וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בסולומון טקה: בג"ץ דחה את בקשת המשפחה לעיין בחומרי החקירה

משפחתו של טקה בן ה-18, שנורה על ידי שוטר בקריית חיים, ביקשה לעיין בחומרי חקירת מח"ש. אולם, השופטים קבעו כי אין להיענות לבקשה, אף לא באופן חריג, עד שתתקבל החלטה בעניין הגשת כתב אישום. "הרגשות הקשים לא נעלמו מעינינו, ישראל עוד צריכה ללכת כברת דרך"

צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

בג"ץ דחה אתמול (שלישי) את עתירת הוריו סולומון טקה, הנער האתיופי בן ה-18 שנורה על ידי שוטר בקריית חיים, ולא יאפשר להם לעיין בחומרי חקירת מח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים) כנגד השוטר שכתוצאה מהירי שלו נהרג בנם. זאת, עד שתתקבל החלטה בעניין הגשת כתב אישום.

השופטים יצחק עמית, דפנה ברק-ארז ויעל וילנר נעתרו לעו"ד יאיר נדשי המייצג את השוטר, מול עו"ד אלונה קורמן ועו"ד רינה איילין גורליק מהקליניקה המשפטית המסייעת למשפחת טקה, וקבעו כי אין להיענות אף לא באופן חריג לדרישה לעיון בחומרי חקירה בטרם עת, באופן שעלול להשליך על הגינות ההליך הפלילי.

אזכרת שלושים לסלומון טקה, אוגוסט 2019. יואב איתיאל
קברו של טקה, שנורה על ידי שוטר בקריית חיים/יואב איתיאל

הם ציינו כי "הרגשות הקשים הנלווים לאירוע שבו קיפח את חייו סולומון - בהיותו בן 18 בלבד - לא נעלמו מעינינו" וכי הם "מודעים לחוסר האמון שהעותרים רוחשים לטיפול הרשויות בעניינם והתייחסות לאזרחים בני העדה האתיופית". עוד הוסיפו כי "אין ספק כי מדינת ישראל צריכה עוד ללכת כברת דרך בתחום זה, לצד המאמצים שכבר נעשו". העתירה הוגשה נגד מח"ש, פרקליטות המדינה והקצין עצמו, אשר שמור אסור עוד בפרסום.

עו"ד יאיר נדשי בירך על החלטת בג"ץ לדחות את עתירת הוריו של טקה. "אני תקווה כי הלחץ הציבורי הכבד המופעל על מח"ש לא יגרום למח"ש ולעומדת בראשה לקבל החלטה שגויה בעניינו של מרשי", מסר נדשי.

תגובת משפחת טקה, באמצעות ב"כ (הקליניקה לקידום שוויון באוניברסיטת בר אילן ועו"ד ציון אמיר), לפסק הדין שניתן אתמול בעתירה שהוגשה: "אנו מצרים על כך שפסק הדין ניתן מבלי שיתקיים דיון בנוכחות המשפחה ובאי כוחה, ועל כך שהוא איננו מתייחס למכלול הטענות שהועלו בעתירה".

"יחד עם זאת, אנו מכבדים את פסק הדין", אמרה המשפחה. "פסק הדין משאיר פתח לשוב ולעתור, לאחר קבלת ההחלטה בדבר העמדה לדין, והדבר יישקל בבוא העת. יצוין, כי משפחת טקה עודנה ממתינה לעדכון בדבר תוצאות הבדיקות וההליכים על קיומם הצהירו מח"ש והפרקליטות, לענין חקירת ההדלפות המגמתיות מגופי החקירה, וההתבטאויות בכלי התקשורת, של ד"ר חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית".

עוד בוואלה!

סלומון טקה: הצעיר שנורה על ידי קצין משטרה והפך לסמל

לכתבה המלאה
הפגנת יוצאי אתיופיה, עזריאלי, ת"א 8 ביוני 2019. קובי ריכטר, TPS, אתר רשמי
הפגנת יוצאי אתיופיה, שפרצה בעקבות מותו של טקה/אתר רשמי, קובי ריכטר, TPS

מותו של טקה הצית מחאה מצד בני העדה האתיופית, שכללה שורת הפגנות ברחבי הארץ. החלטת בג"ץ התקבלה יום אחרי שפעילי המחאה פוצצו כנס של לשכת עורכי הדין בתל אביב, שעסק ביחס שלך מערכת האכיפה והמשפט לבני העדה. פעילי המחאה התפרצו לדבריהם של הנואמים, ובפרט לדברים של ראש מח"ש קרו בר מנחם, שלא הצליחה לדבר כלל.

בשל כך החליט ראש הלשכה חימי לעצור את הכנס, ואמר: "עם כל הסימפטיה לצער בני הקהילה והמחאה מצידם, לא אתן יד לפגיעה מילולית באנשי ציבור שעושים את מלאכתם בצורה מסורה". הוא הסביר כי "הכנס התקיים כדי להציע פתרונות ולשפר את המצב הקיים כלפי הקהילה, אך לצערנו הדבר לא נסתייע".

פעילי מחאת בני העדה האתיופית פוצצו כנס של לשכת עורכי הדין בתל אביב 28 באוקטובר 2019. דוברות לשכת עורכי הדין, עיבוד תמונה
פעילי המחאה מתפרצים בכנס לשכת עורכי הדין, השבוע/עיבוד תמונה, דוברות לשכת עורכי הדין

אחד מהמוחים פנה לראש מח"ש, קרן בר מנחם, והאשים אותה כי "במשך ארבעה חודשים לא הסכמת להתייחס לאחותו של סלומון טקה. הדבר היחיד שעניין אותך היה הרעש מתחת לבניין". לאחר שהוחלט שלא להמשיך בכנס, כשניסתה בר מנחם לעזוב את המקום, התגודדו פעילים סביב רכבה, חסמו אותו וקראו לעברה "קרן בר מנחם - בושה".

בעקבות האירועים הערב הדגישו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה די ניצן כי הם מגבים את עבודתה של ראשת מח"ש קרן בר מנחם, ומחזקים את ידיה ואת ידיהם של כלל הפרקליטים. "התפרעויות, בריונות והשמצות למיניהן לא יסיטו איש מפרקליטינו מלפעול בדרך מקצועית, ישרה והגונה, ולפי הראיות בלבד".

(עדכון ראשון: 10:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully