וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "לא נאפשר לישראל לבחור את המקום והעיתוי של כל מערכה"

דובר הארגון אמר כי ההחלטה איך להגיב לתוקפנות ישראל נתונה בידי החמ"ל המשותף של הפלגים ברצועה, זאת לאחר שצה"ל תקף שורת ייעדים של הארגון בתגובה לירי שתי הרקטות לבאר שבע. "ישראל תישא בהשלכות"

צילום: רון אזולאי,קסם מקטובי,אמאד עמרה

בארגון חמאס מאיימים הבוקר (שבת) כי ישראל תישא "בהשלכות ובתוצאות תוקפנותה המתמשכת נגד ההתנגדות והעם הפלסטיני". את הדברים אמר דובר הארגון פאוזי ברהום, לאחר שצה"ל תקף הלילה שורת יעדים של הארגון ברצועה, בפעם הראשונה מאז חוסל בכיר הג'יהאד בהאא אבו אל-עטא. תקיפת צה"ל באה כתגובה לירי שתי רקטות לעבר באר שבע במהלך הלילה, שבוצע על פי ההערכות על ידי חמאס.

"לא ניתן לישראל להמשיך לבחור את הזמן והמקום של כל מערכה ואת המדיניות הפושעת שלה", אמר ברהום. הוא הוסיף כי ההחלטה איך להגיב נתונה בידי החמ"ל המשותף של הפלגים ברצועה.

פעילי חמאס בעזה - 16 בנובמבר 2019. רויטרס
"לא נאפשר לישראל לקבוע את העיתוי". חמאס/רויטרס

תקיפת מטרות חמאס ברצועה באה לאחר ששתי רקטות שנורו לבאר שבע בשעות הלילה יורטו על ידי סוללת כיפת ברזל. בישראל העריכו כי חמאס עומד מאחורי הירי, וזאת על מנת ליצור תהודה שתבלום את הביקורת שסופג הארגון ברחוב הפלסטיני, על שלא לקח חלק פעיל בירי לעבר ישראל בסבב ההסלמה הנוכחי. בנוסף לכך, הארגון ספג ביקורת גם על המתיחות השוררת בינו לבין הג'יהאד האסלאמי.

במסגרת התקיפה נפגעו בין השאר מחנה צבאי ומתחם צבאי ששימש את הכוח הימי של חמאס, ותשתית תת-קרקעית. בצה"ל הדגישו כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות הלילה, ותלו את האחריות לירי ולהפרת הפסקת אש השוררת מאז אתמול על חמאס "האחראי לכל הנעשה ברצועת עזה". בצה"ל אף הוסיפו כי "חמאס יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל".

עוד בוואלה!

הערכה בישראל: חמאס ניסה לגרום לנבחרת ארגנטינה לבטל את הגעתה

לכתבה המלאה
יירוט רקטות בבאר שבע - 16  בנובמבר 2019. Amad Amara, צילום מסך
הרקטות שיורטו בבאר שבע, הלילה/צילום מסך, Amad Amara

הימנעותו של חמאס מהשתתפות גלויה בלחימה בישראל בימים האחרונים, העמיקה את המתח בין הארגון לג'יהאד האסלאמי שביצע שיגורים תכופים. באמצעות הירי הלילה, חמאס ניסה להרגיע את הביקורת שספג מהציבור בעזה ואת הקולות בג'יהאד ואף באיראן.

בינתיים, בין הארגונים מנסים לשדר "עסקים כרגיל". בזמן שחלף מאז חיסולו של אבו אל-עטא, חבר ההנהגה המדינית של חמאס מחמוד א-זהאר ביקר את משפחתו, מה שהעמיק את המתח ואף הוביל לתקרית ירי. הבוקר, ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הניה שוחחח בטלפון עם מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה, ומסר את תנחומיו.

יירוט רקטות בבאר שבע - 16 נובמבר 2019. רון אזולאי, צילום מסך
באר שבע, הלילה/צילום מסך, רון אזולאי

"הדם שנשפך הוא דלק עבור עמידתו האיתנה של העם הפלסטיני", אמר הנייה לנחאלה בשיחת הטלפון. "ההתנגדות וכי הקללה שלו תגרש את הכובשים", הוסיף. השניים דנו בעומק הקשרים בין שני הארגונים, שיבחו את פעולות הלחימה בעימות האחרון ואת עמידתם האיתנה של תושבי עזה.

בשיחה, שנערכה לפני הירי לבאר שבע הלילה, הסכימו הנייה ונחאלה לחזק את שיתוף הפעולה, התיאום וההתייעצות בין שני הארגונים ויתר הפלגים. הנייה אף הדגיש כי חמאס "ימשיך להיות החממה והמנוע והתמיכה של כל הפלגים בכל התנאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully