וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל החשש מירי: התלמידים בדרום יחזרו לשגרת לימודים

16.11.2019 / 22:20

בעיריות אשקלון, שדרות וביישובי עוטף עזה הודיעו כי הלימודים יתקיימו כרגיל, זאת לאחר ירי שתי הרקטות לאזור באר שבע ומרכז הנגב שיורטו מעל העיר. ההורים ישלחו את ילדיהם למוסדות החינוך בלב כבד ועם חשש רב: "המבנים ממוגנים, אבל מה אם יירו בדרך לכיתות?"

צילום: רון אזולאי,קסם מקטובי,אמאד עמרה

בצל החשש מחידוש הירי לעבר יישובי הדרום, תלמידים בערים ובמועצות האזוריות באזור יחזרו מחר (ראשון) לשגרת לימודים רגילה. זאת, לאחר ששתי רקטות נורו במהלך הלילה מרצועת עזה לעבר באר שבע ומרכז הנגב, ויורטו בשמי העיר. התושבים בדרום מקווים לשוב לשגרה לאחר ההסלמה במהלך השבוע ושיגור כ-450 רקטות לעבר יישובי הדרום והשפלה.

בישראל העריכו כי ירי הרקטות לעבר באר שבע, הוא בגדר ניסיון של ארגון חמאס לגרום לביטול משחק הכדורגל בין נבחרות ארגנטינה ואורוגוואי, שצפוי להתקיים בעוד יומיים. על פי ההערכות, המהלך בא על רקע הביקורת הקשה שספג הארגון ברחוב הפלסטיני על שלא לקח חלק פעיל בירי לעבר ישראל בסבב ההסלמה הנוכחי, והמתיחות השוררת בינו לג'יהאד האסלאמי.

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, הודיע כל החל ממחר הלימודים יתקיימו כרגיל בכל מוסדות הלימוד. "בהזדמנות זו, אני רוצה להודות למאות המתנדבים, בני הנוער, כוחות הביטחון וההצלה, עובדי העירייה ולכל מי שלקח חלק בסבב האחרון, סייע, תרם ועבד מסביב לשעון", אמר גלאם לתושבי העיר.

ילדה מאשקלון באחד מהמקלטים בעיר ברקע אזעקת צבע אדום 13 בספטמבר 2019. AP
"שבוע חדש, בכוחות מחודשים". ילדה מאשקלון במרחב מוגן, השבוע/AP

גם במועצות האזוריות בני שמעון ואשכול הודיעו על חזרה לשגרת לימודים, ובאשכול איחלו לתושבים שבוע שקט וטוב. "מחר שבוע חדש, בכוחות מחודשים". "הלימודים בכל מוסדות החינוך במועצה יפתחו מחר כרגיל, למעט 'נופי הבשור', שיתחיל שעה מאוחר יותר - בשעה 9:30", הודיעו במועצה.

עיריית שדרות הודיעה כי לאחר הערכת מצב של פורום ראשי הרשויות בעיר ועוטף עזה, "הוחלט כי מחר יתקיימו לימודים בשדרות והמועצות בעוטף". עם זאת, בשדרות החזרה ללימודים תהיה מדורגת. בשעות 08:00-07:30 תיערך הגעת צוותים חינוכיים ופתיחת מוסדות החינוך, כשקבלת תלמידים תחל ב-08:30.

גם בעיריית נתיבות אמרו כי הלימודים יחזרו לסדרם, וכי כל המגבלות הוסרו, זאת בתום הערכת מצב והתייעצות עם פיקוד העורף. "כל ההגבלות הוסרו והתושבים רשאים לחזור לשגרת חיים רגילה אך יחד עם זאת מתבקשים לגלות עירנות ולהיות קשובים להתרחשויות ולהנחיות פיקוד העורף", מסרה המועצה.

עוד בוואלה!

דיוק, גמישות וכיפת ברזל אחת: כך צלחה ישראל את חיסול בכיר הג'יהאד

לכתבה המלאה
פעילות השוטרים במהלך ההסלמה הביטחונית בעוטף עזה 12 בנובמבר 2019. דוברות משטרת ישראל
שוטר בעוטף עזה, השבוע/דוברות משטרת ישראל

למרות ההודעה על החזרה ללימודים, יש מי שנותרים מודאגים מהמצב. מירב כהן, תושבת קיבוץ עין השלושה, תומכת בחזרה לשגרה, אך מביעה את מחאתה. "אין סיבות כרגע לא לחזור ללימודים, המצב היום דומה למצב לפני חודש, אבל הייתי מצפה מכל ראשי הרשויות בעוטף עזה לצאת למחאה כי כל מה שקורה פה זה הפקרות". היא הסבירה כי "יש לי שלושה ילדים בבית הספר נופי הבשור, ומחר הם יוצאים לטיול השנתי. נמאס לנו מהמצב הזה, המצב שכל הזמן בין שיגרה לחירום לא יכול להמשיך ככה", אמרה מירב כהן, תושבת קיבוץ עין השלושה.

"ברור שאני שולח את הילדים עם קצת חשש לבית הספר, נכון שהם ממוגנים אבל עדיין, תאר לך שהג'יהאד האסלאמי וחמאס פתאום יחליטו לירות רקטות כשהילדים בדרך לבית הספר. אנחנו מקווים ומאמינים שהרקטות יפסקו, ילדי עוטף עזה סבלו יותר מידי, ועדיין סובלים מחרדות, צריך להפסיק את זה", אמר יואב תושב העוטף.

(עדכון ראשון: 19:49)

קשת בענן ביישוב רמת הנגב, לאחר הרגיעה בעקבות הפסקת האש עם הג'יהאד האיסלאמי. 16 בנובמבר 2019. אמיר אלחיק, תמונות גולשים
ילדה צופה בקשת בענן ברמת הנגב, היום/תמונות גולשים, אמיר אלחיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully