וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי רקטות נורו לעבר באר שבע; צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועה

סמוך לשעה 02:00 נשמעו אזעקות בבאר שבע לראשונה בסבב ההסלמה. כיפת ברזל יירטה שתי רקטות. בתגובה, מטוסי חיל האוויר תקפו מתחמים צבאיים ותשתיות חמאס, שיעדיו לא הותקפו מאז חוסל בכיר הג'יהאד. הערכות בישראל: הירי נועד לגרום לביטול הגעת נבחרת ארגנטינה

צילום: רון אזולאי,קסם מקטובי,אמאד עמרה

ירי לילי לעבר באר שבע - עדכונים אחרונים

  • אזעקות נשמעו סמוך לשעה 02:00 בבאר שבע, לראשונה בסבב ההסלמה הנוכחי
  • מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות שנורו לעבר העיר
  • צה"ל תקף מטרות של חמאס ברחבי הרצועה
  • אין שינוי בהנחיות לתושבי באר שבע והאזור

צה"ל תקף יעדים של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה הלילה (שבת), זאת לאחר ששתי רקטות נורו לעבר באר שבע סמוך לשעה 02:00. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בין השאר מחנה צבאי ומתחם צבאי ששימש את הכוח הימי של חמאס, תשתית תת-קרקעית.

זו הפעם הראשונה שמטרות של ארגון חמאס הותקפו מאז חיסול בכיר הג'יהאד בהא אבו אל-עטע. בצה"ל הדגישו כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות הלילה, ותלו את האחריות לירי ולהפרת הפסקת אש השוררת מאז אתמול על חמאס "האחראי לכל הנעשה ברצועת עזה". בצה"ל אף הוסיפו כי "חמאס יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל".

הרקטות שנורו שייכות על פי הערכות בישראל לחמאס, שעשה זאת ככל נראה בעקבות הביקורת הפנימית ברצועה שהוטחה בו. על פי ההערכות, הארגון תכנן ליצור אפקט גדול שלא יגרור מערכה או הרוגים נוספים. בין השאר, עלתה ההערכה כי בכוונת חמאס עלתה האפשרות להוביל לביטול המשחק המתוכנן בין אורוגוואי וארגנטינה ביום שני.

עם ירי הרקטות נשמעו אזעקות במרחב באר שבע ובמרכז הנגב, זאת לראשונה בסבב ההסלמה הנוכחי. צוותי רפואה טיפלו בארבעה תושבים שנפצעו קל בדרכם למרחבים המוגנים ובחמישה נפגעי חרדה.

כיפת ברזל מיירטת רקטות שנורו מרצועת עזה מעל שמי אשקלון ב-13 בנובמבר 2019. רויטרס
בפעם הראשונה בסבב הנוכחי - ירי לעבר באר שבע. יירוט רקטות מעזה/רויטרס

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' כתב לתושבים בחשבון הטוויטר שלו כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף לההתגוננות בעיר. בפוסט שפרסם כתב דנילוביץ': "לאחר התייעצות עם פיקוד העורף, בשלב זה, אין שינוי בהנחיות. שבת שקטה".

צעירים שבילו במועדון ה"פורום" בעיר עצרו את המסיבה ונאלצו להתכופף או לשכב על הריצפה, משום שלא מצאו מרחב מוגן. "היינו במועדון ושמענו את האעזקה. הפסיקו את המוסיקה ואנשים נשכבו על הריצפה", תיארה דנה, שהייתה במקום. "כולנו היינו מופתעים, חשבנו שיש הפסקת אש ופתאום באמצע הבילוי של שישי בערב אזעקות בבאר שבע, זה פשוט לא להאמין. אני אחרי כמה דקות החלטתי שאני חוזרת הביתה אבל הרבה אחרים נשארו במקום".

בליינים במועודן בבאר שבע מתכופפים ומסתתרים במהלך אזעקה שנשעה בעיר בסבב הסלמה נוסף בדרום, 16 בנובמבר 2019. צילום מסך
בליינים כורעים במועדון בהישמע האזעקה בבאר שבע, הלילה/צילום מסך
יירוט רקטות בבאר שבע - 16 נובמבר 2019. רון אזולאי, צילום מסך
יירוט הרקטות בבאר שבע, הלילה/צילום מסך, רון אזולאי

הירי לעבר באר שבע לאחר יממה מתוחה במיוחד, בצלה של הפסקת האש שהושגה בין ישראל לארגון הג'יהאד האסלאמי. ביום חמישי בבוקר אישר הארגון כי הושגה הפסקת אש עם הארגון ושאר הפלגים הפלסטיניים ברצועות עזה, בתיווך מצרי. עם זאת, כמה שיגורים נרשמו אתמול לעבר יישובי עוטף עזה ונתיבות. רקטה נפלה סמוך לגן ילדים בעיר, אך לא היו נפגעים.

גורם מדיני בישראל אמר אתמול לגבי הפסקת האש עם הג'יהאד האסלאמי כי "המעשים בשטח הם שיקבעו. ישראל לא נתנה דבר. מי שיפגע בנו - אנחנו נפגע בו. אין שינוי במדיניות". לדבריו, "ישראל השיגה את מטרות המבצע. הג'יהאד האיסלמי נפגע משמעותית, השמדנו תשתיות רבות ולמעלה מ-20 מחבלים סוכלו".

מקור פלסטיני אמר ביום חמישי לסוכנות סווא כי הפלגים הפלסטיניים והג'יהאד האסלאמי הסכימו להצעה המצרית להפסיק מיד את האש ולקיים את תהלוכות השיבה ביום שישי ללא אלימות. ישראל הסכימה, לדברי אותו מקור, להצעה המצרית להפסיק את החיסולים וכמו כן להפסיק לירות לעבר מפגינים בתהלוכות השיבה. מאוחר יותר הודיעו רשמית הג'יהאד הפלסטיני וחמאס שיצמצמו השבוע את ההפגנות האלימות לאורך גבול רצועת עזה.

(עדכון ראשון 2:30)

יירוט רקטות בבאר שבע - 16  בנובמבר 2019. Amad Amara, צילום מסך
יירוט הרקטות בבאר שבע, הלילה/צילום מסך, Amad Amara

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully