וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטובת סיוע לנזקקים: איראן הציגה את קיצוב הדלק החדש והעלתה את מחירו

15.11.2019 / 22:31

טהראן הקציבה את הבנזין עבור רכב פרטי ל-60 ליטר לחודש וכן ייקרה את עלותו ל-15 אלף ריאל. כל רכישה נוספת תעלה 30 אלף לליטר. למרות מאגרי המשאב העצומים שלה, הרפובליקה האסלאמית נלחמת בצרכים הלאומיים שלה בשל היעדר יכולת זיקוק וסנקציות בינלאומיות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

איראן הציגה היום (שישי) את קיצוב הדלק והעלאות המחירים - כך דווח בטלוויזיה הממלכתית. על פי הדיווחים, ההכנסות מצעדים אלה נועדו להענקת סיוע כלכלי ל-18 מיליון משפחות נזקקות. הרפובליקה האסלאמית, המוכרת כאחת המדינות עם מחירי הדלק הזולים ביותר, לאור הסובסידיות הכבדות וצניחת שער המטבע, נאבקת בהברחת הדלק הגוברת למדינות שכנות.

הטלוויזיה הממלכתית אמרה כי המחיר של ליטר בנזין רגיל עלה מ-10,000 ל-15 אלף ריאל, השווים כ-12.7 סנטים אמריקניים. בנוסף לכך, ההקצבה החודשית עבור מכונית פרטית נקבעה ל-60 ליטר. כל רכישה נוספת תעלה 30 אלף לליטר.

תחנת דלק באיראן. 15 בנובמבר 2019.. רויטרס
נלחמת בהברחת דלק למדינות שכנות. אנשים בתחנת דלק באיראן/רויטרס

מוחמד בג'ר נובהט, ראש ארגון התוכניות והתקציבים במדינה, אמר לטלוויזיה הממלכתית כי ההכנסות מהעלאות המחירים ישמשו לסבסוד נוסף של 60 מיליון אזרחים נזקקים.

למרות מאגרי האנרגיה העצומים שלה, במשך שנים נלחמת איראן בצרכי הדלק הביתיים שלה בשל היעדר יכולת זיקוק וסנקציות בינלאומיות שהגבילו את אספקת חלקי החילוף לתחזוקת מפעלים. בשנה שעברה פרש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מהסכם הגרעין הבינלאומי והטילה מחדש סנקציות על תעשיית הנפט החיונית באיראן ותעשיות נוספות.

עוד בוואלה!

לאחר הרג בני משפחה בעזה: צה"ל פתח בחקירת תקיפת האזרחים

לכתבה המלאה
מוחמד בג'ר נובהט, ראש ארגון התוכניות והתקציבים באיראן. 15 בנובמבר 2019.. AP
ישמש לסבסוד 60 מיליון איש. ראש ארגון התוכניות והתקציבים באיראן נובהט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully