וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלונטר הפוליטי בשירות נתניהו: כך יוכל רה"מ להקפיא את כתב האישום

21.11.2019 / 22:28

עם הגשת כתבי האישום נגדו בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים, עומדים לרשות נתניהו 30 ימים בלבד להגיש בקשת חסינות מהכנסת. אם אכן יגיש בקשה כזו, לא תהיה אפשרות לדון בה מאחר ואין ועדת כנסת, וזאת משום שעדיין לא התגבשה קואליציה

.

אחרי החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להגיש הערב (חמישי) כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, עומד לנתניהו פרק זמן של חודש ימים בלבד כדי להגיש בקשה לחסינות מהכנסת. אם נתניהו יחליט להגיש בקשה כזו, הרי שלכנסת לא תהיה אפשרות לדון בבקשתו היות ואין ועדת כנסת, וכתב האישום לא יוגש לבית המשפט עד לדיון בבקשתו.

לפי החוק, עד לכינון ועדת כנסת קבועה, דבר שניתן לעשות רק לאחר גיבוש קואליציה, מקבלת את סמכויותיה ופועלת במקומה, ועדה זמנית המכונה "הוועדה המסדרת". לאחרונה, לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגד ח"כ חיים כץ מהליכוד, ביקש יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין את חוות דעתו של עו"ד איל ינון, היועץ המשפטי לכנסת, האם הוועדה הזמנית יכולה לדון בבקשה זו. ינון הבהיר כי הוועדה המסדרת אינה מוסמכת לקיים דיון כזה. כתב האישום של כץ נותר מאז בהקפאה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
חודש בלבד להגשת בקשת חסינות. נתניהו/ראובן קסטרו

המשמעות היא כי ככל שלא תוקם קואליציה בתקופה הקרובה, כתב האישום נגד נתניהו עשוי להישאר גם הוא בהקפאה עמוקה עד להתרת הפלונטר הפוליטי: גיבוש קואליציה ובחירת ועדת כנסת חדשה. התרחיש בו אכן תוקם קואליציה והכנסת תוכל להתחיל בדיון סביב חסינותו של נתניהו, יהיה עליו להשיג רוב לבקשת החסינות, ובמידה ולא יהיה כזה - הבקשה תידחה.

שאלה נוספת שעשויה לעלות לאחר ההחלטה על הגשת אישום נגד נתניהו היא האם נתניהו יוכל להמשיך לכהן בתפקידיו כשר במספר תפקידים בהם הוא מכהן כיום, בין היתר בתיק הבריאות, החקלאות, רווחה ותפוצות, זאת לאור הלכת פנחסי-דרעי שאילצה את השרים להתפטר מתפקידם לאחר שהוגש נגדם כתב אישום. גם השאלה האם נתניהו יוכל לקבל את המנדט להרכבת הממשלה כשהוא תחת כתב אישום היא שאלה שעשויה לצוף בשבועות הקרובים, וייתכן כי גם בג"ץ יידרש להכריע בה.

עם הגשת כתב האישום, פנו כמה חברי כנסת ליועמ"ש וכן ליועץ המשפטי לכנסת ינון, וביקשו הבהרה בדבר השאלה האם יוכל נתניהו לקבל פעם נוספת את המנדט להרכבת הממשלה תחת כתבי אישום. בין הפונים הם סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אחמד טיבי, וכן ח"כ יאיר גולן (המחנה הדמוקרטי).

עוד בוואלה!

היועמ"ש הכריע: נתניהו יואשם בשוחד בתיק 4000; מרמה והפרת אמונים ב-1000 ו-2000

לכתבה המלאה
סעיפי כתב אישום נגד רה"מ בנימין נתניהו. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
סעיפי כתב אישום נגד רה"מ בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
GIF - תיק 1000. אתר רשמי
GIF - תיק 1000/אתר רשמי
GIF - תיק 2000. אתר רשמי
GIF - תיק 2000/אתר רשמי
GIF - תיק 4000. אתר רשמי
GIF - תיק 4000/אתר רשמי
ציר זמן פרשות נתניהו. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
ציר זמן פרשות נתניהו/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully