה יעדי טרור של חמאס בדרום רצועת עזה, בהם אתר לייצור אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקעית. התקיפה היא בתגובה לירי הרקטות מהרצועה לעבר יישובי עוטף עזה מוקדם יותר. עוד נמסר מצה"ל כי "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל".

לפני התקיפות של צה"ל נשמעה גם אזעקת שווא באשקלון. מצה"ל מסר כי זוהה ירי שאינו רקטי שהפעיל את האזעקה. מוקדם יותר נשמעה התרעת צבע אדום בשדרות וביישובים במועצה האזורית שער הנגב, בהם ארז, ניר עם וגבים. לא היו נפגעים. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל. כיפת ברזל יירטה שיגור אחד.

שר הביטחון נפתלי בנט אמר לאחר התקיפות כי דין טיל שלא פגע כטיל שפגע והוסיף כי "מי שיורה - חוטף". לאחר הירי לעבר ישראל אתמול בשעות הערב, קיים השר בנט התייעצויות עם מערכת הביטחון. בפגישה הנחה בנט לבצע תקיפה משמעותית על מטרות איכות של חמאס.

תיעוד מתקיפת צה"ל בדרום רצועת עזה. 27 בנובמבר 2019.. אתר רשמי
תיעוד תקיפת צה"ל באזור ח'אן יונס ברצועת עזה, הלילה/אתר רשמי

בעקבות השיגור, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אם מישהו בעזה חושב שהוא יכול להרים את הראש אחרי מבצע 'חגורה שחורה' - הוא טועה טעות קשה". נתניהו הדגיש כי "נגיב בתקיפות לכל התקפה נגדנו ונמשיך לשמור על ביטחון ישראל בכל החזיתות".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שיגור הרקטות. דוידי הזהיר את נתניהו כי "אם לא תורה על מענה חזק ותקיף שיחסל את החוליה ששיגרה את הטילים לכיווננו, תוכיח בחוסר תגובתך שאתה נותן חסינות לחמאס ולג'יהאד". ראש העיר שאל את ראש הממשלה, "מה אתה מתכוון לעשות הלילה על מנת שילדינו יישנו בשלווה והטרוריסטים שיורים עליהם יחוסלו? הרתעה משיבים ביוזמה, בנחישות, בחיסול ופגיעה בטרור".

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, קרא אף הוא לראש הממשלה להגיב על הירי. לדבריו, "לא ייתכן שעשרות אלפי תושבי העוטף הם בני ערובה של ארגוני הטרור. הטפטופים חזרו - ונדמה שאין לאף אחד אומץ לעמוד מול ארגון הטרור חמאס ולהבהיר פעם אחת ולתמיד: חיי תושבי העוטף אינם הפקר".

גם ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין, הדגיש כי "מדינת ישראל חייבת לחתור לפתרון במידי - או הכרעה או הסדרה. מלחמת ההתשה שאנו נמצאים בה בשנתיים האחרונות חייבת להיגמר. לתושבי שער הנגב מגיע ביטחון ותחושת ביטחון".

עוד בוואלה!

מסוק יסעור נחת נחיתת חירום סמוך לבית קמה; אין נפגעים

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור תמיכה במועמדי הליכוד לבחירות המקומיות בדרום עם ראש עייירת שדרות אלון דוידי. יהודה פרץ, מערכת וואלה! NEWS
"מה אתה מתכוון לעשות הלילה על מנת שילדינו יישנו בשלווה?". דוידי ונתניהו/מערכת וואלה! NEWS, יהודה פרץ

לאחר תקיפות צה"ל ברצועה, דובר חמאס פאוזי ברהום הזהיר כי אם ישראל חושבת שהפצצות יעדי הארגון ירפו את ידו - היא טועה. לדבריו, "אם ישראל חושבת שבהפצצה ופגיעה ביכולתנו היא תצליח לכפות משוואה וכללי משחק חדשים, לחמאס וגדודי אל-קסאם יש יכולת להוכיח את טיפשותה".

שיגור רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, 25 במרץ 2019. רויטרס
סריקות אחרי נפילות/רויטרס

הרקטות שנורו אמש מצטרפות לרקטה ששוגרה ביום שני בערב מרצועת עזה לשטח ישראל. כתוצאה מכך, הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד במועצה האזורית אשכול. במועצה הודיעו לתושבים כי לא נשמעה התרעה במערכות היישוב וככל הנראה זוהתה נפילה מחוץ לשטחו.

השיגורים הללו מגיעים לאחר סבב ההסלמה מוקדם יותר החודש, שבמהלכו שוגרו כ-450 רקטות לעבר יישובי הדרום והשפלה, ואף לגוש דן. הסבב החל במסגרת פעולת "חגורה שחורה" לחיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, אבו בהאא אל-עטא. גם אחרי השגת הפסקת אש, שוגרו שתי רקטות לעבר באר שבע, ויורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל", ובתגובה בוצעו שורת תקיפות ברחבי הרצועה.

(עדכון ראשון: 26/11 20:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully