וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בסלומון טקה: מח"ש תפרסם מחר את ההחלטה בעניין השוטר

ראשת מח"ש זימנה את משפחת טקה ועורכי דינה לפגישה מחר בצהריים, יותר מארבעה חודשים לאחר ששוטר ירה למוות בצעיר בקריית חיים. עו"ד ציון אמיר, המייצג את המשפחה, אמר כי "פתוחה הדרך לבג"ץ אם התקבלה החלטה לא סבירה". סנגורו של השוטר יקבל הודעה טלפונית על ההחלטה

צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

הירי בסלומון טקה - כל העדכונים

  • ראשת מח"ש זימנה את בני משפחת טקה לפגישה מחר ב-12:00
  • עו"ד אמיר המייצג את המשפחה: "אין לנו מושג לאיזו החלטה הגיעו"
  • עו"ד נדשי המייגצ את השוטר: נקבל עדכון טלפוני על ההחלטה
  • על פי החשד, השוטר ירה למוות בסלומון טקה בן ה-18 בחודש יוני

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) תודיע מחר (שלישי) על ההחלטה בעניינו של השוטר שירה למוות בסלומון טקה בן ה-18 בסוף חודש יוני. ראשת מח"ש קרן בר-מנחם זימנה את משפחת טקה לפגישה מחר בשעה 12:00 במשרדי מח"ש בירושלים.

בפגישה צפויים להשתתף ההורים ואחותו של טקה, וכן עורך הדין ציון אמיר ופרופסור אריאל בנדור מ"הקליניקה לקידום שוויון בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר-אילן". עו"ד אמיר, המייצג את משפחת טקה, אמר כי "אין לנו מושג לאיזו החלטה הגיעו, אבל פתוחה הדרך לבג"ץ אם התקבלה החלטה לא סבירה. את זה אני אומר בשמי, אולי בשם עורכי הדין ואולי גם בשם ההורים. אני לא יודע לומר איך תגיב להחלטה כזו עדה שלמה".

עו"ד יאיר נדשי, המייצג את השוטר, אישר כי קיבל הודעה על הפגישה עם משפחת טקה ועורכי דינה. לדבריו, בתומה יקבל עדכון בטלפון על ההחלטה שנתקבלה.

סלומון טקה וורקנך צעיר ממוצא אתיופי בן 20 שנורה למוות על ידי שוטר בקריית חיים ב-30.6 2019.. אתר רשמי, אתר רשמי
נורה למוות בחודש יולי. סלומון טקה/אתר רשמי, אתר רשמי

בחודש שעבר דחה בג"ץ את עתירת הוריו של טקה, וקבע כי לא יאפשר להם לעיין בחומרי חקירת מח"ש נגד השוטר שכתוצאה מהירי שלו נהרג בנם. זאת, עד שתתקבל החלטה בעניין הגשת כתב אישום.

שלושה שבועות לאחר הירי בקריית חיים, שוחרר השוטר ממעצר בית בתנאים מגבילים. עורכי הדין המייצגים את המשפחה מהקליניקה לקידום שוויון בבר אילן ועו"ד אילן ז'ק טענו כי "מלכתחילה השוטר היורה קיבל יחס שונה וסלחני כאשר הושם במעצר בית בבית מלון למרות שירה והרג את סלומון". לדבריהם, "יחס זה בולט לנוכח מדיניותן הרשמית של רשויות אכיפת החוק לבקש מעצר על מנת למנוע מסוכנות ושיבוש חקירה באירועים אחרים המסתיימים במותו של אדם".

במח"ש אמרו אחרי הירי כי "במהלך החקירה בוצעו עד כה בדיקות מדעיות פורנזיות שונות, בהן ניתוח פתולוגי, בדיקות בליסטיות של הירי, בדיקות של הנשק בו בוצע הירי, ובחינת הזירה על ידי מעבדה לזיהוי פלילי. הממצאים לעת הזו של בדיקות אלו תומכים בטענה כי הקליע פגע תחילה בקרקע, שניתז מהירי בקרקע הוא שפגע במנוח והביא למותו המצער".

עוד בוואלה!

באור הנר החליפו את החשש בהתרגשות: "הפיצוץ היחיד יהיה הגול של מסי"

לכתבה המלאה
מחאת יוצאי אתיופיה בתל אביב, 2 ביולי 2019. רויטרס
מחאת יוצאי אתיופיה שהחלה בעקבות הירי. יולי/רויטרס

מותו של הצעיר הצית מחאת ענק בקרב יוצאי אתיופיה ברחבי הארץ, שגררה חסימות כבישים, שיבושי תנועה קשים ומקרי אלימות. במשטרה ובציבור מתחו ביקורת חריפה נגד החלטות צמרת הארגון, בדבר הכלת מחאתם של יוצאי אתיופיה. שעות לאחר שצירים רבים נחסמו ופרצו עימותים בין המפגינים לשוטרים, יצאה הודעה לפיה ממלא מקום המשטרה מוטי כהן, הנחה את השוטרים שלא לאפשר כל גילוי אלימות ולפעול בתקיפות נגד מפירי הסדר ופורעי חוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully