וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מטרות המבצע הושגו במלואן, האויבים קיבלו את המסר"

לאחר כניסתה לתוקף של הפסקת האש, הבהיר ראש הממשלה כי המבצע ברצועת עזה מתקרב לסיומו. נתניהו הודה לכוחות הביטחון ואמר כי "חוסלו עשרות מחבלים וגם עשרות מטרות תשתית חשובות של הארגון". במקביל, פיקוד העורף הורה על הסרת המגבלות בעוטף עזה ותנועת הרכבות בדרום חודשה

צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) כי "מטרות המבצע הושגו כבר עכשיו במלואן, האויבים שלנו קיבלו את המסר". במהלך סיור ביטחוני במרכז ניהול יירוטים ובסוללת כיפת ברזל הבהיר נתניהו כי "מטרת המבצע הייתה לעשות סיכול ממוקד של מפקד הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. הוא חוסל, ויחד איתו חוסלו עשרות מחבלים וגם עשרות מטרות תשתית חשובות של הארגון".

"אנחנו יכולים להגיע לכל אחד, אפילו במיטתו", הזהיר נתניהו. "אני מקווה שהלקח הזה נלמד. אני סומך על כוחותינו שנמשיך להשתפר ולעשות כל מה שדרוש כדי להבטיח את ביטחון ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים סיור ביטחוני במרכז ניהול יירוטים ובסוללת כיפת ברזל.. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"האויבים קיבלו את המסר". נתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

במהלך הסיור קיבל נתניהו סקירה על פעילות ההגנה האווירית בימים האחרונים ושוחח עם לוחמים וטכנאים מהמערך. "אני רוצה לברך את הלוחמים והלוחמים ואת המפקדים והמפקדות, על ההישג יוצא מן הכלל של מערכת ההגנה שלנו שפעלה היטב, יחד עם האזרחים שנשמעו להוראות פיקוד העורף", אמר. "הצלחנו למנוע פגיעות כלשהן עד לרגע זה".

עוד בוואלה!

חצי מדינה שותקה, חמאס ישב על הגדר: הסבב האחרון - תרגיל לקראת המערכה הבאה

לכתבה המלאה
לוחמי הג'יהאד האסלאמי במהלך הלווית אחד ההרוגים מתקיפות צה"ל בעזה 14 בנובמבר 2019. רויטרס
"אנחנו יכולים להגיע לכל אחד, אפילו במיטתו". לוחמי הג'יהאד האסלאמי בהלוויית אחד ההרוגים, היום/רויטרס

בתיווך מצרים, הבוקר הושגה הפסקת אש בין ישראל לפלגים הפלסטיניים, בהם הג'יהאד האסלאמי. זאת, יותר מ-48 שעות לאחר תחילת ההסלמה, שפרצה עם חיסול מנהיג הזרוע הצבאית של הארגון ברצועת עזה, בהאא אבו אל-עטא. מאז שוגרו לישראל בסך הכל כ-450 רקטות. בתקיפות צה"ל ברצועת עזה נהרגו 36 פלסטינים, מרביתם פעילי הג'יהאד האסלאמי.

למרות ההכרזה, נרשמו כמה שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל. אחד הרקטות נחתה בגן ילדים בנתיבות, אך לא היו נפגעים.

בעקבות הפסקת האש, הורה פיקוד העורף על הסרת כלל המגבלות בעוטף עזה ומערב לכיש. בנוסף לכך, בתום התייעצויות ביטחוניות החליטו בצה"ל על חזרה לשגרה במעברי הגבול ארז וכרם שלום שברצועת עזה. כמו כן, תנועת הרכבות בין אשקלון לבאר שבע חודשה ושבה לפעול כסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully