וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי מחאת העדה האתיופית התפרצו לכנס וקראו: "ראש מח"ש - בושה"

28.10.2019 / 21:50

פעילים בני העדה פוצצו את כנס לשכת עורכי הדין שהתקיים בתל אביב, ומחו בעיקר נגד ראש מח"ש. ראש לשכת עורכי הדין בתגובה עצר את הכנס והבהיר: "לא אתן יד לפגיעה מילולית באנשי ציבור שעושים את מלאכתם בצורה מסורה"

צילום:קונטקט, עורך:שאול אדם

פעילי מחאת בני העדה האתיופית פוצצו הערב (שני) כנס של לשכת עורכי הדין בתל אביב. הכנס עסק ביחס של מערכת האכיפה והמשפט לבני העדה, והשתתפו בו בין היתר ראש חטיבת התביעות במשטרה, תנ"צ דדו זמיר, ראש מח"ש, קרן בר מנחם, מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, אמי פלמור וראש לשכת עורכי הדין, אבי חימי.

פעילי המחאה התפרצו לדבריהם של הנואמים, ובפרט לדברים של ראש מח"ש בר מנחם, שלא הצליחה לדבר כלל. בשל כך החליט ראש הלשכה חימי לעצור את הכנס, ואמר: "עם כל הסימפטיה לצער בני הקהילה והמחאה מצידם, לא אתן יד לפגיעה מילולית באנשי ציבור שעושים את מלאכתם בצורה מסורה". הוא הסביר כי "הכנס התקיים כדי להציע פתרונות ולשפר את המצב הקיים כלפי הקהילה, אך לצערנו הדבר לא נסתייע".

בעקבות האירועים הערב הדגישו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה די ניצן כי הם מגבים את עבודתה של ראשת מח"ש קרן בר מנחם, ומחזקים את ידיה ואת ידיהם של כלל הפרקליטים. "התפרעויות, בריונות והשמצות למיניהן לא יסיטו איש מפרקליטינו מלפעול בדרך מקצועית, ישרה והגונה, ולפי הראיות בלבד".

פעילי מחאת בני העדה האתיופית פוצצו כנס של לשכת עורכי הדין בתל אביב 28 באוקטובר 2019. דוברות לשכת עורכי הדין, עיבוד תמונה
הפעילים מתפרצים בכנס/עיבוד תמונה, דוברות לשכת עורכי הדין

בהודעה שנמסרה מטעמם על ידי משרד המשפטם צוין בנוסף לכך כי "זוהי המחויבות שלנו לאזרחי מדינת ישראל, לאינטרס הציבורי ולשלטון החוק שאך ורק עבורם אנו פועלים". הם הבהירו כי "הפרקליטות בכלל, והמחלקה לחקירות שוטרים בפרט, תמשיך לעשות מלאכתה נאמנה בשירות הציבור, בלא מורא. חקירות תנוהלנה אך ורק במטרה להגיע לחקר האמת, ושיקולי התביעה בבואה להעמיד לדין חשוד כזה או אחר יהיו לעולם מקצועיים בלבד, כפי שהיו עד כה".

אחד מהמוחים פנה לראש מח"ש, קרן בר מנחם, והאשים אותה כי "במשך ארבעה חודשים לא הסכמת להתייחס לאחותו של סלומון טקה. הדבר היחיד שעניין אותך היה הרעש מתחת לבניין". לאחר שהוחלט שלא להמשיך בכנס, כשניסתה בר מנחם לעזוב את המקום, התגודדו פעילים סביב רכבה, חסמו אותו וקראו לעברה "קרן בר מנחם - בושה".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, מסר בתגובה לפיצוץ הכנס הערב כי "הכנס אכן היה טעון מאוד. ידענו מראש שיש כאן סוגיה כואבת ומאוד נפיצה, אבל רצינו לתת ביטוי ובמה לכאב של קהילת יוצאי אתיופיה". הוא הוסיף כי "לכן, גם במהלך הכנס ששודר חי ברשת, לא מנענו מפעילים של הקהילה להשמיע דברים קשים. בשלב כלשהו כבר לא היה ניתן לקיים שיח והיה נכון להפסיק את הכנס". לטענתו, הוא הציע לארח במשרדו את ראש מח"ש ואת אחותו של סלמון טקה, ולאפשר לאחות להציג לראש מח"ש את השאלות שיושבות על לב המשפחה. "לשיטתי כשומע מהצד, ראשת מח"ש השיבה לכל השאלות שנשאלה ביושר, ברגישות ברצינות ובלב חפץ", אמר. הוא הוסיף כי "בנימה אישית אבקש לומר כי אני מצר על כך שהכנס לא הגיע לסיומו. לשכת עורכי הדין תמשיך לעסוק בנושאים חברתיים גם אם הם כואבים ושנויים במחלוקת".

(עדכון ראשון 20:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully