וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחול לבן: "בדרום לא זכו ל'כנס חירום'"; עודה: הסתה חמורה

במפלגה תקפו את רה"מ בעקבות נאומו בכינוס הליכוד וטענו כי "כרגיל, נתניהו דואג רק לנתניהו". לפיד קרא לנתניהו להצטרף לאחדות: "שייפרד מהגוש החרדי-משיחי ויסכים להיות שני ברוטציה". ברשימה המשותפת הזהירו מפני הסתה: "ההשלכות עשויות להיות חמורות"

אתר רשמי

הפלונטר הפוליטי - כל העדכונים

  • כחול לבן על "כינוס החירום" של רה"מ: "כרגיל, נתניהו דואג רק לנתניהו"
  • הנהגת כחול לבן נועדים כדי לדון באופציות העומדות על הפרק
  • ליברמן קרא לאחדות: "טירוף מוחלט ללכת לבחירות בפעם השלישית"
  • ברשימה המשותפת גינו את נתניהו: "חתם את מורשתו כעבריין מריר"

במפלגת כחול לבן תקפו הערב (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרו כי "כרגיל, נתניהו דואג רק לנתניהו". בעקבות דבריו ב"כנס החירום" של הליכוד, במהלכם קרא לכחול לבן לחזור בה מרעיון הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, הדגישו במפלגה כי "תושבי הדרום לא זכו ל'כנס חירום', גם לא החולים שזרוקים במסדרונות בתי החולים, לא הקשישים ולא הנכים". במקביל, הנהגת כחול לבן נפגשת בשעה זו לדון לדון בהסכמות שהושגו בקווי היסוד עם סיעת ישראל ביתנו והעבודה-גשר. בפגישה יעדכן גנץ גם על פגישתו עם הנשיא אתמול והאופציות העומדות על הפרק.

ח"כ יאיר לפיד, חבר הנהגת כחול לבן, קרא לראש הממשלה להצטרף לממשלת אחדות. "אם נתניהו כל כך היסטרי מהרעיון של ממשלת מיעוט - שיבוא ויקים איתנו ממשלת אחדות, שייפרד מהגוש החרדי-משיחי, שיסכים להיות שני ברוטציה ותהיה לנו ממשלת אחדות בתוך 48 שעות", אמר לפיד. "הבעיה היא שנתניהו החליט, בעצת עורכי דינו, שהוא הולך לבחירות".

בנאומו נתניהו גינה את כחול לבן והזהיר כי הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת היא "לא רק פגיעה חמורה בביטחון ישראל, אלא גם פגיעה חמורה בדמוקרטיה הישראלית". לדבריו, "אם תקום ממשלת מיעוט כזו יחגגו בטהראן, רמאללה ועזה כמו שחוגגים אחרי כל פיגוע, אבל זה יהיה פיגוע לאומי היסטורי במדינת ישראל ואסור שזה יהיה".

ישיבת כחול לבן, בת"א 17 בנובמבר 2019. אלעד מלכה, אתר רשמי
"תושבי הדרום לא זכו ל'כנס חירום'". הנהגת כחול לבן, הערב/אתר רשמי, אלעד מלכה

במהלך דבריו, נתניהו לא תקף במילה אחת את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, אלא מיקד את כל הנאום שלו בכחול לבן, בהמשך לפגישה של השניים מוקדם יותר הערב. באירוע "שמאל, ימין ופייק פוליטיקה: דת ומדינה בישראל", שנערך בצוותא בתל אביב, ליברמן הזהיר כי מבחינת המדינה, ממשלה צרה תהיה אסון מאחר ואי אפשר לתפקד. "זאת ממשלה שתצטרך להילחם על הישרדות משבוע לשבוע", אמר. כל אירוע משמעותי ביטחוני, כלכלי... אי אפשר להתמודד עם זה במסגרת צרה".

ליברמן הדגיש כי "זה טירוף מוחלט ללכת לבחירות בפעם השלישית. חייבים לעשות הכול כדי להגיע לממשלת אחדות רחבה".

עוד בוואלה!

נתניהו לגנץ ולפיד: הורידו מהפרק את רעיון ממשלת המיעוט עוד הערב

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך כנס החירום של הליכוד נגד ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, גני התערוכה, תל אביב 17 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"פגיעה חמורה בדמוקרטיה הישראלית". נתניהו, הערב/ראובן קסטרו

בעקבות נאומו של ראש הממשלה, הזהיר ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) מפני הסתה. "כשנתניהו אומר ששיתוף פעולה איתנו הוא 'פיגוע' ושנדרשת פעולת חירום - למה הוא מתכוון?", שאל כסיף. "נתניהו התיר הערב את דמי ואת דמם של חבריי ברשימה המשותפת. הוא מוציא דיבתנו רעה בכנותו אותנו 'תומכי טרור' ותומכי השמדת המדינה, ושולח את חסידיו לעשות מעשה. מי שלא קם עכשיו נגד ההסתה, יישא באחריות לאסון שיבוא על כולנו".

יו"ר המפלגה, ח"כ איימן עודה, הכריז כי "לא יהיה מחלף 'בנימין', או 'תיכון נתניהו'. הוא חתם הערב את מורשתו כעבריין מריר שלא ידע להפסיד, רק לפגוע ולהסית כנגד מי שהיה אמור לשרת. כולנו, ערבים ושותפינו היהודים, ננשום אנחת רווחה ביום שילך ונמשיך להיאבק למען שלום, שוויון, דמוקרטיה וצדק חברתי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נתניהו יורד מהפסים". הנהגת הרשימה המשותפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ח"כ עאידה תומא סלימאן גינתה את דברי נתניהו ואמרה כי הוא "מתיר את דמנו בטרלול ששובר את כל השיאים. ההשלכות של ההסתה הזו עשויות להיות חמורות. ביבי, אתה מאבד את זה".

חברם למפלגה, ח"כ יוסף ג'בארין, אמר כי "נתניהו יורד מהפסים. שוב מסית בפראות נגד 20% מהאזרחים ונגד נציגיהם בכנסת, והפעם גם מתיר את הדם שלנו. ביבי, תתחיל להבין: הזמן שלך נגמר. הסתה וזריעת שנאה הן כל מה שנותר לך. אבל אתה בדרך הביתה, גם בזכות האזרחים הערבים והיהודים שהצביעו עבורנו".

גם ח"כ אמטאנס שחאדה הגיב לנאומו של נתניהו ואמר כי "‏מי שלא היה אכפת לו לפתוח במלחמה שתביא להרג אזרחים רק כדי להציל את כיסאו, בטח לא יזיז לו להסית ולהתיר את דמם של 20% מהאזרחים ונצגיהם בכנסת. אין שום חדש בהסתה של נתניהו נגד הרשימה המשותפת - המסר הוא אותו המסר, רק הווליום של השנאה משתנה".

(עדכון ראשון: 20:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully