וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות מודיעיניות: הג'יהאד האסלאמי התכוון לירות רקטות נוספות לתל אביב - ונכשל

14.11.2019 / 20:44

לוואלה! NEWS נודע כי על פי הערכות בארגון התכוונו לירות פעמים נוספות לעבר גוש דן, אך לא הצליחו. מפרסומי עבר ניתן להעריך כי השיגורים כשלו בעקבות חשש בג'יהאד האסלאמי מפגיעה של צה"ל בחוליות או במשגרים, תקלות טכניות או מזג אוויר שאינו תואם

.

בהתאם להערכות בישראל, לאחר חיסולו של מנהיג הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אבו בהאא אל-עטא, חוליות הארגון הצליחו לשגר רקטות ארוכות טווח לעבר גוש דן. עם זאת, לוואלה! NEWS נודע כי, על פי הערכות המודיעין, בנוסף למאמץ הראשוני בארגון התכוונו לשגר רקטות ארוכות טווח לעבר תל אביב.

הסיבה שבגינה נכשלו פעילי הג'יהאד אינה ברורה. עם זאת, מפרסומי עבר ניתן לשער כמה סיבות, בהן חשש מפגיעה של צה"ל בחוליות השיגור או במשגרים, תקלות טכניות, או תנאי מזג אוויר שאינם תואמים - כפי שלטענת חמאס כבר קרה פעם אחת בעבר.

בישראל מעריכים כי תכנית האש של הג'יהאד האסלאמי לפגוע בתל אביב וגוש דן לא הצליחה עקב מאמץ מתמשך של מערכת הביטחון לפגוע בשרשרת הליך ייצור הרקטות. זאת בין היתר באמצעות תקיפות מהאוויר, פגיעה בניסיונות ההברחה מסיני לרצועת עזה דרך מנהרות והקפדה במעברי הגבול על מוצרי הייבוא של הפלסטינים לתוך הרצועה.

שיגור רקטה מרצועת עזה במהלך סבבה ההסלמה לאחר החיסול של אבו בהאא אל-עטא, 12 בנובמבר 2019. AP
תקלות טכניות מנעו מהארגון לירות לעבר גוש דן. שיגור רקטה מהרצועה/AP

מוקדם יותר היום הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "מטרות המבצע הושגו כבר עכשיו במלואן, האויבים שלנו קיבלו את המסר". במהלך סיור ביטחוני במרכז ניהול יירוטים ובסוללת כיפת ברזל הבהיר נתניהו כי "מטרת המבצע הייתה לעשות סיכול ממוקד של מפקד הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. הוא חוסל, ויחד איתו חוסלו עשרות מחבלים וגם עשרות מטרות תשתית חשובות של הארגון".

"אנחנו יכולים להגיע לכל אחד, אפילו במיטתו", הזהיר נתניהו. "אני מקווה שהלקח הזה נלמד. אני סומך על כוחותינו שנמשיך להשתפר ולעשות כל מה שדרוש כדי להבטיח את ביטחון ישראל".

עוד בוואלה!

שיגור יורט מעל עוטף עזה; הפלסטינים מוחים על הפסקת האש

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים סיור ביטחוני במרכז ניהול יירוטים ובסוללת כיפת ברזל.. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"מקווה שהלקח הזה נלמד". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הבוקר הוכרזה הפסקת אש בתיווך מצרי בין ישראל והפלגים הפלסטיניים, בהם הג'יהאד האסלאמי. שעות לאחר מכן הורה פיקוד העורף על חזרה לשגרה באזור עוטף עזה ותנועת הרכבות בקו אשקלון-באר שבע שבה לפעילות כסדרה. עם זאת, מאז נרשמו כמה שיגורים לעבר עוטף עזה ונתיבות. נפילה אותרה בגן ילדים בעיר, אך לא היו נפגעים.

מתחילת ההסלמה, שפרצה עם חיסולו של אל-עטא, זוהו כ-450 שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל. כ-60% מהרקטות שוגרו לשטח פתוח, ונרשמה הצלחה של כ-90% בניסיונות היירוט של מערכות ההגנה. בתקיפות צה"ל ברצועה נהרגו 36 פלסטינים, מרביתם פעילי הג'יהאד האסלאמי.

הלווית בני משפחת אבו-מלחוס בעזה 14 בנובמבר 2019. רויטרס
36 פלסטינים נהרגו בתקיפות צה"ל. הלוויית אחד ההרוגים בעזה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully