וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בישראל: חמאס ניסה לגרום לנבחרת ארגנטינה לבטל את הגעתה

על פי ההערכות, חמאס שיגר רקטות לעבר באר שבע על רקע הביקורת הרבה שספג ברחוב הפלסטיני, לאחר שנמנע מלקחת חלק פעיל בסבב ההסלמה האחרון. בעקבות המתיחות בין הארגונים: ראש הלשכה המדינית של חמאס שוחח עם מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי

צילום: רון אזולאי,קסם מקטובי,אמאד עמרה

בישראל מעריכים כי ירי שתי הרקטות הלילה (שבת) לעבר באר שבע, הוא בגדר ניסיון של ארגון חמאס לגרום לביטול משחק הכדורגל בין נבחרות ארגנטינה ואורוגוואי, שצפוי להתקיים בעוד יומיים. על פי ההערכות, המהלך בא על רקע הביקורת הקשה שספג הארגון ברחוב הפלסטיני על שלא לקח חלק פעיל בירי לעבר ישראל בסבב ההסלמה הנוכחי, והמתיחות השוררת בינו לג'יהאד האסלאמי.

במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מטרות של ארגון חמאס, זאת לראשונה מאז חיסולו של בכיר הג'יהאד בהאא אבו-אל עטא, שהוביל לסבב ההסלמה הנוכחי. בין השאר, הותקפו מחנה צבאי ומתחם צבאי ששימש את הכוח הימי של חמאס, תשתית תת-קרקעית. בצה"ל הדגישו כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות הלילה, ותלו את האחריות לירי ולהפרת הפסקת אש השוררת מאז אתמול על חמאס "האחראי לכל הנעשה ברצועת עזה". בצה"ל אף הוסיפו כי "חמאס יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל".

יירוט רקטות בבאר שבע - 16  בנובמבר 2019. Amad Amara, צילום מסך
יירוט הרקטות בבאר שבע, הלילה/צילום מסך, Amad Amara

הימנעותו של חמאס מהשתתפות גלויה בלחימה בישראל בימים האחרונים, העמיקה את המתח בין הארגון לג'יהאד האסלאמי שביצע שיגורים תכופים. באמצעות הירי הלילה, חמאס ניסה להרגיע את הביקורת שספג מהציבור בעזה ואת הקולות בג'יהאד ואף באיראן.

בינתיים, בין הארגונים מנסים לשדר "עסקים כרגיל". בזמן שחלף מאז חיסולו של אבו אל-עטא, חבר ההנהגה המדינית של חמאס מחמוד א-זהאר ביקר את משפחתו, מה שהעמיק את המתח ואף הוביל לתקרית ירי. הבוקר, ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הניה שוחחח בטלפון עם מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה, ומסר את תנחומיו.

עוד בוואלה!

שתי רקטות נורו לעבר באר שבע; צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועה

לכתבה המלאה
יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, במהלך מסע"ת בעזה 20 ביוני 2019. רויטרס
שוחח עם מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי. הנייה/רויטרס

"הדם שנשפך הוא דלק עבור עמידתו האיתנה של העם הפלסטיני", אמר הנייה בשיחת הטלפון. "ההתנגדות וכי הקללה שלו תגרש את הכובשים". השניים דנו בעומק הקשרים בין שני הארגונים, שיבחו את פעולות הלחימה בעימות האחרון ואת עמידתם האיתנה של תושבי עזה. הם הסכימו לחזק את שיתוף הפעולה, התיאום וההתייעצות בין שני הארגונים ויתר הפלגים. הנייה אף הדגיש כי חמאס "ימשיך להיות החממה והמנוע והתמיכה של כל הפלגים בכל התנאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully