וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל הג'יהאד: "אם ישראל תסכים לתנאים - תיתכן הפסקת אש תוך שעות"

יפעת רוזנברג

13.11.2019 / 22:39

בריאיון לרשת "אל-מיאדין" מנה זיאד נחאלה שורה של דרישות שהציב ארגונו על מנת לכונן הפסקת אש, בהם עצירת החיסולים והירי בהפגנות השיבה על גבול רצועת עזה. "מצפה לקבל תשובה הלילה לגבי המתווה - כל האפשרויות באות בחשבון"

אתר רשמי

מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה אמר הערב (רביעי) כי תיתכן הפסקת אש ברצועת עזה תוך זמן קצר, אם ישראל תיענה לדרישות הארגון. בריאיון לרשת אל-מיאדין מנה נחאלה שורה של תנאים למהלך, בהם הפסקת מדיניות החיסולים ועצירת הירי בהפגנות השיבה. לדבריו, "אם ישראל תסיכם לתנאים האלה - ייתכן שתהיה הפסקת אש בתוך שעה, שעות אחדות או ימים".

נחאלה אמר בריאיון כי הוא "מצפה לקבל תשובה הלילה" למתווה שהניח להפסקת האש. לדבריו, הוא קיבל הזמנה להגיע לקהיר אך לא רצה להיענות אליה. "מצרים משקיעה מאמצים להפסקת התוקפנות עלינו. אם נגיע להפסקת אש וישראל לא תמלא את אחד הסעיפים - ההסכם יתפרק", הוסיף נחאלה. הוא אמר כי "יש הבנות ישנות ועל ישראל לדבוק בהן. אנחנו רוצים שישראל תדבק בהסכמות ולא תירה על מפגינים. אנחנו לוקחים אחריות על כל כדור וכל רקטה".

מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה בראיון במהלך ההסלמה בלחימה בין ישראל לארגון הטרור בעקבות חיסול הבכיר בהאא' אבו אל-עטא, 13 בנובמבר 2019. צילום מסך
זיאד נחאלה בריאיון, הערב/צילום מסך

עוד הוסיף נחאלה כי "כל האפשרויות באות בחשבון". לטענתו, "ייתכן שזו תהיה מלחמה וייתכן שזו תהיה מה שמכונה 'מערכה שבין המלחמות'. הג'יהאד האסלאמי לקח על עצמו את הנטל הגדול במערכה הזו, והוא עדיין לוקח על עצמו את הנטל הזה".

"אני לא מקבל את האמירה שהג'האד האסלאמי הוא זה שצריך לנקום את הדם, אני סבור שהעם הפלסטיני צריך לנקום את הדם", המשיך. "הזירה פתוחה עבור כל הפלגים כדי להגיב על התוקפנות הישראלית. זו מערכה של העם הפלסטיני ולא של הג'האד האסלאמי. כל העם הפלסטיני מזדהה איתה".

את אבו בהאא אל-עטא, שחוסל לפני יומיים על ידי צה"ל ברצועת עזה, הוא הגדיר כ"אמיץ - וזה מה שדרוש עכשיו מהלוחמים שלנו שנלחמים עכשיו בישראל". נחאלה אמר כי "ההחלטה להגיב על החיסול של ישראל התקבלה דקות אחרי החיסול והטילים שירו פלוגות אל-קודס היו חלק מהלוויה. בתגובה המאוחרת יותר, הגיעה ההחלטה לפגוע בעומק הישראלי". הוא הוסיף כי פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הארגון, "עדיין לא השתשו בכל הטילים והנשק שברשותם".

עוד בוואלה!

הפסקת אש או הפתעה מהג'יהאד: היממה שתקבע את גורל ההסלמה

לכתבה המלאה
טנקים וחיילי צה"ל בגבול רצועת עזה, 13 בנובמבר 2019. רויטרס
טנקים וחיילי צה"ל בגבול עזה/רויטרס

מאז חיסולו של אל-עטא, שוגרו מאות רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל. בתגובה, צה"ל ביצע תקיפות נרחבות ברחבי הרצועה, ולדבריו חיסל 20 פעילי טרור, רובם של הג'יהאד האסלאמי, שהיו במהלך שיגור או בשלבי שיגור לעבר ישראל. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, מתחילת ההסלמה בסך הכול נהרגו 26 פלסטינים ונפצעו עוד 85. גורם דיפלומטי מצרי אמר מוקדם יותר הערב כי "בשעות הקרובות יתקיימו מאמצים אינטנסיביים להשגת רגיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully