וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נקבל את הכרעת בית המשפט, נפעל על פי שלטון החוק

22.11.2019 / 17:09

בסרטון שפרסם לקראת כניסת השבת הודה נתניהו לתומכיו וציין כי יכבד את החלטת בית הדין שתתקבל בשלושת התיקים העומדים בעניינו. "נפעל תמיד בהתאם לשלטון החוק", אמר רה"מ והוסיף כי יש לבחון את התנהלות הפרקליטות והמשטרה

צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר הערב (שישי) כי ההחלטה בשלושת תיקים העומדים נגדו תתקבל בית המשפט, זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשל אביחי מנדלבליט החליט להאשימו בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. בסרטון שפרסם טרם כניסת השבת בעמוד הפייסבוק שלו, נתניהו ביקש להודות לתומכיו, והצהיר "כל התהליך יוכרע בבית המשפט ונקבל את החלטתו".

"אני רוצה להודות להמוני אזרחי ישראל על האהבה הבלתי רגילה, על הדברים שיוצאים מהלב ונכנסים אל הלב", פתח נתניהו את דבריו. הוא הצהיר כי "אין שום ספק" שיקבל את ה חלטת בית המשפט והסביר כי "זו המסגרת". ראש הממשלה אף הבהיר כי תמיד יפעל "על פי שלטון החוק" ולאחר מכן תקף את הפרקליטות והמשטרה: "מי שלא פעל כך - צריכה להיות בדיקה וצריך להיות תיקון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בסרטון בפייסבוק בעקבות ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום בגין שוחד, 22 בנובמבר 2019. צילום מסך
"נקבל את הכרעת בית המשפט". נתניהו/צילום מסך

נתניהו התייחס גם לסוגיית הרכבת הממשלה והוסיף כי "מי שיקבע מי יהיה ראש ממשלת ישראל, הוא רק אתם, אזרחי ישראל", הוסיף נתניהו. הוא ציין כי בפני ישראל עומדות הזדמנויות רבות לצד אתגרים שיש להתמודד עמם, ועל כן יש לקדם את הטיפול בהם.

ראש הממשלה אמר את הדברים לאחר שאתמול מתח ביקורת קשה על החלטת היועץ המשפטי לממשלה נגדו להגיש נגדו כתבי אישום בתיקי 1000, 2000 ו-4000, לאחר השימוע שערך בעניינו. "אנחנו עדים לניסיון הפיכה שלטונית", אמר אתמול בתגובה להחלטת היועמ"ש. הוא טען כי ההליך נגדו היה "מזוהם". לדבריו, "בהליך הזה לא חיפשו את האמת - חיפשו אותי".

עוד בוואלה!

כחול לבן פנו לנתניהו וליועמ"ש: על רה"מ להתפטר מכל תפקידיו כשר

לכתבה המלאה
סעיפי כתב אישום נגד רה"מ בנימין נתניהו. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
סעיפי כתב אישום נגד רה"מ בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

עוד אמר אמש נתניהו כי הוא מכבד את רשויות המשפט בישראל, אך "צריך להיות עיוור כדי לא לראות שמשהו לא טוב קורה אצל חוקרי המשטרה ואנשי הפרקליטות. כי הערב אנחנו עדים לניסיון של הפיכה שלטונית נגד ראש הממשלה בעילות שווא ובתהליך חקירה מזוהם ומגמתי. בוודאי שמתם לב שההחלטה מתפרסמת דווקא היום, במהירות שיא חסרת תקדים, בעיתוי הרגיש ביותר של המערכת הפוליטית".

ציר זמן פרשות נתניהו. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
ציר זמן פרשות נתניהו/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

לדבריו, ההחלטה "נועדה להפיל ראש ממשלה של הימין, אותי, שבניגוד לרבים יריביי בשמאל והתקשורת המגויסת, רוצה לראות כאן שוק חופשי בשוק הדעות, ולא רק בכלכלה".

בהחלטתו, מנדלבליט אימץ את המלצת פרקליט המדינה שי ניצן ואת המלצת פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ליאת בן ארי שליוותה את תיקי נתניהו, שהמליצו בפניו להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות אלה אחרי השימוע שהתקיים לפני פחות מחודשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully