וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לגנץ ולפיד: הורידו מהפרק את רעיון ממשלת המיעוט עוד הערב

17.11.2019 / 20:34

ב"כנס החירום" של הליכוד קרא רה"מ לכחול לבן לא להקים ממשלה יחד עם המפלגות הערביות, אך נמנע מלהזכיר את ליברמן. נתניהו הזהיר כי ממשלה כזו היא "סכנה עצומה למדינת ישראל" ו"פיגוע לאומי היסטורי". כחול לבן: "תושבי הדרום וחולים במסדרונות לא זכו ל"כנס חירום""

אתר רשמי

דברי נתניהו ב"כנס החירום" - כל הפרטים

  • רה"מ קרא לכחול לבן לחזור מרעיון ממשלת המיעוט עוד הערב
  • "ממשלה כזו היא איום קיומי על מדינת ישראל"
  • "אם תקום ממשלה כזו יחגגו ברמאללה ובעזה כמו אחרי כל פיגוע"
  • כחול לבן: "כרגיל, נתניהו דואג רק לנתניהו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הערב (ראשון) להנהגת כחול לבן לחזור בה עוד הערב מרעיון הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. נתניהו טען כי אינו מעוניין בבחירות נוספות והבהיר כי לכחול לבן יש אפשרות להימנע מכך, "אבל קודם כל אתם צריכים לגלות אחריות לאומית. לכן אני קורא לכם - תתייצבו ברגע זה הערב ותאמרו לעם בתורה חדה וברורה שאתם מורידים מהפרק את הרעיון ההזוי של ממשלה שנשענת על חברי הרשימה המשותפת".

לדברי נתניהו, "בחירות זה דבר רע למדינת ישראל, אנחנו לא רוצים בחירות ויש דבר הרבה יותר גרוע - ממשלת מיעוט מסוכנת שנשענת על איימן עודה ואחמד טיבי. ממשלה כזו היא איום קיומי על מדינת ישראל".

נתניהו נאם בפני מאות פעילי ליכוד ב"כנס חירום" של המפלגה למניעת "ממשלת מיעוט מסוכנת שתלויה בתומכי טרור". סיעת הליכוד הגיעה בהרכב מלא לאירוע כולל משה פייגלין ושר האוצר משה כחלון. באופן חריג יחסית לאירועים קודמים של הליכוד, השרים והח"כים ישבו על הבמה מאחורי נתניהו ולא מתחתיה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך נאומו בכנס חירום של הליכוד נגד ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, גני התערוכה, תל אביב 17 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"נקודת שבר בתולדות המדינה". נתניהו, הערב/ראובן קסטרו

"אנחנו מבינים שאנחנו חייבים להיכנס לפעולת חירום או מצב חירום", הכריז נתניהו. הוא פנה ליו"ר כחול לבן בני גנץ: "אני מבקש לפנות אליך ולהבהיר לך - הם רוצים להעמיד אותך לדין כפושעי מלחמה. אותו דבר לאשכנזי ויעלון, אז איתם אתה הולך להקים ממשלה? מה עבר לכם במוח? בני, אתה וגם גבי קיבלתם תדרוכים ועדכונים שוטפים בשבוע האחרון על המצב הביטחוני, קיבלתם הכול. ידעתם בדיוק מה מוטל על הכף ובכל זאת בזמן שהיינו במערכה צבאית, כשהותקפנו בטילים ואזרחינו ישבו במקלטים, באותו זמן בדיוק אתם מנהלים מו"מ עם אותם ח"כים שתומכים בארגוני הטרור ושרוצים להשמיד את המדינה".

ברקע קריאות בוז ו"בושה" מקהל הפעילים, הוסיף נתניהו כי "זו גם סטירת לחי לאזרחי ישראל, לחיילי ישראל ולמי שהצביע לבני גנץ. זו לא רק פגיעה חמורה בביטחון ישראל, אלא גם פגיעה חמורה בדמוקרטיה הישראלית. הזהרנו אני וחבריי ואולי גם אתם, אמרנו שהם יקימו גוש חוסם עם הרשימה המשותפת והם כל הזמן הכחישו". ראש הממשלה הקרין קטעים של גנץ ולפיד בו אמרו כי לא ישתפו פעולה עם גוש חוסם. "אני רוצה לשאול את בני גנץ ויאיר לפיד - מה נשתנה? הולכתם שולל את המצביעים שלכם, זו ממש גניבת דעת".

עוד בוואלה!

פרסום ראשון: נתניהו מתכוון לבטל את הפריימריז בליכוד אם יהיו בחירות

לכתבה המלאה
כנס חירום של הליכוד נגד ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, גני התערוכה, תל אביב 17 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
תומכי נתניהו בכנס הליכוד, הערב/ראובן קסטרו

ראש הממשלה אמר כי הרשימה המשותפת "אינם ציונים ואינם תומכים במדינת ישראל". לטענתו, "להיות תלויים בהם בכל עת, אבל בייחוד בעת הזאת, זו סכנה עצומה למדינת ישראל, זו נקודת שבר בתולדות המדינה". עוד הוסיף כי "אם תקום ממשלת מיעוט כזו יחגגו בטהראן, רמאללה ועזה כמו שחוגגים אחרי כל פיגוע, אבל זה יהיה פיגוע לאומי היסטורי במדינת ישראל ואסור שזה יהיה".

במהלך דבריו, נתניהו לא תקף במילה אחת את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, אלא מיקד את כל הנאום שלו בכחול לבן, בהמשך לפגישה של השניים מוקדם יותר הערב. כמו כן, בניגוד לדברי נתניהו, הרשימה המשותפת לא אמורה להיות חלק מהממשלה, אלא רק לתמוך בה בהצבעה ראשונה בכנסת. במהלך כל נאומו התייחס ראש הממשלה לרשימה המשותפת כ"רשימה הערבית המשותפת", בעוד ששמה הרשמי של המפלגה הוא "הרשימה המשותפת".

כנס חירום של הליכוד נגד ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, גני התערוכה, תל אביב 17 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
כנס הליכוד, הערב/ראובן קסטרו

בתגובה לנאומו של ראש הממשלה נמסר מטעם כחול לבן כי "תושבי הדרום לא זכו ל'כנס חירום', גם לא החולים שזרוקים במסדרונות בתי החולים, לא הקשישים ולא הנכים. כרגיל, נתניהו דואג רק לנתניהו".

לפיד תקף את ראש הממשלה וכתב כי "‏אם נתניהו כל כך היסטרי מהרעיון של ממשלת מיעוט - שיבוא ויקים איתנו ממשלת אחדות, שייפרד מהגוש החרדי-משיחי, שיסכים להיות שני ברוטציה ותהיה לנו ממשלת אחדות בתוך 48 שעות. הבעיה היא שנתניהו החליט, בעצת עורכי דינו, שהוא הולך לבחירות".

כנס חירום של הליכוד נגד ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, גני התערוכה, תל אביב 17 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
נוכחות מלאה. חברי הכנסת של הליכוד, הערב/ראובן קסטרו

ח"כ מיקי זוהר פתח את האירוע בקריאה ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. "אנחנו קוראים לך איווט ליברמן, התחלת בליכוד, אתה איש ליכוד, אל תלך נגד הליכוד", אמר זוהר. "אל תיתן יד להקמת ממשלת שמאל".

לפני הגעתו של נתניהו נאמו לוחמי צנחנים לשעבר ונכי צה"ל, ופנו ליו"ר כחול לבן בני גנץ בבקשה שלא לתמוך בממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. עוד נאמו יו"ר מועצת יש"ע החדש, דוד אלחיאני וראש עיריית אשקלון תומר גלאם.

בועז קוקיא, אביו של רון קוקיא, שנהרג בפיגוע בערד לפני שנתיים אמר כי "בלוויה של רון אמרתי שני דברים - שעל המדינה לעשות יותר בלחימה בטרור ושחשובה האחדות. עצוב לי כאיש צבא וכאזרח שיש בכלל בכנסת ישראל ח"כים ערבים של הרשימה המשותפת, אנטי ציונים ותומכי טרור. המצב שגנץ וליברמן בכלל נושאים ונותנים ויושבים להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת - איך הם יכולים להסתכל בעיניים של המשפחות השכולות וקציני צה"ל וחיילים בסדיר ובמילואים".

כנס חירום של הליכוד נגד ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, גני התערוכה, תל אביב 17 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
כנס הליכוד, הערב/ראובן קסטרו

אמש ערך נתניהו "שיחת חירום" עם שרים וח"כים בליכוד במהלכה הזהיר מהקמת ממשלת מיעוט וביקש לגייס את חברי הליכוד נגד המהלך. "בחירות זה אסון, אבל הקמת ממשלה שתלויה במפלגות הערביות זה אסון גדול יותר", אמר נתניהו. במקביל, הוא הפיץ סרטון ברשתות החברתיות שבו פנה לגבי אשכנזי ומשה יעלון, כרמטכ"לים לשעבר, כדי שלא ייקחו חלק בממשלה עם "אלה שקראו להעמיד אותם לדין כפושעי מלחמה".

(עדכון ראשון: 19:37)

כנס חירום של הליכוד נגד ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, גני התערוכה, תל אביב 17 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
כנס הליכוד, הערב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully