וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וליברמן נפגשו במסגרת המאמצים לאחדות: "שיחה עניינית וטובה"

17.11.2019 / 18:57

לראשונה מאז העברת המנדט לכחול לבן, השניים נועדו במשך יותר משעה וקבעו להיפגש שוב בהמשך. מטעם הליכוד וישראל ביתנו נמסר כי פגישתם התמקדה בדרכים להקמת ממשלת אחדות. לפי המתווה של ליברמן, על כחול לבן להסכים למתווה הנשיא ואילו הליכוד צריך להסכים להיפרד מהבלוק

עריכה: טל רזניק ואסף דרורי

פגישת נתניהו-ליברמן - כל הפרטים

  • נתניהו וליברמן נפגשו לראשונה מאז העברת המנדט לכחול לבן
  • השניים נועדו במשך יותר משעה וקבעו להיפגש שוב: "שיחה טובה"
  • צוותי המו"מ של כחול לבן וישראל ביתנו נועדו: "התקדמות של ממש"

לראשונה מאז שהמנדט להרכבת הממשלה עבר לידי כחול לבן, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. בהודעה מטעם הליכוד וישראל ביתנו נמסר כי "הייתה שיחה עניינית וטובה שהתמקדה בדרכים להקים ממשלת אחדות". הפגישה נערכה כשעה, והשניים קבעו להיפגש שוב כדי להשלימה.

לפי המתווה שליברמן הציג לכחול לבן והליכוד לממשלת אחדות, על כחול לבן להסכים למתווה הרוטציה והנבצרות של הנשיא ואילו הליכוד צריך להסכים להיפרד מגוש הימין-חרדים. יו"ר ישראל ביתנו אמר בשבוע שעבר כי מי מהצדדים שלא יתגמש ויקבל את הדרישות שלו מסתכן בכך שיתמוך בממשלה צרה של הצד השני.

כינוס הליכוד וישראל ביתנו בבנייני האומה ב 2012 בירושלים במהלך מערכת הבחירות של 2013. ראובן קסטרו
ייפגשו שוב בהמשך. ליברמן ונתניהו/ראובן קסטרו

פחות מארבעה ימים לפני פקיעת המנדט, צוותי המשא ומתן של כחול לבן וישראל ביתנו נפגשו היום בכפר המכביה בניסיון לייצר תשתית שתאפשר הקמת ממשלת מיעוט. בסיום הפגישה מסרו הצדדים כי הושגה התקדמות של ממש בניסוח קווי היסוד, ובפרט בנושאים הנוגעים לענייני דת ומדינה. לאחר מכן נועדו צוותי המו"מ של כחול לבן והעבודה-גשר.

נשיא המדינה ראובן ריבלין שב וקרא היום לליכוד ולכחול לבן להקים ממשלת אחדות. "עליהן להתעשת ולהבין שהעם לא רוצה בחירות נוספות", אמר ריבלין. לדבריו, "אפשר להקים ממשלה. הפערים הם אישיים יותר מאשר פערים הגותיים, מחשבתיים, פוליטיים או צורכי המדינה". הנשיא הדגיש כי "מנהיגי ישראל צריכים להבין שאזרחי ישראל קודמים לכל".

עוד בוואלה!

פרסום ראשון: נתניהו מתכוון לבטל את הפריימריז בליכוד אם יהיו בחירות

לכתבה המלאה
פגישת צוותי כחול לבן וישראל ביתנו. משתתפים ד״ר יורם טורבוביץ, שלום שלמה, עודד פורר, ח״כ אלכס קושניר, מנכ״לית המפלגה אינה זילברגרץ, מנהל הסיעה רומן גרביץ ועו״ד אמיר שניידר. ב-17 בנובמבר 2019. אלעד מלכה
"התקדמות של ממש". פגישת צוותי המו"מ של ישראל ביתנו וכחול לבן, היום/אלעד מלכה

ברקע קריאת ריבלין לאחדות, בהמשך הערב תתכנס צמרת כחול לבן לישיבת "קוקפיט" שתדון בהמשך הצעדים להקמת ממשלה. במהלך הפגישה ידונו בהנהגה בהסכמות שהושגו בקווי היסוד עם סיעת ישראל ביתנו והעבודה-גשר, ובנוסף לכך יעדכן גנץ גם על פגישתו עם הנשיא אתמול והאופציות העומדות על הפרק.

ברקע החשש מממשלת מיעוט

מוקדם יותר היום נועד ראש הממשלה עם ראשי סיעות בלוק הימין-חרדים. בישיבה סוכם כי מחר בשעה 14:30 בכנסת תתקיים ישיבת סיעה מורחבת של כל 55 חברי הכנסת של הבלוק. בליכוד קיוו שראשי הסיעות והח"כים במפלגות האחרות בבלוק יגיעו הערב גם לכינוס התמיכה שהליכוד מארגן לנתניהו בגני התערוכה בתל אביב, אך הישיבה המורחבת של חברי הבלוק נקבעה לאחר שראשי הבלוק הבהירו כי לא יגיעו לכינוס הערב.

כינוס בלוק הימין-חרדים הגיע בהמשך לישיבת הממשלה היום, ואחרי "שיחת החירום" שנתניהו ערך אתמול עם שרים וח"כים בליכוד. זאת, על רקע החשש מהאפשרות שגנץ יקים ממשלת מיעוט שתורכב מכחול לבן, העבודה-גשר, המחנה הדמוקרטי וישראל ביתנו - בתמיכה חיצונית של חלק מהרשימה המשותפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully