וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: ביידן הוא כלב חולה כלבת שיש להרוג עם מקל

15.11.2019 / 16:00

פיונגיאנג השתלחה בסגן נשיא ארה"ב לשעבר ומועמד בכיר בשורות הדמוקרטים, אחרי שאמרה כי "פגע בכבודה" של ההנהגה: "הוא ראוי לעונש חסר רחמים". בעבר כבר כינתה אותו "טיפש עם איי קיו נמוך". לא ברור מה עורר את זעמה כעת, אך ייתכן שזהו ניסיון למצוא חן בעיני טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

קוריאה הצפונית כינתה הלילה (שישי) את סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן "כלב חולה כלבת" שאותו צריך "להכות למוות במקל".

המתקפה של סוכנות הידיעות הרשמית של המשטר הגיעה בעקבות "פליטת שטויות נגד כבודה" של ההנהגה הצפון קוריאנית, במהלך הראוי ל"עונש חסר רחמים". הוא הוזכר רק בשם משפחתו וכסגן הנשיא תחת ברק אובמה. בחלק מהגרסאות שמו אוית כ"באיידן".

"כל מי שמעז לפגוע בכבוד של המנהיגות העליונה של הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה, לא יוכל להימלט מעונש חסר רחמים שלה, לא משנה מי הוא והיכן הוא", נמסר בהצהרה הרשמית. "כלבים חולי כלבת כמו באיידן יכולים לפגוע בהרבה אנשים אם מאפשרים להם לרוץ. יש להכות אותם למוות במקל, לפני שיהיה מאוחר מדי".

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ומועמד דמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן, בכנס בוחרים בקולומביה שבצפון קרוליינה, ארה"ב, 27 באוקטובר 2019. רויטרס
ביידן בכנס בחירות בחודש שעבר/רויטרס

זאת לא הפעם הראשונה שבה המשטר הקומוניסטי משתמש במילים בוטות נגד ביידן בפרט או נגד מנהיגים זרים. במאי הוא כונה "טיפש בעל איי קיו נמוך" אחרי שכינה את שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און רודן במהלך נאום.

קוריאה הצפונית התבטאה בעבר באופן גזעני כלפי אובמה והטיחה עלבונות בוטים גם בנשיאת הדרום לשעבר פארק גון-הייה. בשבוע שעבר היא כינתה את ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, "אידיוט ונבל" לאחר שביקר את בדיקות אמצעי הלחימה שלה.

גם מנשיא ארצות הברית הנוכחי דונלד טראמפ היא לא חסכה מטחי קללות, הידועה ביותר שבהן הייתה "טיפש" (dotard). עם זאת, אלו הפכו לשבחים אחרי הפסגות ההיסטוריות שקיים עם קים.

עוד בוואלה!

פתיחת הספר על צפון קוריאה תגרום ללסת להישמט. משם זה רק יתגבר

לכתבה המלאה

לא ברור אילו דברים של ביידן עוררו את כעסה של קוריאה הצפונית. הוא מאשים את טראמפ בכך שהוא מתחנף ל"דיקטטורים ורודנים" והיה ביקורתי מאוד בנוגע למפגשיו עם קים, שאותם כינה "פסגות שנעשו למען הטלוויזיה".

בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ העלו השערה שלפיה הצפון מנסה דרך הכפשת ביידן לפנות אל טראמפ, שממשיך לתאר את מערכת היחסים האישית שלו עם קים כטובה למרות הקיפאון במשא ומתן הגרעיני סביב הקלה בסנקציות תמורת פירוק תכנית הגרעין של פיונגיאנג.

ביידן, במיוחד באירועים לגיוס כספי קמפיין, מבקר את יחסו האוהד של טראמפ למנהיגים זרים סמכותניים. הוא ציין במיוחד את קים ואת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וכינה את הצמד "בריונים".

קים ג'ונג און בעת ביקור באתר המעיינות החמים יאנגדוק, קוריאה הצפונית, 14 נובמבר 2019. רויטרס
כונה "בריון" בידי ביידן. קים ג'ונג און באתר מעיינות חמים בקוריאה הצפונית, אתמול/רויטרס

אנדו בייטס, דובר הקמפיין של ביידן, ניצל את המתקפות מצד פיונגיאנג כדי לתקוף את טראמפ. "זה הולך ונהיה יותר ויותר שגרתי שדיקטטורים דוחים, כמו גם מי שמעריץ ו'אוהב' אותם, מוצאים את ג'ו ביידן כמאיים", אמר בייטס והוסיף, "זה מכיוון שהוא היה מחזיר את המנהיגות האמריקנית מיומו הראשון בתפקיד הנשיא תוך העמדת הערכים, האינטרסים ותפיסת הביטחון שלנו במרכז מדיניות החוץ".

אפילו בזמן שהצפון שיבח את טראמפ, במדינה נמתחה ביקורת על חברי ממשל שנראו כמי שאוחזים בקו קשה נגד פיונגיאנג, כמו היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully