וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות בין השניים: נתניהו נפגש עם ח"כ סער

18.11.2019 / 17:26

המפגש התקיים במסגרת המאמצים של ראש הממשלה להבטיח את לכידות הליכוד ובלוק הימין, ולמנוע ניסיונות של עריקות או מרידות לאחר פקיעת המנדט של גנץ. מטעם נתניהו נמסר כי "הפגישה עסקה בנושא הפוליטי ובמאמצים להקים ממשלת אחדות לאומית ולמנוע הקמת ממשלת מיעוט מסוכנת"

עריכה: שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם ח"כ גדעון סער, ברקע המתיחות המוכרת בין השניים. מטעם נתניהו נמסר כי "הפגישה עסקה בנושא הפוליטי ובמאמצים להקים ממשלת אחדות לאומית ולמנוע הקמת ממשלת מיעוט מסוכנת". הפגישה עם סער היא חלק מהמאמצים של נתניהו להבטיח את לכידות הליכוד ובלוק הימין, ולמנוע ניסיונות של עריקות או מרידות בתקופת ה-21 יום בה כל חבר כנסת יכול להרכיב ממשלה עם 61 חתימות.

מוקדם יותר השבוע סער הכחיש טענות לפיהן הוא מתכנן פיצול או פילוג מהליכוד ויצא נגד פוסט שצייץ בנו של ראש הממשלה בו תואר תרחיש כזה וכינה את הרעיון "קונספירציה הזויה". היום בכינוס בלוק הימין סער יצא נגד רעיון ממשלת המיעוט וקרא להקים ממשלת אחדות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו משוחח עם גדעון סער בתום ישיבת סיעה מיוחדת של הליכוד לציון יום מותו של בגין. 11 במרץ 2018. שרון רביבו, מערכת וואלה!
"הפגישה עסקה בנושא הפוליטי". סער ונתניהו/מערכת וואלה!, שרון רביבו

כל ראשי הסיעות בבלוק הימין-חרדים הצהירו בישיבת בלוק הימין-חרדים שהתכנסה בכנסת כי לא יצטרפו לממשלת מרכז-שמאל. בפתח הפגישה אמר נתניהו כי "התכנסנו כאן לכנס חירום כי זו שעת חירום". לדבריו, "יש כאן רגע גורלי בתולדות מדינת ישראל. יש אפשרות אמיתית שבתוך 48 שעות תקום ממשלת מיעוט שנתמכת ותלויה בתומכי טרור. אינני מדבר על ערביי ישראל, הם אזרחי המדינה ונאמנים למדינה, אלא הח"כים שתומכים בטרור ובארגונים ששואפים להשמיד את מדינת ישראל".

ראש הממשלה האשים את כחול לבן כי "הם אמרו שזה קמפיין געוואלד שלא יהיה בלוק חוסם. עכשיו רואים שהם הוליכו שולל את המצביעים". לטענתו, על אף שקרא לכחול לבן לרדת מהרעיון, "הם לא הפסיקו וכל הסימנים מראים שהם שועטים קדימה לממשלת מיעוט".

עוד בוואלה!

הדד-ליין של ליברמן: אם עד רביעי לא יהיו הסכמות - כל אחד לנפשו

לכתבה המלאה
אריה דרעי ויעקב ליצמן הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
לא יצטרפו לממשלת מרכז-שמאל. דרעי וליצמן בישיבת הבלוק, היום/ראובן קסטרו

ברקע הפגישה גם הכוונה של נתניהו לבטל את הפריימריז בליכוד אם יהיו בחירות, שפורסמה אתמול בוואלה! NEWS. סער הוא בכיר הליכוד היחיד שהודיע כי הוא מתכוון להתמודד מול נתניהו על ראשות המפלגה במידה ויהיו בחירות.

בכירים בליכוד אמרו לוואלה! NEWS כי אם יהיו בחירות שלישיות, נתניהו מתכוון לבטל את הפריימריז בליכוד הן לראשות המפלגה והן לרשימה. לפי חוקת הליכוד, עם ההכרזה על בחירות חדשות יש לקיים בחירות מקדימות על ראשות המפלגה וכן למועמדי הרשימה הארצית לכנסת. נתניהו כבר העביר מסרים לח"כים במפלגה שהוא מתכוון להקפיא את הרשימה ולא לקיים פריימריז נוספים של המועמדים לכנסת, כחלק מהניסיון לשמור על איחוד השורות בליכוד ולמנוע מרד של ח"כים מהספסלים האחוריים שחוששים לאבד את כיסאם במקרה של בחירות נוספות.

לדברי הבכירים, אם יהיו בחירות, נתניהו מתכוון לבטל גם את הפריימריז לראשות המפלגה ולכרוך את המהלכים יחדיו, בהסתמך על הסעיף בחוקת הליכוד שבו הבחירות לרשימה ולהנהגה כרוכות יחדיו. "הח"כים החדשים ברשימה שעוד לא השלימו שנת כהונה אחת יעשו הכול כדי לא ללכת לפריימריז שבהם הם יכולים לאבד את מקומם, ולכן האינטרס של כולם לשמור על המצב הקיים יהיה חזק יותר", אמר אחד הגורמים. עוד הוסיף כי נתניהו כבר דן בנושא עם חיים כץ, יו"ר המרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully