וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "עושה מאמצים לאחדות, אי אפשר לכרוך אותה באירוע נקודתי"

13.11.2019 / 18:54

יו"ר כחול לבן, שנפגש עם ראשי רשויות בשדרות, אמר כי אין לכרוך את השאלה הפוליטית בהסלמה הנוכחית. "אם יש דרך לקדם את האחדות - אהיה הראשון לעשות זאת, אבל יש דברים חשובים במדינה"

צילום: חדשות 13, עריכה: אסף דרורי

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר היום (רביעי) כי הוא תומך בממשלת אחדות, אך לדבריו אין לכרוך אותה בהסלמה הנוכחית. גנץ, שסייר במהלך היום בשדרות ובעוטף עזה, אמר כי הוא "לא מציע לקחת אירוע נקודתי ולעטוף בו את השאלה הפוליטית. האחדות צריכה לשרת יותר מאירוע נקודתי, חמור וקשה ככל שיהיה".

במהלך הסיור, שגנץ קיים יחד עם חברי הכנסת מיקי חיימוביץ, אורנה ברביבאי ואלון שוסטר, הוא נפגש עם ראש עיריית שדרות אלון דוידי ועם ראשי מועצות מעוטף עזה במרכז ההפעלה בשדרות. על רקע מאמצי הרכבת הממשלה, הוא הצהיר: "מאז שנכנסתי לפוליטיקה אין נאום שאני לא מזכיר בו את האחדות. אני מתכוון לדבוק בזה. אם יש דרך שאפשר לקדם את האחדות במדינת ישראל, אהיה הראשון לעשות זאת. אני קורא לאחדות כל הזמן ועושה את כל המאמצים כדי להקים ממשלת אחדות. אבל יש הרבה דברים חשובים במדינת ישראל: יש עקרונות וערכים, יש חוק ויש היבטים דמוקרטיים".

בני גנץ באירוע "נזכור בשירים" לציון 24 שנים לרצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין בקיבוץ גן שמואל במועצה אזורית מנשה - ה-10  לנובמבר 2019. שלומי גבאי
"האחדות צריכה לשרת יותר מאירוע נקודתי". גנץ/שלומי גבאי

בנוסף לכך, יו"ר כחול לבן אמר כי הוא מגבה את פעולת צה"ל שהחלה את סבב ההסלמה ברצועת עזה, שבה חוסל בכיר הג'יהאד האסלאמי אבו בהאא אל עטא. "יש קונצנזוס בנוגע לצורך המבצעי ואני מגבה לחלוטין את הפעולה של מדינת ישראל", אמר גנץ. "כשמסתכלים על רצועת עזה בצורה רחבה, המטרה היא להגיע לכך שההרתעה תחזור - סופה של המערכה חייב להיות בהרתעה חזקה מאוד. כשצריך להילחם נילחם וכשצריך להוביל ליחסי שכנות טובה - נעשה גם את זה. אסור לטעות - בצד השני נמצאים טרוריסטים ולא האחיות תרזה. הם יורים טילים על שטחים שיש בהם אזרחים בכוונת מכוון".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר לגנץ במהלך ביקורו כי יש הוא מצפה ממנו להגיע לפיתרון של המצב הביטחוני, עבור תושבי הדרום."תעבדו ביחד כל המנהיגים, שיהיה קונצנזוס ויחד נלך לפיתרון משמעותי ביותר וכל אחד יביא את הרעיון שלו לפתור את המצב", אמר דוידי.

לדבריו של ראש העיר, ישראל צריכה להתאחד בשעה זו של משבר ביטחוני."הטרור לא מבחין בין שמאל לימין, בין אנשים, אין הבדל בין תושבי קיבוץ כפר עזה ומפלסים או בשדרות ובשדות נגב". בפגישתם הפציר דוידי בגנץ להצטרף לממשלת אחדות, "אני אומר לך מכל הלב ואני קורא לך ולראש הממשלה, תשבו יחד אנחנו מדינת ישראל צריכים אתכם ביחד, כי הפיתרון שאותו אנחנו רוצים בעוטף, צריך קונצנזוס, צריך להשקיע בו כלכלית לטווח ארוך כפי שעושים עם מדינות אסלמיות אחרות".

עוד בוואלה!

מ"אביב נעורים" ועד יאסין: היסטוריה של סיכולים ממוקדים

לכתבה המלאה
טנקים וחיילי צה"ל בגבול רצועת עזה, 13 בנובמבר 2019. רויטרס
טנקים וחיילי צה"ל בגבול/רויטרס

לגנץ נותר שבוע עד לפקיעת המנדט להרכבת הממשלה. מוקדם יותר היום, נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שביקש ממנו הבהרות סביב המתווה לאחדות שהציע, ובדגש על נקודת הזמן שבה נתניהו יצטרך לצאת לנבצרות במידה ויוגש נגדו כתב אישום. השניים הסכימו כי על הממשלה להיות יציבה ורחבה ככל הניתן, וכי שתי המפלגות הגדולות צריכות להיות מרכיבים מרכזיים בממשלה שתוקם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט קיימו היום דיונים ביטחוניים עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירי מערכת הביטחון במפקדת פיקוד הדרום. "אנחנו בעיצומה של מערכה", אמר נתניהו. "פנינו לא להסלמה אבל אנחנו נדע לעשות את כל הפעולות הדרושות שסיכמנו עליהן כדי להמשיך להגן על מדינת ישראל ואזרחיה".

בנט אמר כי "נראה כרגע שהג'יהאד האסלאמי רוצה לגרור את תושבי עזה לנזקים הרבה יותר גדולים. זו החלטה שלהם האם הם יגררו את אזרחי עזה ותושביהם שלהם לדבר הזה. הג'יהאד האסלאמי יישאו באחריות להחלטות שלהם בשעות הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully