וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לפקיעת המנדט: ריבלין וליברמן דנו במתווה הנשיא

13.11.2019 / 15:32

ברקע המאמצים להרכבת הממשלה והמצב הביטחוני, הנשיא ויו"ר ישראל ביתנו נפגשו לדיון באתגרי השעה. השניים סיכמו כי שתי המפלגות הגדולות צריכות להיות מרכיבים מרכזיים בממשלה שתוקם

צילום: חדשות 13, עריכה: אסף דרורי

ברקע המגעים להרכבת הממשלה, נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגשו היום (רביעי) לדון באתגרי השעה, בהם המצב הביטחוני. בתום הפגישה נמסר כי השניים הסכימו כי על הממשלה להיות יציבה ורחבה ככל הניתן. זאת, בין היתר, לאור המצב הביטחוני והכלכלי. עוד הוסיפו כי שתי המפלגות הגדולות צריכות להיות מרכיבים מרכזיים בממשלה שתוקם.

בנוסף לכך, ריבלין ונתניהו שוחחו על המתווה שהציע ריבלין לראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, שמבוסס על כמה עקרונות הדורשים תיאום מדויק בין שני הצדדים. הנשיא שב על פרטי המתווה, והדגיש כי הוא נכון לעמוד לרשות הצדדים בכל הבהרה נוספת שתידרש לטובת הקמת ממשלה מהר ככל הניתן.

כפי שנחשף בוואלה! NEWS, ליברמן ביקש מהנשיא הבהרות סביב המתווה לאחדות שהציע, ובדגש על נקודת הזמן שבה נתניהו יצטרך לצאת לנבצרות במידה ויוגש נגדו כתב אישום.

פגישת ריבלין ליברמן בבית הנשיא 13 בנובמבר 2019. מארק ניימן לע"מ, אתר רשמי
ריבלין וליברמן, היום/אתר רשמי, מארק ניימן לע"מ

המתווה שהציג ליברמן בסוף השבוע לנתניהו וגנץ, מתבסס על מתווה האחדות שהנשיא הציג אחרי הבחירות, לפיו נתניהו יהיה ראשון ברוטציה, אך במידה שיוגש כתב אישום הוא יצא לנבצרות שאינה מוגבלת בזמן וגנץ יכהן כראש הממשלה בפועל. עם זאת, ריבלין לא נקב בנקודת ההתחלה של תקופת הנבצרות - האם תהיה זו הגשת כתב האישום או שמא שלב מאוחר יותר של פתיחת משפט, מה שיוצר בלבול ומחלוקת במשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully