וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נפטרנו משרידיו של אל-בגדאדי, שני שבויים נלקחו בחיים

28.10.2019 / 22:11

הרמטכ"ל האמריקני אמר בתדרוך עם עיתונאים בפנטגון כי שרידי גופתו של מנהיג דאעש "טופלו כראוי", והרשויות האמריקניות השליכו אותן לים. הוא ציין כי בשלב הזה לא יפורסמו תמונות או סרטונים ממותו של אל-בגדאדי. כמו כן, הוסיף כי שני גברים נעצרו במהלך המשימה לחיסולו

צילום: רויטרס, צילום סטילס: AP, עריכה: עמית שמחה

הרשויות האמריקניות נפטרו משרידי גופתו של מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אבו בכר אל-בגדאדי - כך הודיע היום (שני) רמטכ"ל צבא ארצות הברית, גנרל מארק מילי. הוא הוסיף כי בשלב זה ארצות הברית לא תפרסם תמונות או סרטונים מתיעוד מותו של אל-בגאדי. לפי גורמים המעורים בעניין, שרידי הגופה הושלכו אל הים, אחרי טקס דתי אסלאמי.

הרמטכ"ל האמריקני, שדיבר בתדרוך עם עיתונאים בפנטגון, אמר כי "ההיפטרות משרידי גופתו הושלמה וטופלה כראוי". כמו כן, הוסיף הרמטכ"ל האמריקני כי שני גברים נעצרו במהלך המשימה לחיסולו.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגן על החלטתו שלא לעדכן את הקונגרס במצע לחיסולו של אל-בגדדי, ומתח ביקורת על אדם שיף, העומד בראש ועדת המודיעין של בית הנבחרים. "הם דיברו על מדוע לא מסרתי את המידע לאדם שיף ולוועדה שלו, והתשובה היא שאני חושב שאדם שיף הוא המדליף הגדול ביותר בוושינגטון", אמר טראמפ.

מנהיג דאעש אבו-בכר אל-בגדאדי בתמונה מיולי 2014. AP
אבו בכר אל-בגדאדי/AP

טראמפ אישר אתמול כי מנהיג ארגון הטרור התאבד באמצעות חגורת נפץ אחרי שהכוחות האמריקניים סגרו עליו. מבצע החיסול נקרא על שם קיילה ג'ין מולר, שהוחזקה על ידי אנשי דאעש מאז שנת 2013 ונרצחה שנתיים לאחר מכן. לדברי טראמפ, כוחות אמריקניים שהו במתחם בצפון-מערב סוריה במשך כשעתיים, וציין כי אל-בגדאדי הרג את עצמו באמצעות פיצוץ חגורת נפץ בתוך מנהרה במקום.

"מידע רגיש נלקח במהלך הפשיטה", אמר טראמפ. לדבריו, לא היו נפגעים בשורות הכוחות האמריקניים, פרט לפציעתו של אחד הכלבים שסייעו במשימה. "הוא מת כמו כלב, כמו פחדן. הוא היה אדם חולה ומושחת ועכשיו הוא איננו". בהמשך, טראמפ אף פרסם בטוויטר את תמונתו של אחד הכלבים שלדבריו עשה "עבודה נפלאה" במבצע.

שעות בודדות לאחר הצהרתו של על חיסול אל-בגדדי התקבל טראמפ בקריאות בוז קולניות, כשהגיע למשחק בייסבול בוושינגטון. חלק מהמוחים נגדו קראו גם: "להכניס אותו לכלא", ברקע הליך ההדחה שנפתח נגדו.

עוד בוואלה!

חיסול אל-בגדאדי הוא מסע הניצחון של טראמפ בדרך לכהונה שנייה

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם שר ההגנה מארק אספר ויו"ר המטות המשולבים מארק מילי ב-7 באוקטובר 2019. AP
טראמפ עם גנרל מילי ושר ההגנה/AP

גורמים בארצות הברית מסרו כי בעקבות החיסול הם נערכים לאפשרות של פעולות נקם מצד תומכי דאעש. בכיר במחלקה לביטחון לאומי הצטרף לאזהרות, ואמר כי "לא אהיה מופתע לראות עלייה בניסיונות להוציא לפועל מתקפות, בעת שהארגון מנסה להוכיח כי הוא עדיין רלוונטי". עוד הוסיף הבכיר כי צפויים עימותים פנימיים בתוך דאעש במאבק על הנהגת הארגון. עם זאת, ציין כי "אף אחד לא יזכה למעמדו של אל-בגדאדי".

על רקע חיסולו של אל-בגדאדי, גורם בכיר במחלקת המדינה הודיע כי שרי חוץ מהמדינות החברות בקואליציה האמריקנית נגד דאעש ייפגשו בוושינגטון ב-14 בנובמבר כדי לשקול כדי לחזק נגד המאבק נגד הארגון. לדברי הגורם, בהתכנסות ישתתפו 30-40 שרים וארגונים ביוזמת צרפת ובגיבויו של שר ההגנה מייק פומפאו, במטרה להגביר את נוכחות הקואליציה בצפון-מזרח סוריה.

הודעתו של הגורם הבכיר מגיעה לאחר שמנהיגי העולם בירכו על חיסולו של אל-בגדאדי, אך חששו ש"זאבים בודדים" ינקמו את מותו. לדבריו, "הנשיא טראמפ עובד כדי להביא מבעלי בריתו בקואליציה חיילים לקרקע, מטוסים לאוויר וכסף שיוזרם כדי לייצב את האזור".

טראמפ מפרסם את אחד הכלבים שהשתתפו במבצע:

שעות לאחר ההודעה על חיסולו של אל-בגאדי, המיליציה הכורדית (YPG) הודיעה שדובר דאעש, אבו חסן אל-מוהג'יר, נהרג במבצע משותף עם ארצות הברית בצפון סוריה. הכוחות אמרו כי במאמצים מודיעיניים משותפים איתרו את אל-מוהג'יר בג'רבולוס שעל גבול טורקיה, והגדירו אותו כיד ימינו של מנהיג דאעש.

(עדכון ראשון: 19:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully