וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

150 מטר עד 5 אנשים: ההגבלות על המפגינים מול בית שר המשפטים נחשפות

15.9.2019 / 13:26

בתגובה לעתירת שכניו של אוחנה לבג"ץ נגד המשטרה, הנחה מפקד מחוז ת"א להתיר הפגנה שקטה בהשתתפות חמישה אנשים והפגנה ובה אמצעי הגברה - כ-400 מטרים מהבית. בחודשים האחרונים מפגינים בקביעות בני העדה האתיופית מול ביתו של שר המשפטים בעקבות מות סולומון טקה

צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

המשטרה חשפה היום (ראשון) את ההגבלות שהוטלו על המפגינים מול ביתו של שר המשפטים אמיר אוחנה בתל אביב. על פי הנחיית מפקד מחוז תל אביב, תותר הפגנה שקטה שבה ישתתפו עד חמישה מפגינים, בפינת הרחובות הסוללים-תובל, במרחק כ-150 מטרים מביתו של השר, וכן הפגנה הכוללת שימוש באמצעי הגברה בפינת הרחובות הסוללים-השלום, מרחק כ-400 מטרים מביתו של אוחנה.

ההגבלות נחשפו בתגובה לעתירה שהגישו לבג"ץ שכניו של אוחנה, שדרשו לפעול כנגד המפגינים. לאור תגובת המשטרה, העתירה נמחקה, אך השופט יצחק עמית הוסיף: "אני מניח שניפגש כאן עוד שבוע שבועיים, כשהצד השני של המתרס יגיש עתירה, כך שאני לא בטוח שזה סוף פסוק".

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
"לא בטוח שזה סוף פסוק"/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

בחודשים האחרונים, ובעקבות מותו של בן העדה האתיופית סלומון טקה בן ה-18 מירי שוטר, מפגינים בני העדה בקביעות מול ביתו של אוחנה בתל אביב. ההפגנות מקבילות מתקיימות מול ביתה של מנהלת מח"ש, עו"ד קרן בר מנחם, בנתניה.

שכניו של אוחנה עתרו לבג"ץ נגד משטרת מחוז תל אביב, בדרישה שתתרסן את ההפגנות, ואכן בסוף החודש שעבר החלה המשטרה לפעול נגד המפגינים. בניגוד למגבלות שהוטלו על המפגינים ליד ביתו של היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, בפתח תקווה - במקרה הנוכחי המשטרה מנעה מלפרסם באופן רשמי מהן ההגבלות עליהן החליט מפקד המחוז. כעת, בעקבות העתירה לבג"ץ, הן נחשפו.

עוד בוואלה!

גנץ באולפן וואלה! NEWS: "לא בטוח שנתניהו יתייצב לשימוע שנקבע לו"

לכתבה המלאה
סולומון טקה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנות קבועות מול בית שר המשפטים לאחר מותו. סולומון טקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully