וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל מכחישים: לא התחייבנו בפני הג'יהאד להפסיק את הסיכולים הממוקדים

טל שלו ויפעת רוזנברג

15.11.2019 / 14:32

בניגוד לדבריו של מזכ"ל הארגון, לפיהם כחלק מהסכם הפסקת האש התחייבה ישראל להפסיק את מדיניות החיסולים הממוקדים, בירושלים הכחישו. בג'יהאד האסלאמי הבהירו כי הם לא סומכים על ישראל בהיצמדות להסכמות ואיימו כי כל הפרה תוביל לחידוש הירי למרכז

צילום: דיווחים חמים מהשטח

בישראל הכחישו היום (שישי) את הפרסום לפיו ישראל התחייבה בפני הג'יהאד האסלאמי להפסיק את מדיניות הסיכולים הממוקדים. עם זאת, גורם בג'יהאד האסלאמי אמר לעיתון הלבנוני אל-אחבאר, המקורב לחיזבאללה, כי הסכם הפסקת האש הושג לאחר שמצרים הודיעה להנהגת הארגון כי ישראל הסכימה לכל התנאים שהציבו, בהם ביטול החיסולים הממוקדים.

עוד הוסיף הגורם, כי בארגון לא סומכים על התיווך המצרי לאור כישלון ישראל להתחייב לדבוק בהבנות מאז מבצע "צוק איתן". לדבריו, הג'יהאד האסלאמי הודיע לקהיר כי ישוב לשגר רקטות לעבר ערי המרכז אם ישראל תפר את התנאים עליהם סיכמו במסגרת ההבנות.

ביום רביעי האחרון אמר מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה כי תיתכן הפסקת אש ברצועת עזה תוך זמן קצר, אם ישראל תיענה לדרישות הארגון. בריאיון לרשת אל-מיאדין מנה נחאלה שורה של תנאים למהלך, בהם הפסקת מדיניות החיסולים ועצירת הירי בהפגנות השיבה. לדבריו, "אם ישראל תסיכם לתנאים האלה - ייתכן שתהיה הפסקת אש בתוך שעה, שעות אחדות או ימים".

לוחמי הג'יהאד האסלאמי במהלך הלווית אחד ההרוגים מתקיפות צה"ל בעזה 14 בנובמבר 2019. רויטרס
בארגון לא סומכים על התיווך המצרי. הג'יהאד האסלאמי/רויטרס

אתמול בבוקר אישר הג'יהאד האסלאמי כי הושגה הפסקת אש בין ישראל לבין הארגון ושאר הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה בתיווך מצרי. עם זאת, גורם מדיני בישראל אמר כי "המעשים בשטח הם שיקבעו. ישראל לא נתנה דבר. מי שיפגע בנו - אנחנו נפגע בו. אין שינוי במדיניות". לדבריו, "ישראל השיגה את מטרות המבצע. הג'יהאד האיסלמי נפגע משמעותית, השמדנו תשתיות רבות ולמעלה מ-20 מחבלים סוכלו".

למרות הפסקת האש, כמה שיגורים נרשמו אתמול לעבר יישובי עוטף עזה ונתיבות. רקטה נפלה סמוך לגן ילדים בעיר, אך לא היו נפגעים. עם זאת, פיקוד העורף הודיע אתמול על חזרה לשגרה.

עוד בוואלה!

מזכ"ל הג'יהאד: "אם ישראל תסכים לתנאים - תיתכן הפסקת אש תוך שעות"

לכתבה המלאה
נזקי תקיפת צה"ל בעזה 14 בנובמבר 2019. רויטרס
בישראל מכחישים את ההתחייבות. נזקי תקיפות צה"ל בעזה/רויטרס

מקור פלסטיני אמר אתמול לסוכנות סווא כי הפלגים הפלסטיניים והג'יהאד האסלאמי הסכימו להצעה המצרית להפסיק מיד את האש ולקיים את תהלוכות השיבה ללא אלימות. ישראל הסכימה, לדברי אותו מקור, להצעה המצרית להפסיק את החיסולים וכמו כן להפסיק לירות לעבר מפגינים בתהלוכות השיבה. מאוחר יותר הודיעו רשמית הג'יהאד הפלסטיני וחמאס שיצמצמו השבוע את ההפגנות האלימות לאורך גבול רצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully