וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הרג בני משפחה בעזה: צה"ל פתח בחקירת תקיפת האזרחים

רויטרס ואמיר בוחבוט

15.11.2019 / 20:45

שעות ספורות לפני ההכרזה על הפסקת האש, תקיפה אווירית של צה"ל הרסה בית במרכז הרצועה והובילה למותם של שמונה מבני משפחת אבו מלחוס. צה"ל: "לא היה צפוי שאזרחים בלתי מעורבים ייפגעו כתוצאה מהתקיפה"

צילום: דיווחים חמים מהשטח

צה"ל הודיע היום (שישי) כי פתח בחקירה בנושא "פגיעה באזרחים" בתקיפה אווירית בעזה. לדברי הפלסטינים, באותה התקפה נהרגו שמונה בני משפחה, בהם חמישה ילדים.

בליל חמישי, בשעות האחרונות של ההסלמה בטרם נחתם הסכם הפסקת האש בתיווך מצרי, פלסטינים דיווחו כי טיל ישראלי הרס בית בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. בני המשפחה ששהו בתוך הבית נהרגו.

בהמשך, דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי, אמר כי אב המשפחה, רסמי אבו מלחוס שהיה בין ההרוגים, היה מפקד חוליית משגרי רקטות של הג'יהאד האסלאמי במרכז הרצועה. עם זאת, סוכנות הידיעות רויטרס טרם אימתה את דבריו. גם בארגון לא אישרו אם אבו מלחוס אכן היה פעיל, אך דובר האשים את ישראל ב"תקיפת אזרחים חפים מפשע בעת שישנו בביתם".

ביתה של משפחת אבו מלחוס שהותקף ברצועת עזה על ידי צה"ל בהסלמה האחרונה ובו נהרגו כל שמונת בני המשפחה. 15 בנובמבר 2019.. רויטרס
"לא היה צפוי שאזרחים בלתי מעורבים ייפגעו". ביתם של משפחת אבו מלחוס שנפגע/רויטרס

בצה"ל מסרו היום כי לא הייתה כוונה לפגוע בחפים מפשע. "אתמול לפנות בוקר, תקף צה"ל תשתית טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בדיר אל-בלח", נמסר. "בהתאם למידע שעמד לרשות צה"ל בעת ביצוע התקיפה, לא היה צפוי שאזרחים בלתי מעורבים ייפגעו כתוצאה מהתקיפה".

עוד הוסיפו בצה"ל כי "מידע ראשוני העלה כי בתקיפה נהרג פעיל הג'יהאד האסלאמי, ככל הנראה מפקד ביחידת הרקטות של הג'יהאד האסלאמי, והמידע פורסם גם בדיגיטל בערבית של דובר צה"ל. בירור ראשוני העלה כי המידע לגבי זהותו אינו ודאי. הנושא מתוחקר בצה"ל".

עוד בוואלה!

שגרירת אוקראינה לשעבר מעידה: "חשתי המומה משיחת טראמפ-זלנסקי"

לכתבה המלאה
פלסטינים מתפללים לצד גופותיהם של משפחת אבו מלחוס, שביתה הותקף על ידי צה"ל בהסלמה האחרונה ובו נהרגו כל שמונת בני המשפחה. 15 בנובמבר 2019.. רויטרס
פלסטינים מתפללים מול גופיתיהם של משפחת אבו מלחוס בעזה/רויטרס

במהלך ההסלמה, שהחלה עם חיסולו של מנהיג הזרוע הצבאי של הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, נהרגו 36 פלסטינים בתקיפות צה"ל ברצועת עזה ונפצעו יותר ממאה נוספים. בתגובה, בארגון שיגרו יותר כ-450 רקטות לעבר הדרום, השפלה וגוש דן.

אתמול בבוקר אושר הסכם הפסקת האש בתיווך מצרי בין ישראל והפלגים הפלסטיניים, בהם הג'יהאד האסלאמי. בג'יהאד טענו כי במסגרת ההסכם התחייבה ישראל להפסיק את החיסולים הממוקדים, אולם בישראל הכחישו היום את הדברים. הארגון הזהיר כי אם בישראל יפרו את ההסכם, הירי לעבר המרכז יחודש.

צילום מהרשתות החברתיות של תקיפת צה"ל ברצועת עזה, 14 בנובמבר 2019. רשתות חברתיות, אתר רשמי
שמונה מבני משפחה נהרגו. תקיפת צה"ל בעזה/אתר רשמי, רשתות חברתיות
רסמי אבו מלחוס. אתר רשמי
זהותו טרם אומתה. רסמי אבו מלחוס/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully