וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוטף עזה זועמים אחרי הפרת הפסקת האש: "הבדיחה על חשבוננו"

15.11.2019 / 8:03

בימים האחרונים חשו תושבים כי ישראל הצליחה להחזיר את ההרתעה, אך המשך השיגורים מרצועת עזה השיב את חוסר הביטחון. בעוטף מאשימים את הממשלה בהפקרת האזור וטוענים כי היא מפרידה אותם מכלל המדינה: "ככה לא מתייחסת מדינה ריבונית לאזרחים שגרים בתחומה"

צילום: שי מכלוף

לאחר שהחליטו ראשי הרשויות בעוטף עזה כי הלימודים לא יתקיימו היום (שישי) בעקבות הפרת הפסקת האש, התושבים באזור שוב מרגישים כי "יש מדינת העוטף ויש את מדינת ישראל". מירב כהן מקיבוץ עין השלושה הביעה כעס על מדיניות הממשלה ואמרה כי "ככה לא מתייחסת מדינה ריבונית לאזרחים שגרים בתחומה, גם אם מדובר ביקום מקביל".

בעקבות הפסקת האש עם הפלגים הפלסטיניים חזרה ישראל לשגרה. כמה שעות לאחר מכן הכריז פיקוד העורף על הסרת הנחיות החירום גם בעוטף עזה, אך למרות זאת המשיך הג'יהאד האסלאמי לשגר רקטות לעבר האזור גם בשעות הערב. מערכת כיפת ברזל יירטה שניים מהשיגורים. לדברי כהן, "למרות שגם אותנו החזירו לשגרה, מתקבל הרושם שהפסקת האש מתייחסת לירי רק לעבר מדינת ישראל, זו שאינה כוללת את עוטף עזה. עצוב לי שאני צריכה להזכיר לחברי הממשלה במדינה שלי שאנחנו אזרחים שווי זכויות, זה אמור להיות ברור מאליו. עצוב ומקומם".

"חיינו וחיי ילדינו אינם הפקר, והפסקת אש היא לא אש ללא הפסקה", הוסיפה כהן. "הגיע הזמן שהממשלה תבין ותפנים שגם הנגב המערבי הוא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ותפעל בהתאם. הפסקת האש הנוכחית והיישום שלה היא בדיחה, והבדיחה על חשבוננו".

תושבים במקלט באשקלון, 13 בנובמבר 2019. רויטרס
"עצוב ומקומם". תושבים במקלט באשקלון/רויטרס

מעיין שניאור, תושבת נתיב העשרה, אמרה כי הסבב האחרון החזיר את ההרתעה, אך הפרת הפסקת האש השיבה את חוסר הביטחון. "האמת שבמהלך היממה האחרונה הרגשתי שסוף סוף חזרה ההתרעה וידינו על העליונה", תיארה. "המדיניות הייתה התקפית ובלתי מתפשרת. תקפו וחיסלו והראו שלא ניתן לפגוע בנו".

"לצערי השעות האחרונות קצת העיבו על התחושה והשיגורים במהלך היום הזה גרמו לחוסר ודאות וחוסר ביטחון לגבי אמינותה של הרגיעה", הסבירה. "ביממה האחרונה הייתי בתל אביב והערב בשעה 17:30 בדיוק כשבאתי לצאת הביתה היו שיגורים ונשארנו כאן לעוד לילה של חוסר ודאות".

עוד בוואלה!

הערכות מודיעיניות: הג'יהאד האסלאמי התכוון לירות רקטות נוספות לתל אביב - ונכשל

לכתבה המלאה
זירת הנפילה בשער הנגב 13 בנובמבר 2019. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
השעות האחרונות העיבו על תחושת הביטחון. זירת נפילה בשער הנגב/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

כעת, התושבים בשדרות מקווים ששגרת טפטופי הירי לעבר העיר תיפסק. "אם מישהו חושב שאנחנו נסכים להפסקת אש שכוללת טפטופים לשדרות ולעוטף שישכחו מזה", אמר יואב, תושב העיר. "דין שדרות הוא דין תל אביב, בלי הבדלים. נקווה שהצבא יגיב בחריפות לעבר כל ירי באזור".

(עדכון ראשון: 14/11, 23:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully